Toon posts:

6800gs: heel veel stukjes beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn xfx 6800gs xxx (standaard overgeklokt door xfx tot 485Mhz) doet vaag: na een tijdje gamen verspringt het beeld in ene naar heel veel keer hetzelfde stukje beeld (rechthoekig liggend) hij is op een comfortabele temperatuur van rond de 60 graden (58 meestal) en dit is maar met 1 spel getest (IL2 Sturmovik forgotten battles) en er zijn 2 schermen op aangesloten, een word door het spel gebruikt. verder is allen de Cpu overgeklokt van 1800 naar tegen de 1900 (amd athlon64 3000+ met een overdreven Arctic cooler die geschikt is voor de recente versies van de athlon-fx, dus dat zou moeten kunnen).

Dit deed mijn kaartje voor het overklokken ook al. nog even ter informatie: tijdens 3dmark06 testen stijgt de gpu temperatuur naar over de 90 graden celsius, de koeler begint herder te werken en ik zet gouw die test stop. Dan zakt hij af naar beneden de 40 graden als de (standaard) weer normaal klinkt tot richting de 50 graden (55 is normaal). het beeld blijft okay (ondanks een lage framerate, maar het is korte test van ongeveer 40 seconden)

Wat is een normale temperatuur voor deze kaart? En wanneer is deze zo heet dit ik hem op kan drinken, de maximum temperatuur ongeveer.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
hoop vragen stel je. Waarom probeeer je neit even google met termen als.

Max temp xfx 6800 gs xxx
etc

Mijn Ultra kaart mocht iig 120c worden max. Meer dan 80 was niet echt aan te raden, maar kon weinig kwaad (full load temps). Idle is 40 / 50 heel normaal

Verwijderd

mijn xfx 6800 gs xxx graka heeft nu 46 graden idle en is bij load 75 graden.

ook allemaal met stock koeler en de mijne is ook niet overklokt.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga dr zoieso maar een zalman opgooien dan. heeft ie het toch een stukje koeler :). had vanmiddag dat mijn moederbordje een "vga-check failed" gaf. heb toen mijn oude 6600 erin gehangen. nu doet ie het weer en de 6800gs heb ik weer terug gedaan in het mobo en geeft geen problemen meer (even de stroom eraf gehad?). tijdens een test heeft ie een temperatuur berijkt van 141 graden celsius. toen vond ik het echt te link worden (ik lijk wel gek nu ik die 120c van jouw ultra zie). dat was na die keer dat hij geen beeld gaf bij de opstart. ik merk niet dat die nu nog fouten geeft O_o. ook de blokjes zijn niet meer terig gekomen. :)

maar 141graden...lol