Ik heb sinds kort de Linksys WRT300n en daarbij een WMP300n. De router is inmiddels geinstalleerd en werkt probleemloos. Ik heb twee draadloze laptops geprobeerd en een wired PC. Deze hebben allemaal een goede verbinding.
Echter, mijn PC met de WMP300n loopt constant vast! Dit gebeurt voornamelijk wanneer ik iets via het netwerk probeer te doen of op Internet zit.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Linksys-tool gebruiken om verbinding te maken
- Windows XP Zero Configuration gebruiken
- verschillende channels
- Windows opnieuw geinstalleerd
- kaart in ander slot zodat ie een ander IRQ kreeg toegewezen
- met/zonder security
- met/zonder DHCP
Dit alles heeft echter niet mogen baten. Het probleem blijft bestaan.
Af en toe is de verbinding eventjes goed en kan ik wel op een netwerkschrijf of Internet browsen, maar zodra ik iets probeer te kopieren (of wat langer surf) hangt m'n hele PC weer.
In router zelf doet eigenlijk niets meer dan wat een AP doet: er hangt nog een andere server aan die DHCP, DNS, firewall, etc. afhandelt.
Overigens heb ik zojuist ook een aantal keer gehad dat bij een reset m'n PC bleef rebooten (na het POST-scherm). Ik moest 'm dan echt helemaal uit en weer aan zetten om Windows te laten opstarten.
Heeft iemand enig idee wat hier mis kan zijn?
Echter, mijn PC met de WMP300n loopt constant vast! Dit gebeurt voornamelijk wanneer ik iets via het netwerk probeer te doen of op Internet zit.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Linksys-tool gebruiken om verbinding te maken
- Windows XP Zero Configuration gebruiken
- verschillende channels
- Windows opnieuw geinstalleerd
- kaart in ander slot zodat ie een ander IRQ kreeg toegewezen
- met/zonder security
- met/zonder DHCP
Dit alles heeft echter niet mogen baten. Het probleem blijft bestaan.
Af en toe is de verbinding eventjes goed en kan ik wel op een netwerkschrijf of Internet browsen, maar zodra ik iets probeer te kopieren (of wat langer surf) hangt m'n hele PC weer.
In router zelf doet eigenlijk niets meer dan wat een AP doet: er hangt nog een andere server aan die DHCP, DNS, firewall, etc. afhandelt.
Overigens heb ik zojuist ook een aantal keer gehad dat bij een reset m'n PC bleef rebooten (na het POST-scherm). Ik moest 'm dan echt helemaal uit en weer aan zetten om Windows te laten opstarten.
Heeft iemand enig idee wat hier mis kan zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door maikel op 21-08-2006 23:21 ]