[Wireless-N] PC loopt constant vast

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-03 14:40
Ik heb sinds kort de Linksys WRT300n en daarbij een WMP300n. De router is inmiddels geinstalleerd en werkt probleemloos. Ik heb twee draadloze laptops geprobeerd en een wired PC. Deze hebben allemaal een goede verbinding.

Echter, mijn PC met de WMP300n loopt constant vast! Dit gebeurt voornamelijk wanneer ik iets via het netwerk probeer te doen of op Internet zit.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Linksys-tool gebruiken om verbinding te maken
- Windows XP Zero Configuration gebruiken
- verschillende channels
- Windows opnieuw geinstalleerd
- kaart in ander slot zodat ie een ander IRQ kreeg toegewezen
- met/zonder security
- met/zonder DHCP

Dit alles heeft echter niet mogen baten. Het probleem blijft bestaan.
Af en toe is de verbinding eventjes goed en kan ik wel op een netwerkschrijf of Internet browsen, maar zodra ik iets probeer te kopieren (of wat langer surf) hangt m'n hele PC weer.

In router zelf doet eigenlijk niets meer dan wat een AP doet: er hangt nog een andere server aan die DHCP, DNS, firewall, etc. afhandelt.

Overigens heb ik zojuist ook een aantal keer gehad dat bij een reset m'n PC bleef rebooten (na het POST-scherm). Ik moest 'm dan echt helemaal uit en weer aan zetten om Windows te laten opstarten.

Heeft iemand enig idee wat hier mis kan zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door maikel op 21-08-2006 23:21 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ten eerste gebruik je geen wireless N maar wireless Pre-N, omdat de N -standaard- nog niet bestaat.
Ten 2e: werkt die bak met een draadje erin wel goed?

Post ook eens wat specs van de vastlopende bak, want windows xp zegt niet zoveel.
Windows xp draait nog op een p1 233 ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Ik heb exact hetzelfde gehad op een Dell PC (weet zo ff. niet welk type). Uiteindelijk hele PC opnieuw geinstalleerd (format, clean install), maar het probleem was gebleven. De Linksys kaart in een andere PC (HP/Compaq Evo) gebouwd, geen enkel probleem, andere Evo, geen probleem. Uiteindelijk maar een nieuwe wireless kaart van Cisco zelf gekocht. Meer kan ik er voor je niet van maken :/

• maikel
Anti-XP schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:37:
Ten eerste gebruik je geen wireless N maar wireless Pre-N, omdat de N -standaard- nog niet bestaat.
Ten 2e: werkt die bak met een draadje erin wel goed?

Post ook eens wat specs van de vastlopende bak, want windows xp zegt niet zoveel.
Windows xp draait nog op een p1 233 ;)
Via een kabel werkt die PC perfect.

En het is de PC uit m'n sig. De bovenste dus.

• wizl

wizl

hmmz

maikel schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:23:
[...]

Via een kabel werkt die PC perfect.

En het is de PC uit m'n sig. De bovenste dus.
Maar ook een Dell?

• maikel
Nee, custom built.
Met m'n vorige wireless netwerkkaart heb ik nooit een probleem gehad overigens.

• maikel
Niemand meer enig idee waar dit aan kan liggen?

• wizl

wizl

hmmz

Sorry, ik heb het opgegeven met die kaart i.c.m. die PC. Linksys support wilde niet verder helpen :(

• maikel
Ik heb van de week een hele avond probleemloos zitten werken nadat ik de security van 'WPA-AES' had omgezet naar 'WEP' (en de Linksys-monitor heb uitgeschakeld en gewoon de Windows Zero Configuration gebruik).

Hopelijk is dit de 'oplossing' voor het probleem. Ik zal vanavond nog eens testen of het nog steeds probleemloos werk.

• maikel
Het probleem is helaas niet verholpen. :-(

Ik heb nu Windows Vista draaien en ook deze loopt vast met de netwerkkaart!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Windows Vista en Wireless N zijn beide nog niet officieel uit ;)
Dus wacht eerst eens op de officiele standaarden en releases, want dit is gewoon nog niet gestandaardiseerd.

Wat je natuurlijk kunt doen is aan Microsoft doorgeven dat er problemen zijn met deze kaart, Linksys doorgeven dat er problemen zijn icm Windows Vista.

Verder heb je natuurlijk ook al gekeken naar firmware updates voor je router?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• maikel
Anti-XP schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:24:
Windows Vista en Wireless N zijn beide nog niet officieel uit ;)
Dus wacht eerst eens op de officiele standaarden en releases, want dit is gewoon nog niet gestandaardiseerd.

Wat je natuurlijk kunt doen is aan Microsoft doorgeven dat er problemen zijn met deze kaart, Linksys doorgeven dat er problemen zijn icm Windows Vista.

Verder heb je natuurlijk ook al gekeken naar firmware updates voor je router?
Ik heb inderdaad voor een firmware-update gekeken, maar ik gebruik al de laatste versie. Voor de Amerikaanse versie was er geloof ik wel een, maar die wilde niet installeren bij mij (of die was al geinstalleerd).

• maikel
Ik heb het aan de praat! Via het forum van Linksys kwam ik er achter dat veel mensen hier problemen mee hebben, maar dat de van Belkin ook voor de Linksys bruikbaar zijn en wel goed werken!

Ik heb ze hier nu al een tijdje probleemloos in gebruik.

Mocht iemand ze ook willen hebben: download

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-03 12:33
Die Belkin firmware ga ik mar eens gebruiken. heb hier ook een linksys WRT300N en een WMP300N.
De router is net terug omdat het WiFi gedeelte defect was. netjes kunnen omruilen bij alternate vandaag. Alleen de WMP300n zorgt ervoor dat mijn pc of niet opstart of dat de verbinding niet gemaakt kan worden.
De laatste firmware zit in mijn router 2.0.17 en de laatste drivers voor de PCI kaart. Nu kan ik wel verbinding maken maar vaak valt deze nog uit. Of de pc wil niet opstarten. Als ik de kaart verwijder start mijn pc zonder problemen op.
Ben nu aan het zoeken voor 3rd party firmware en zojuist hier gevonden. Ik ga deze morgen proberen als ik het niet normaal aan de praat kan krijgen.

Heel erg bedankt hiervoor.

Verwijderd

hey, update de driversvan jullie moederborden ook eens, de wmp300n verbruikt namelijk redelijk wat stroom, wellicht is dat wel ondersteund in nieuwe mobo drivers
Pagina: 1