Toon posts:

msx-plotter

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar iemand uit the ancient times die ook ooit nog eens een msx homecomputer had. Ja dat is lang geleden. Na een kleine zolderopruiming gisteren kwam ik een hitbit plotter tegen (sony modelnr. prn-c41).
Kent iemand dit ding en zo ja weet je dan ook of hij op een pc kan werken en waar de drivers dan vandaan gehaald moeten worden.

thanx

Verwijderd

ik heb ook zo'n ding gehad en je kan hem niet op een pc gebruiken tenminste mij lukte het niet
VROEGER WAS DE TIJD VAN DE MSX DIE GOEIE OUDE TIJD

Verwijderd

Topicstarter
Nou; goeie ouwe tijd,... als je daar een mee bedoeld een stuk ongecompliceerder,... dan heb je gelijk.
Jammer dat het niet je gelukt is, want het is echt wel een geinig ding. Het moet toch lukken denk ik, als je hem maar de goede stroompjes geeft. Maar ik denk niet dat een driver schrijven aan mij besteedt is.

Verwijderd

Ik heb zowel de Toshiba als de Sony gehad, waren beiden gelijk.

Maar je had er voor MSX geen drivers voor nodig, het werkte alleen met bepaalde software...

Verwijderd

MSX printers aan sluiten op een PC kan wel, er is alleen 1 probleem.
De buffers van de oude MSX printers zijn te klein voor windows. Windows wil dus grotere blokken gegevens naar de printer sturen als dat de printer aan kan.
Als je het echt wil, moet je eens naar de nederlandse MSX gerelateerde sites gaan. Er zijn namelijk wat mensen die de buffers van de MSX printers kunnen uitbreiden. Neem anders een contact op met de MSX gg van de HCC.
Voor drivers is het gewoon wat proberen. Er werkt er vast wel eentje.