Invalidentrap lift stuurstroomschema

Pagina: 1
Acties:
  • 426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 12:31
Hallo Tweakers,

Ik ben opzoek naar een stuurstroomschema voor een invalidenlift.

De lift is voor een kennis met botkanker en zij heeft hierdoor een dwarsleasie opgelopen.
Zij kan dus niet meer de zelfstandig de trap op.

Wij hebben nu een tweedehands lift voor haar aangeschaft, alleen zit daar geen stuurstroomschema bij.

De fabrikant wil deze ook niet geven.

Het merk van de lift is een otolift.

Wie kan mij helpen aan zo'n schema of weet waar ik er één kan downloaden.

_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

nou zo heel moeilijk zijn deze liften niet. Heb er zelf al eens eentje moeten verwijderen en toen ook de electronica bekeken. In grote lijnen komt het er op neer dat je meestal alleen de 220 aan moet sluiten er van uitgaande dat de op / neer schakelaar nog gewoon aanwezig is. Even goed kijken en eventueel meten en het moet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbind de rooie met de groene, de gele met de blauwe, en zet op de witte 220v en de zwarte de ground. Sim-pel. :Y)

Even serieus:
Uit watvoor apparatuur bestaat zo'n lift? Ik neem aan een aantal motoren/schakelaren. Kan je misschien een opgave maken van wat je nou ongeveer hebt. Kan je ook foto's verzorgen? En iets van een intern kabelschema, zodat we adhv dit kunnen berekenen hoe hij in elkaar zit. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Welke onderdelen heeft de lift? werkt hij met een stroomband, tandrad, kabel, motor onder de zitting of juist 'vast'?

Teken eens uit welke onderdelen een draadje hebben, en benoem ze even, dan knoop ik (of iemand anders die het ook ziet) op de tekening de juiste eindjes wel aan elkaar.

Vaak is het niets meer dan zoiets voor een gelijkstroommotor, mits je 2 knoppen hebt (omhoog en omlaag) die de lift stoppen als je ze loslaat. De rest (waar de spanning vandaan komt, accu's of direct) moet je zelf maar opzoeken.

Ik weet mijn weg wel met liften, maar dat zijn dingen om mensen uit bed te tillen, die kan ik wel dromen (nachtmerries ;)), maar andere dingen met motoren moet ik even 'zien'.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03 12:31
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:46:
Verbind de rooie met de groene, de gele met de blauwe, en zet op de witte 220v en de zwarte de ground. Sim-pel. :Y)

Even serieus:
Uit watvoor apparatuur bestaat zo'n lift? Ik neem aan een aantal motoren/schakelaren. Kan je misschien een opgave maken van wat je nou ongeveer hebt. Kan je ook foto's verzorgen? En iets van een intern kabelschema, zodat we adhv dit kunnen berekenen hoe hij in elkaar zit. :)
Het probleem is dat ik helemaal geen verstand van stroom of ed heb.

Mijn zwager regeld dit allemaal. Ik zal jullie vragen aan hem door spelen.

Foto's word lastig we hebben namelijk geen digitaal foto toestel

Mocht eea dus wat langer duren dan gaarne jullie begrip daarvoor.