Spontaan abnormale ping Chello Amsterdam

Pagina: 1
Acties:

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb al een tijdje Chello hier, in Amsterdam (zuid), en de snelheid etc ben ik wel over te spreken...
Ik heb een 486dx2/66 staan met Red Hat 6.0 erop om als router/gateway/firewall/etc te fungeren (ipchains gebruikt) die dus mijn interne (10 mbit) netwerkje toegang geeft tot het internet.
Maar... er is een MAAR...
Ik heb namelijk een heel raar probleem... af en toe schieten mijn ping tijden de lucht in... van waar ik normaal 10 tot 20 msec haal naar 1 tot zelfs 50 (!) HELE seconden... en dan gaat het niet meer naar beneden, en blijft zo hoog totdat ik de interface restart. Ik heb al een andere dhcp deamon geprobeerd... (dhcpcd en pump) .. maar dat maakte geen moer uit.
Ik heb (na lang wachten) die apen bij de UPC helpdesk aan de lijn gehad, die konden me vertellen dat zodra dit fenomeen zich voordeet dat ze mijn computer niet meer konden pingen maar mijn kabelmodem wel... dus ze gaven maar Linux de schuld omdat ze dat toch niet supporten! :( :( :( :r
Toch is het niet iets wat zomaar voorkomt... het lijkt alleen maar voor te komen als mijn computer informatie NAAR het internet verstuurd... of als er van buitenaf een verbinding wordt gemaakt...
Het is niet zo dat ik abnormaal veel dataverkeer heb waardoor ze me zouden afknijpen ofzo... het enige wat ik doe is op een MUD spelen, tweakers.net/GoT lezen en af en toe een mp3tje downloaden!
Dus... help mij alsjeblieft! :'(

Squee.

PS

Kom NIET bij me aanzetten met oplossingen als: Je moet windows installeren, want daar ben ik zo ziek van geworden dat ik dat al een paar maanden NIET meer gebruik :)

Please do not contact me telepathically.

• Squee
Niemand? :'( :'( :'(

Post dan op zijn minst een reply dat je het ook niet weet... zodat ik tenminste weet dat iemand dit gelezen heeft... ;(

• tjAb
  • Laatst online: 20-10-2025
ik weet het niet :P

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:41
Chello bellen en ze het probleem uitleggen ?

verder zou ik het ook niet weten.. ligt denk ik toch bij je kabelboer..

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Ik weet wel dat er een brakke router in Zutphen staat, waardoor IK dus ook al 3 !! weken een KUTverbinding heb, Chello heeft al 3!!! weken er geen flikker aan gedaan !

en wie zit er net op die router, juist ik :(
misschien zit jij er ook wel op?

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Is het misschien een idee de netwerkkaart met UPC-MACdres even in een andere bak (lees:windows-bak) te zetten en te kijken of het probleem nog steeds bestaat?
Zoja dan heb je een bewijs dat het bij upc ligt (als je netwerkkaart i orde is tenminste, maar daar ga ik wel vanuit), zonee dan weet ik het verder ook niet want ik heb geen verstand van linux

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• Squee
Op maandag 29 januari 2001 12:24 schreef FragDaddy het volgende:
Chello bellen en ze het probleem uitleggen ?

verder zou ik het ook niet weten.. ligt denk ik toch bij je kabelboer..
Dat heb ik dus al geprobeerd, en zij gaven dus maar linux de schuld omdat zij het ook niet wisten :(

• Squee
Op maandag 29 januari 2001 12:38 schreef Kieskes1 het volgende:
Ik weet wel dat er een brakke router in Zutphen staat, waardoor IK dus ook al 3 !! weken een KUTverbinding heb, Chello heeft al 3!!! weken er geen flikker aan gedaan !

en wie zit er net op die router, juist ik :(
misschien zit jij er ook wel op?
Amsterdam (zuid) dus... had ik al gezegd :)
En in Amsterdam zijn er opzich volgens mij niet dat soort problemen en is de snelheid prima.... ik heb het probleem dus ook alleen (soms) als mijn computer de upstream gebruikt

• Squee
Op maandag 29 januari 2001 12:41 schreef BYM het volgende:
Is het misschien een idee de netwerkkaart met UPC-MACdres even in een andere bak (lees:windows-bak) te zetten en te kijken of het probleem nog steeds bestaat?
Zoja dan heb je een bewijs dat het bij upc ligt (als je netwerkkaart i orde is tenminste, maar daar ga ik wel vanuit), zonee dan weet ik het verder ook niet want ik heb geen verstand van linux
Windows bak? dan moet ik wel even goed gaan zoeken hier! >:)
Hmm oja... p100 die ik voor me moeder heb staan kan ik wel ff proberen :)

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 14:49 schreef squee het volgende:

[..]

Amsterdam (zuid) dus... had ik al gezegd :)
En in Amsterdam zijn er opzich volgens mij niet dat soort problemen en is de snelheid prima.... ik heb het probleem dus ook alleen (soms) als mijn computer de upstream gebruikt
ja duh, ik zit ook niet in zutphen hoor, ik zit in lichtenvoorde, misschien wel 100 km van zutphen af, maar blijkbaar zit ik wel in zuthpen op de router..

Verwijderd

Ik had dit eerst wel eens bij counterstrike. Dan had ik eerst een ping van 60 of zo en dan ineens 2000 of 4000. Echt heel irritant. Het staat bekend als chellolag dacht ik.

Verwijderd

Ik heb ook sinds enige tijd en probleem. Pingwaarden die van 20-30 plotseling rond de 200 zitten. Timeouts en packetloss.

Contact opgenomen met Chello en die weten hoegenaamd van niets. Vertellen alleen maar dat dit absoluut niet in overeenstemming is met de kwaliteitsstandaard van UPC :r

Anyway: Ze komen niet verder dan dat ik de modemtester maar eens moet downen op http://www.coax.nl en hun de resultaten moet toesturen. Zinloos dus... ze weten heus wel waar de problemen zitten...

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 00:50 schreef squee het volgende:
Ik heb al een tijdje Chello hier, in Amsterdam (zuid), en de snelheid etc ben ik wel over te spreken...
Als ik hier in Amsterdam-West aan het gamen ben online, valt ie ook om het uur ofzo spontaan uit en dan moet ik weer 5 minuten w8en voordat ie het weer doet. :(
Met andere woorden, ligt aan dat hoerige UPC!
Pagina: 1