Jullie mening over dit Conroe systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Graag zou ik jullie mening willen weten over het volgende computersysteem. Zelf heb ik er niet zo heel veel verstand meer van en van de reviews op internet word ik niet altijd veel wijzer. Hopelijk kunnen jullie mij helpen en hou ik mij zo aan de regels zodat mijn topic niet meteen op slot gaat.

De eisen die ik aan het systeem stel: Het moet gewoon een snelle computer zijn. De computer gebruik ik vooral voor internetten, Photoshop en zo nu en dan speel ik er spelletjes op.

Het volgende systeem wou ik graag bestellen:
  • [blue]
  • Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed €308
  • [/blue]
Dit lijkt mij een goede processor. De 100 euro dat deze meer kost lijkt me het waard ipv de E6400 (enig idee wat de levertijd nu zo'n beetje is?)
  • [blue]
  • Asrock moederbord 775Dual-VSTA €50.34
  • [/blue]
Goedkoop en goed moederbord heb ik van anderen gehoord. Zouden jullie ook voor deze gaan?
  • [blue]
  • Corsair CM2X104-5400C4 1024 MB PC5400, 675 MHZ, 4 €93
  • [/blue]
Hier heb ik niet zoveel verstand van. Voor welk geheugen zouden jullie gaan? Of is dit goed?
  • [blue]
  • Maxtor MaXLine III RoHS Compliant 300 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 €95
  • [/blue]
Ik zoek een hardeschijf die voornamelijk betrouwbaar is. Op deze HD zat dacht ik 60 mnd garantie en is erg stabiel, dit zijn 2 punten die mij voornamelijk aanspreken.
  • [blue]
  • Asus VGA GeForce 7600GS Silent 512 MB €130
  • [/blue]
Aangezien ik weinig spelletjes speel (nu bijvoorbeeld nog GTA vice city) hoef ik niet de beste videokaart. Echter moet deze computer een jaar of 4 à 5 meegaan dus de videokaart zou tegen die tijd nog wel aardig moeten kunnen functioneren. Soms lees je dat een 256 MB kaart sneller is dan een 512, is dat ook het geval bij een andere kaart? Veel meer geld zou ik er niet aan willen uitgeven.
  • [blue]
  • Arctic Silentium T2 Aluminium, Zilver, 350 Watt, 4 €82
  • [/blue]
Volgens de BBG is dit een hele stille kast. Iets wat ik erg belangrijk vind. Is deze voeding sterk genoeg?
  • [blue]
  • Arctic Freezer 7 Pro Aluminium, Koper €21.20
  • [/blue]
Stille cooler voor weinig geld. Volgens mij weinig verder aan op te merken.

(Apacer Cardreader 15-in-1 Zwart 1 €13.19
Salland Assemblage Desktop 1 Jaar 1 €35)

Samen kost dit systeem €836,62. Echt veel meer wil ik er niet voor uitgeven. Ik ben benieuwd naar jullie reactie's!

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Denk dat je voor de videokaart beter een 7600GT kan nemen, toch even weer wat sneller dan de GS.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Ik zou in ieder geval 2 x 512 MB (Dual Channel) nemen, niet 1 x 512MB.
Prijs-prestatie gewijs schijnt 533MHz geheugen interessanter te zijn, en zeker net zo goed te functioneren als je niet overklokt.
De videokaart gaat het echt geen 4 a 5 jaar redden. Op zich voor nu, als je weinig tot niet aan het gamen bent, een prima keus, maar het enkele spel dat je wilt spelen over 3 a 4 jaar zal geen genoegen meer nemen met deze kaart.

Even geheel offtopic, maar zijn de prijzen die je post niet stiekem excl. BTW?

Edit: @ Coolmaster: TS geeft aan niet veel meer uit te willen geven aan de grafische kaart. 7600GT is toch ongeveer een keer zo duur als de 7600GS. Da's toch wel aardig wat meer.
Je hebt overigens wel gelijk, 7600GT is prijs/prestatiegewijs echt wel interessanter, als je veel games speelt tenminste.

[ Voor 22% gewijzigd door Brede P op 21-08-2006 22:23 ]

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Coolmaster schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:20:
Denk dat je voor de videokaart beter een 7600GT kan nemen, toch even weer wat sneller dan de GS.
Maar die is wel weer €43,- duurder. Is het verschil echt heel groot? In de BBG gaan ze namelijk voor de GS.

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
BredeP schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:22:
Prijs-prestatie gewijs schijnt 533MHz geheugen interessanter te zijn, en zeker net zo goed te functioneren als je niet overklokt.
De videokaart gaat het echt geen 4 a 5 jaar redden. Op zich voor nu, als je weinig tot niet aan het gamen bent, een prima keus, maar het enkele spel dat je wilt spelen over 3 a 4 jaar zal geen genoegen meer nemen met deze kaart.

Even geheel offtopic, maar zijn de prijzen die je post niet stiekem excl. BTW?

Edit: @ Coolmaster: TS geeft aan niet veel meer uit te willen geven aan de grafische kaart. 7600GT is toch ongeveer een keer zo duur als de 7600GS. Da's toch wel aardig wat meer.
Je hebt overigens wel gelijk, 7600GT is prijs/prestatiegewijs echt wel interessanter, als je veel games speelt tenminste.
Oke, dank je. Als 2 x 512 toch niet veel duurder is ga ik voor dat. Heb je ook misschien nog een aanvulling op het merk?

Klopt, de prijzen zijn Ex BTW, foutje. Zal het herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
Volgens mij vergis je je in de prijs van de E6600. Zie hem nergens onder de €300 ook niet bij Salland. Ex BTW 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Polster op 21-08-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Corsair geheugen is een prima keus.
Van Asrock durf ik niet te zeggen of het geheugen compatible is met het bord dat je hebt gekozen.
Ben zelf niet echt een Asrock aanhanger, doe mij maar gewoon een A-merk als Asus, Gigabyte of MSI. Maar goed, dat is mijn voorkeur natuurlijk. Hangt overigens wel een ander prijskaartje aan.
Voor de rest een leuk systeempje, niets mis mee.
Misschien kun je overwegen om, met het oog op de komst van Vista, nu vast te investeren in 2 x 1024 i.p.v. 2 x 512MB. Scheelt nu misschien nog niet heel veel (alhoewel games als Battlefield2 er echt al wel profijt van hebben), maar met Vista is mijns inziens 1 GB echt het minimale, en is 2GB gewoon "lekkerder" werken. Door dan nu voor 2 x 1024 te kiezen, heb je over een jaartje of 2 eventueel nog de mogelijkheid om geheugen bij te prikken naar meer indien nodig, zonder geheugenmodules te moeten verwijderen uit je systeem.
Ik baal dus ook als een stekker dat ik nu 4 x 512 heb, en niet verder kan uitbreiden in de toekomst zonder modules te vervangen.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

wout-hugo schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:22:
[...]

Maar die is wel weer €43,- duurder. Is het verschil echt heel groot? In de BBG gaan ze namelijk voor de GS.
7600GT kost ma 149 euro, 19 euro duurder dus.
En presteert echt stuk beter

[ Voor 21% gewijzigd door Yellowneck op 21-08-2006 22:41 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
BredeP schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:35:
Corsair geheugen is een prima keus.
Van Asrock durf ik niet te zeggen of het geheugen compatible is met het bord dat je hebt gekozen.
Ben zelf niet echt een Asrock aanhanger, doe mij maar gewoon een A-merk als Asus, Gigabyte of MSI. Maar goed, dat is mijn voorkeur natuurlijk. Hangt overigens wel een ander prijskaartje aan.
Voor de rest een leuk systeempje, niets mis mee.
Misschien kun je overwegen om, met het oog op de komst van Vista, nu vast te investeren in 2 x 1024 i.p.v. 2 x 512MB. Scheelt nu misschien nog niet heel veel (alhoewel games als Battlefield2 er echt al wel profijt van hebben), maar met Vista is mijns inziens 1 GB echt het minimale, en is 2GB gewoon "lekkerder" werken. Door dan nu voor 2 x 1024 te kiezen, heb je over een jaartje of 2 eventueel nog de mogelijkheid om geheugen bij te prikken naar meer indien nodig, zonder geheugenmodules te moeten verwijderen uit je systeem.
Ik baal dus ook als een stekker dat ik nu 4 x 512 heb, en niet verder kan uitbreiden in de toekomst zonder modules te vervangen.
Opzich zou ik dat ook wel graag willen maar op dit moment is 800 euro echt het max. wat ik zou willen uitgeven aan een computer. Is het mogelijk om nu 2x 512 te nemen en er later 1x 1024 bij te nemen? Of zou je dan ook weer 2x512 doen? (als het mobo 4 sloten heeft dan).

Over het moederbord ben ik het met je eens, ik zou ook liever voor een A-merk moederbord gaan. Het punt is dan dat ik op iets anders zou moeten besparen. Maar op wat?
YellowNeck schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:40:
[...]

7600GT kost ma 149 euro, 19 euro duurder dus.
Ik zie bij Salland 2 verschillende 7600GT's staan waarbij er (denk ik) alleen verschil zit in het type geheugen. Zou ik dan gewoon de bovenste bestellen?:

Asus VGA GeForce EN7600GT/2DHT 256 MB: €150,-
- Type geheugen GDDR3

Asus VGA GeForce 7600GT Silent 256 MB €173,-
- Type geheugen DDR3

[ Voor 12% gewijzigd door wout-hugo op 21-08-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

wout-hugo schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:40:
[...]

Ik zie bij Salland 2 verschillende 7600GT's staan waarbij er (denk ik) alleen verschil zit in het type geheugen. Zou ik dan gewoon de bovenste bestellen?:

Asus VGA GeForce EN7600GT/2DHT 256 MB: €150,-
- Type geheugen GDDR3

Asus VGA GeForce 7600GT Silent 256 MB €173,-
- Type geheugen DDR3
De bovenste heeft actieve koeling,
onderste heeft passieve koeling met heatpipes waardoor die duurder is. Verder zijn ze exact hetzelfde. Nemen dus

Overigens is er geen verschil in geheugen. Die G staat voor Graphic, dus DDR geheugen speciaal voor videokaarten; GDDR. Sommige mensen noemen het DDR geheugen, andere GDDR, laatste is wat duidelijker mbt onderscheid tussen RAM DDR geheugen.

Ohja, over het geheugen. 2x 512 en later 1GB erbij kan uiteraard wel, maar ben je wel je DualChannel kwijt, ik weet neit of je daar veel waarde aan hecht. Je kan ook voorlopig 1GB nemen (en dus Single Channel draaien) en later nog een stickie van 1GB erbij halen (identieke) en dan pas Dual Channel gaan draaien met 2GB. Zo doe ik het ook

[ Voor 32% gewijzigd door Yellowneck op 21-08-2006 22:51 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
YellowNeck schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:47:
[...]

De bovenste heeft actieve koeling,
onderste heeft passieve koeling met heatpipes waardoor die duurder is. Verder zijn ze exact hetzelfde. Nemen dus

Overigens is er geen verschil in geheugen. Die G staat voor Graphic, dus DDR geheugen speciaal voor videokaarten; GDDR. Sommige mensen noemen het DDR geheugen, andere GDDR, laatste is wat duidelijker mbt onderscheid tussen RAM DDR geheugen.
Betekend dit dan ook dat die met actieve koeling meer geluid maakt? De GS is toch ook met passieve koeling?

Hier lees ik namelijk dat de koeler nogal wat warmte afgeeft en ook aardig wat geluid maakt.
http://tweakers.net/productsurvey/135006

[ Voor 9% gewijzigd door wout-hugo op 21-08-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

wout-hugo schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:52:
[...]

Betekend dit dan ook dat die met actieve koeling meer geluid maakt? De GS is toch ook met passieve koeling?
Ja ;). Passieve koeling wil zeggen dat er niets beweegt, dus compleet stil.
En sja, zoveel lawaai zal die actieve koeling niet maken. Zal denk ik niet boven een 'normaal' systeem uitkomen. Hangt een beetje af van hoe de rest van je systeem is samengesteld.
Die gasten in de Shopsurvey zijn echt tweakers die gaan voor stilte (te zien aan hun keuze voor de overige koelcomponenten). Zalmannen zijn gewoon heel stil, en relatief maakt de koeling van de videokaart dan uiteraard meer geluid

GS is inderdaad ook passief omdat de grafische processor minder krachtig is en daardoor minder warmte produceert, waardoor deze genoeg heeft aan een simpel heatsinkje

[ Voor 19% gewijzigd door Yellowneck op 21-08-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
wout-hugo schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:52:
[...]

Hier lees ik namelijk dat de koeler nogal wat warmte afgeeft en ook aardig wat geluid maakt.
http://tweakers.net/productsurvey/135006
Inderdaad, actieve koeling wil hier zeggen dat de warmte door een ventilator wordt afgevoerd. Bij de passief gekoelde kaarten komen er geen ventilators aan te pas en deze maken dus ook geen geluid.

Overigens zou ik ook de 7600GT aanraden boven de 7600GS. Zelfs al speel je niet vaak spelletjes. De stock koeler van de 7600GT kan je trouwens met bepaalde software trager laten draaien als hij niet belast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
YellowNeck schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:54:
[...]

Ja ;). Passieve koeling wil zeggen dat er niets beweegt, dus compleet stil.
En sja, zoveel lawaai zal die actieve koeling niet maken. Zal denk ik niet boven een 'normaal' systeem uitkomen.
GS is inderdaad ook passief omdat de grafische processor minder krachtig is en daardoor minder warmte produceert, waardoor deze genoeg heeft aan een simpel heatsinkje
Admiral Freebee schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:55:
[...]

Inderdaad, actieve koeling wil hier zeggen dat de warmte door een ventilator wordt afgevoerd. Bij de passief gekoelde kaarten komen er geen ventilators aan te pas en deze maken dus ook geen geluid.

Overigens zou ik ook de 7600GT aanraden boven de 7600GS. Zelfs al speel je niet vaak spelletjes. De stock koeler van de 7600GT kan je trouwens met bepaalde software trager laten draaien als hij niet belast wordt.
Kijk eens aan, dat is interessant dat je 'm langzamer kunt laten lopen. Ik wil namelijk een heel stil systeem hebben, vandaar ook die cooler die ik er nu op heb zitten en de silent kast.

edit: welke software is dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik denk dat het met Rivatuner wel gaat. Ik heb een aantal maanden geleden een systeem voor iemand in elkaar gezet met een 7600GT en het kon in ieder geval. De kaart was gewoon het nVidia reference design met een stikkertje van Asus op de koeler.

Rivatuner kan in ieder geval wel de fan van mijn 6600GT aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik heb zelf bij moederborden toch de neiging om er wat meer geld aan uit te geven. Het is misschien wel het belangrijkste onderdeel van je computer, gezien je er alles op aan sluit. Ik zou zelf gaan voor bijvoorbeeld een Asus P5B. Echt onderbouwen kan ik het niet. Tis meer een gevoelskwestie denk ik. Ik heb al wel een paar keer zo'n goedkoop bordje de mist in zien gaan, maar nog nooit "kwaliteits" bordje. Maar dat is allemaal zo subjectief als het maar wezen kan, en zoals ik al zei is het meer een gevoelskwestie.
Om aan de meerprijs te komen zou ik toch de 6400 ipv de 6600 nemen. Helemaal omdat je niet echt een diehard gamer bent. Just my 2 cents..

//edit: overigens kan je voor je videokaart altijd nog een zalman koeler oid kopen. Die hoor je nagenoeg niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Pkunk op 21-08-2006 23:05 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
Admiral Freebee schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:02:
Ik denk dat het met Rivatuner wel gaat. Ik heb een aantal maanden geleden een systeem voor iemand in elkaar gezet met een 7600GT en het kon in ieder geval. De kaart was gewoon het nVidia reference design met een stikkertje van Asus op de koeler.

Rivatuner kan in ieder geval wel de fan van mijn 6600GT aansturen.
Dit is de kaart, dus je hebt gelijk:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/2961/1771.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik ga eigenlijk ook wel akkoord met Timlog. Volgens veel mensen is er niets mis met een Asrock maar de weinige die ik in mijn handen heb gehad hadden altijd wel een vaag gebrek. Bijvoorbeeld slecht functionerende USB poorten, een loszittende northbridge koeler, slecht functionerende onboard videokaart. Dit is al wel enkele jaren geleden, ondertussen kan het al verbeterd zijn natuurlijk.

Edit: Wat hierboven staat voegt misschien niet zoveel toe aan dit topic

[ Voor 9% gewijzigd door Admiral Freebee op 21-08-2006 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Admiral Freebee schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:05:
Ik ga eigenlijk ook wel akkoord met Timlog. Volgens veel mensen is er niets mis met een Asrock maar de weinige die ik in mijn handen heb gehad hadden altijd wel een vaag gebrek. Bijvoorbeeld slecht functionerende USB poorten, een loszittende northbridge koeler, slecht functionerende onboard videokaart. Dit is al wel enkele jaren geleden, ondertussen kan het al verbeterd zijn natuurlijk.
Ja, maar om dit vervolgens over een lijn te trekken?! Asrock heeft wel een paar goede moederborden die perfect functioneren en echt kunnen concureren met de grote merken/modellen.
Ik ben sinds een weekje in het bezit van de Asrock ConroeXfire-eSATA2, presteert nagenoeg gelijk aan de 130 euro duurdere P5W DH moederbord van moederbedrijf Asus.
Superstabiel en fijn moederbordje. Feature-rijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
YellowNeck schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:25:
[...]

Ja, maar om dit vervolgens over een lijn te trekken?! Asrock heeft wel een paar goede moederborden die perfect functioneren en echt kunnen concureren met de grote merken/modellen.
Ik ben sinds een weekje in het bezit van de Asrock ConroeXfire-eSATA2, presteert nagenoeg gelijk aan de 130 euro duurdere P5W DH moederbord van moederbedrijf Asus.
Ik zeg het dan ook, het is meer een gevoel. Als ik er rationeel over nadenk weet ik wel dat elk merk goede en slechte series heeft maar ik heb toch geen goed gevoel bij Asrock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
YellowNeck schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:25:
[...]

Zou je liever voor de Asrock ConroeXfire-eSATA2 dan de 775Dual-VSTA die ik in het lijstje heb staan? (ander had je 'm natuurlijk niet gekocht... oké, wat is precies het verschil en voegt het waarde toe aan mijn opstelling?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:33
wout-hugo schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:05:
[...]

Zou je liever voor de Asrock ConroeXfire-eSATA2 dan de 775Dual-VSTA die ik in het lijstje heb staan? (ander had je 'm natuurlijk niet gekocht... oké, wat is precies het verschil en voegt het waarde toe aan mijn opstelling?)
ligt eraan als je voor een crossfire (crossfire is de benaming van ati voor wat nvidia sli noemt => dus twee videokaarten die samenwerken) opstelling met ati kaarten wilt gaan is het geloof ik wel interessant. als ik niet fout zit staat de xfire in de naam voor crossfire van ati...
als je gewoon een opstelling met een enkele videokaart wil hebben dan maakt het neit zoveel uit.. dan zou ik gewoon voor de nforce chipsets gaan die presteren over het algemeen gewoon goed.

[ Voor 7% gewijzigd door dangerpaki op 22-08-2006 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlooDbeak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-01 14:02
wout-hugo schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:16:
• Asus VGA GeForce 7600GS Silent 512 MB €130
[/list]
Aangezien ik weinig spelletjes speel (nu bijvoorbeeld nog GTA vice city) hoef ik niet de beste videokaart. Echter moet deze computer een jaar of 4 à 5 meegaan dus de videokaart zou tegen die tijd nog wel aardig moeten kunnen functioneren. Soms lees je dat een 256 MB kaart sneller is dan een 512, is dat ook het geval bij een andere kaart? Veel meer geld zou ik er niet aan willen uitgeven.[list]
Als je Videokaart 4 of 5 jaar mee moet gaan, waarom wacht je dan niet op dx10, of ben je van plan om je videokaart later te gaan upgraden.
Deze videokaar gaat iig geen 4 of 5 jaar mee, met een beetje geluk misschien 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

wout-hugo schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:05:
[...]

Omdat ik nogal wat videoshop ben ik voor de ConroeXfire-eSATA2 gegaan, daar deze over IEEE1394 beschikt; oftewel Firewire, daarnaast is Crossfirefunctionaliteit leuk meegenomen, helemaal met mijn X1900GT die overmorgen arriveert.

Verder, ik zie dat je een SATAII schijf hebt besteld (en volgens mij met NCQ functionaliteit?). Let wel op: de 775Dual VSTA beschikt niet over SATAII-feature, je schijf kan dus niet in 'volle glorie' draaien.

Ohja, en nu 2x 512MB DDR2 geheugenreepjes kopen en later 1GB erbij prikken wil dus ook niet, aangezien het moederbord maar 2 DDR2-bankjes heeft.
Je moet dus of nu een reepje 1GB kopen, later 1GB erbij prikken.
Of 2x 512MB kopen en die later verkopen om alsnog 2x 1GB te halen om toch nog naar de 2GB te kunnen upgraden.

Al met al; in mijn ogen best grote nadelen aan dit moederbord. Ik zou persoonlijk voor 26 euro meer voor de ConroeXfire-eSATA2 gaan. Als je echt aan je limiet zit qua geld, dan kun je overwegen om de assemblage te laten vervallen. Steek je die 35 euro dus in deze upgrade van moederbord en laat je de assemblage van je systeem door een handige kameraad doen (of jezelf?)
Ik zie dat je in Overijssel woont, ik ook, desnoods kan ik je systeem tegen een kleine vergoeding assembleren

[ Voor 63% gewijzigd door Yellowneck op 22-08-2006 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
YellowNeck schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:28:
[...]

Omdat ik nogal wat videoshop ben ik voor de ConroeXfire-eSATA2 gegaan, daar deze over IEEE1394 beschikt; oftewel Firewire, daarnaast is Crossfirefunctionaliteit leuk meegenomen, helemaal met mijn X1900GT die overmorgen arriveert.

Verder, ik zie dat je een SATAII schijf hebt besteld (en volgens mij met NCQ functionaliteit?). Let wel op: de 775Dual VSTA beschikt niet over SATAII-feature, je schijf kan dus niet in 'volle glorie' draaien.

Ohja, en nu 2x 512MB DDR2 geheugenreepjes kopen en later 1GB erbij prikken wil dus ook niet, aangezien het moederbord maar 2 DDR2-bankjes heeft.
Je moet dus of nu een reepje 1GB kopen, later 1GB erbij prikken.
Of 2x 512MB kopen en die later verkopen om alsnog 2x 1GB te halen om toch nog naar de 2GB te kunnen upgraden.

Al met al; in mijn ogen best grote nadelen aan dit moederbord. Ik zou persoonlijk voor 26 euro meer voor de ConroeXfire-eSATA2 gaan. Als je echt aan je limiet zit qua geld, dan kun je overwegen om de assemblage te laten vervallen. Steek je die 35 euro dus in deze upgrade van moederbord en laat je de assemblage van je systeem door een handige kameraad doen (of jezelf?)
Ik zie dat je in Overijssel woont, ik ook, desnoods kan ik je systeem tegen een kleine vergoeding assembleren
Hmm het lijkt me dan dus beter om voor het ConroeXfire-eSATA2 mobo te gaan vanwege de SATAII feature en de 4 geheugen sloten? Dan je voor je aanbod mbt het assembleren maar ik wil het gewoon laten doen door Salland, ik steek dan wel ietsje meer geld in de computer maar dan stopt de geldkraan dan nu ook echt na al van mobo en videokaart veranderd te zijn ;)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
BredeP schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:22:
Ik zie bij Salland dat 533MHz geheugen 5 euro scheelt met 675 MHz geheugen, dan is het toch beter om gewoon het 675 MHz geheugen te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

wout-hugo schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 22:51:
[...]

Ik zie bij Salland dat 533MHz geheugen 5 euro scheelt met 675 MHz geheugen, dan is het toch beter om gewoon het 675 MHz geheugen te bestellen?
Ja, dat kan opzich. En dan gewoon op 533Mhz speeds laten draaien (1:1). 675Mhz = PC5400. Je moederbord kan tot maximaal PC5300 = 667Mhz aan. Ik weet niet zeker of het DDR2 bankje je geheugen dan 675Mhz in eerste instantie wel pakt, maar moet volgens mij wel gewoon kunnen als ik moet gokken. Gewoon in BIOS memspeed op 533Mhz zetten.

Pagina: 1