Toon posts:

welke camera?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Slotje op mn topic terwijl al de info je erbij zou willen hebben erbij stonden!Ik had je liever gePMt maar kon geen pm adres vinden.

Dit zeg jij(zoefff):"welke functies verwacht jij dan wel en niet? Wat voor budget heb je? Heb je al lenzen van een bepaald merk? Wat heb je zélf al uitgezocht over de camera's die in je lijstje voorkomen, en wat zijn daarvan de voor- en nadelen? Heb je al reviews gezocht / gevonden van de betreffende camera's"?

dat had ik allemaal al in mn topic gezet.Het is duidelijk dat het gaat om analoog,want de cameras die ik heb gepost zijn analoog,dus snap niet waarom je me doorverwijst naar een topic over digitale camera's?Had ook al gezet dat ik ermee op straat wil fotograferen en wat ik ermee wil fotograferen.Ik heb zelf idd al veel erover gezocht en heb veel gevonden,maar was niet duidelijk.wat ik ook al heb geschreven binnen in het topic!~Dus voortaan goed lezen alsjeblieft voor je een topic zomaar sluit!
ik weet niet of dit een normale zaak is op dit forum,als dat wel zo is,dan weer ik al genoeg.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
had dit bericht in je vorige topic willen zetten, maar die bleek inmiddels al gesloten. voor zolang die open blijft;
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:44:
Ik wil beginnen met straatfotografie,maar wil wel een soort van professionele camera hebben.

Welk van [...] moet ik hebben?
een Leica MP natuurlijk. een andere Leica M kan ook nog wel. Maar waarschijnlijk valt dat allemaal buiten je budget. Leuk betaalbaar alternatief is een Voigtländer Bessa R2 (of 'hoger'). Natuurlijk niet zo geil als een Leica, maar wel dezelfde mount, dus je kan dan alvast beginnen met een leuke Leica lenzen verzameling, zodat je tzt een Leica M kan kopen.

Voor puur straatfotografie zou ik geen spiegelreflex kopen en een moderne probody zoals de F5 zeker niet; veel te groot. Mocht je toch een spiegelreflex willen, dan zou ik een kleine handmatige body kopen, zoals een Nikon FM, een Olympus OM of een Pentax met een 35/2 lens er bij. Meer heb je niet nodig.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Volgens mij zijn moderators altijd te bereiken op [insert naam moderator] at tweakers punt net.
Staat gewoon in de algemene regels voor zover ik weet, en daar ben je mee akkoord gegaan toen je je hier registreerde.
Ben bang dat je hier ook weer een slotje op zult krijgen, omdat dit er ten eerste niet het juiste forumgedeelte voor is. Daarnaast denk ik dat je er verstandiger aan had gedaan eerst, na te zijn bijgekomen van de ergernis dat je een slotje hebt gehad, je vorige openingspost nog eens goed door te nemen, en eventueel wat aanpassingen te doen op basis van de opmerkingen van de moderator die je topic heeft gesloten.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
BredeP schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:07:
omdat dit er ten eerste niet het juiste forumgedeelte voor is.
wat dan wel!?

Verwijderd

Topicstarter
hey lateef is dus die Nikon FM beter voor straat als de FE2 F601of de F700?Of niet?

Want ben nu dus meer van de analoge tweedehandse shit,wat wel weer goed genoeg is voor straat.
Thnx bro

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Collega Zoefff was er even aan voorbij gegaan dat het hier om analoge Nikon body's ging - echter is wel duidelijk dat met een topicstart als deze:
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:44:
Ik wil beginnen met straatfotografie,maar wil wel een soort van professionele camera hebben.

Welk van deze 3 moet ik hebben?

Nikon F601,FE2 of de F700???

BVD.
de inzet onder de maat is wat betreft GoT-minimum. Hier verwachten we heus waar echt wat eigen inzet: dat je moeite doet om je doel te bereiken, in dit geval info over die analoge body's :)

Om je op weg te helpen: http://www.mir.com.my/rb/...els/htmls/slrmain8090.htm

Verder zijn er een paar hele goeie body's van de afgelopen 25 jaar: de FM, F801/f601, F100, en ook de F3/F4/F5 die mogelijk iets te zwaar zullen zijn qua gewicht en features wat je wil. Kijk ook eens op nikonians.org voor meer info. Deze gaat ook dicht om dezelfde reden als de vorige: te weinig inzet om je vraag cq probleem op te lossen: als je daaraan werkt, maak je iedereen blij ;)

Ohja, nog even over het gebruik van GoT: Zie Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-got en Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-topic :)

[ Voor 7% gewijzigd door Remy op 21-08-2006 22:39 ]

LinkedIn
Instagram

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 14:03

Zoefff

❤ 

Ik heb niet over het hoofd gezien dat het analoge camera's betreft hoor ;) Dat ik vervolgens verwijs naar een topic over dSLR's is misschien wat verwarrend ja, excuus daarvoor. Mijns inziens is het echter geen probleem om daar een vraag te stellen over analoge body's, aangzien die nog steeds veel overeenkomsten zullen tonen met een digitale body :)

Het is op dit forum inderdaad een normale zaak dat een topic met een dergelijke topicstart op slot gaat, ik laat het aan jou over om daar je conclusies uit te trekken.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.