Gezocht waar staat de executeble van php5 debian test

Pagina: 1
Acties:

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 16:20
Beste Got(ers),

Wij hebben hier een debian installatie, hierbij hebben wij de executble van php5 nodig. Deze hebben wij geinstallerd vanuit de "testing" sources, maar we kunnen echter de executble ervan nergens vinden.

Noch word hij aangeven in de config van apache, php5 is overigens gewoon via apt-get geinstallerd. Daarom vroeg ik mij af of iemand weet waar dit bestand zich bij een debian installatie bevind?

** Update **

We hebben ook geprobeerd hem via find/locate te vinden, maar dit leverde echter aleen maar mappen genaamd php5 op maar geen executebles.

Alvast bedankt !

[ Voor 96% gewijzigd door Jan20 op 21-08-2006 21:47 ]

CMJJKFE

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 14:45
Je kunt PHP5 in 2 smaken installeren.
Als ISAPI-module in je webserver, of als CGI-binary

Aangenomen dat je PHP vanaf de commandline wilt benaderen is er nog een 3de smaak; CLI

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:10

Tachyon

pop the glock

/usr/lib/apache2/modules/libphp5.so

(niet echt een executable, maar een module van Apache2, ervan uitgaande dat je die als webserver gebruikt)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Jan20 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:42:
...Deze hebben wij geinstallerd vanuit de "testing" sources...
Als je hem geinstalleerd hebt weet je dus hoe het pakket heeft, als je van een pakket alle bestanden wilt doen type je
code:
1
dpkg -L <pakketnaam>
en als je hier nog een 'grep bin' over heen doet zie je zo welke executables je hebt.

Mistakes are proof that you are trying...

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jan20 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:42:
Beste Got(ers),

Wij hebben hier een debian installatie, hierbij hebben wij de executble van php5 nodig. Deze hebben wij geinstallerd vanuit de "testing" sources, maar we kunnen echter de executble ervan nergens vinden.

Noch word hij aangeven in de config van apache, php5 is overigens gewoon via apt-get geinstallerd. Daarom vroeg ik mij af of iemand weet waar dit bestand zich bij een debian installatie bevind?

** Update **

We hebben ook geprobeerd hem via find/locate te vinden, maar dit leverde echter aleen maar mappen genaamd php5 op maar geen executebles.

Alvast bedankt !
Hoi :)

Mag ik vragen hoe je uberhaupt iets uit testing geinstalleerd hebt? En wat is je base-install? Stable? Heb je dan gebruikt gemaakt van pinnging zoals je terug kan vinden onder die dist?

Zo ja: _/-\o_ zo nee, waarom niet?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer