Probleem met installatie ME op oude PC.

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Meeloow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
Goedenavond,
Ik heb nog een oude Pentium 3 uit 2001 op zolder liggen, en die wou ik graag aan mijn oma doneren, want die wil wel eens e-mailen en internetten. Hij is oorspronkelijk designed voor Windows ME, maar ik heb er later Windows XP op gezet omdat ik toch niet zo blij was met ME. Nu is hij echter heel traag en er zitten ook veel virussen en spyware op, dus ik zou een volledige reinstall doen en Windows ME er weer op zetten (Ja, ik weet dat ME een flop is, maar aangezien ik daar de installatie CD's van heb en mijn oma toch niets anders zal doen dan e-mailen en internetten zal ze er geen last van hebben). C was ingedeeld in 2 partities maar ik wou er gewoon 1 schijf van maken dus ik heb de CD erin gedaan, gereboot en via FDisk de 2 partities verwijderd, 1 nieuwe aangemaakt (Primaire dos partitie ofzo). Toen moest ik dus rebooten en C formatteren, echter als ik naar C: ga en dan Format C: intyp, krijg ik een foutmelding, en ik kan de setup ook niet gewoon uitvoeren want dan krijg ik ook een fout, ik zit dus practisch vast, en het was de bedoeling dat de PC zo snel mogelijk naar m'n oma ging. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat hier fout is gegaan en een oplossing geven, bij voorbaat dank!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:07

Reptile209

- gers -

Als je "een foutmelding" krijgt, moet je even op enter duwen :). Nee serieus: welke melding krijg je dan?
Heb je in FDisk je enkele partitie ingesteld als Primary, DOS en Active gemaakt? Hoe probeer je na FDisk op je C: te komen? want dat zou helemaal niet moeten kunnen als je de partities opnieuw hebt ingedeeld en formatteren lukt niet.
Todo:
1. download bootdisk van win98SE of ME op www.bootdisk.com
2. boot vanaf de flop die je daarmee gemaakt hebt
3. FDisk een partitieindeling
3a. reboot
4. (vanaf je flop nogsteeds) format c: /s
5. reboot zonder flop (optioneel)
6. installeer ME

en als je nog meer foutmeldingen tegenkomt, schrijf ze dan effe op ;).

Zo scherp als een voetbal!

• Meeloow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
De foutmelding: Het mediumtype is ongeldig.
En ja, de enkele partitie is ingesteld op Primary, dos en Actief.
Ik kan wel op C komen als ik C: intyp, maar ik kan er echter helemaal niks doen, als ik dir intyp krijg ik bijvoorbeeld ook diezelfde fout.
Ik kan op die pc dus niet in windows komen dus niets downloaden, en op deze pc zit geen floppy drive. Is er een andere oplossing? :| :?

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Het is precies zoals Reptile209 zegt.

Wat je kunt doen nu:

1) Een floppydrive aansluiten en dan booten van een windows 98 bootdisk.

of

2) In de bios de cd-rom speler als first boot divice zetten. Daarna een bootable windows cd erin stoppen en dan de setup doorlopen. (je kunt dan ook via die setup de c-schijf formatteren)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

NTFS partitie toevallig? Formatteer anders je schijf eerst met een WinXP setup CD, en dan wel als FAT32.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:13

OgWok

U.N.C.L.E.

Doe je oma een plezier (en jezelf): koop een systeem voor +/- € 225,--, zet XP erop en gaan met die machine. Teister haar niet met een oude bak.....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Als je weet dat ME zo slecht is (zadel haar nu niet op met een slecht werkende netwerkomgeving, slechte driversupport, en overmijdelijke vastlopers) wrom gooi je het erop dan?

Ik ben echt een totale n00b met linux, maar alles wat geen NT 5.0 kernel of hoger wil draaien krijgt van mij gewoon linux (want daar kan je ook perfect mee mailen/interetten etc). En dat installeert overal op _/-\o_

Probleem is al uitgelegd btw, het commando format is niet aanwezig op de schijf en kan dus niet worden uitgevoerd. Bootdisk werk (of een OS installen van minder dan 5 jaar oud)

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Ook softwarematige problemen horen hier niet thuis.

Wat nu te doen?
Ga eens zoeken naar een oplossing met behulp van de GoT Search en third-party zoekmachines (o.a. Google). Zoek niet enkel naar 'f-disk fout' maar ook naar een specifieke fout. Er zal namelijk wel aangegeven worden wat er ongv. fout is. Als je daar op zoekt zul je specifiekere antwoorden krijgen.
Mocht je er toch niet uit komen (na het zoeken en checken van bepaalde FAQ's) dan kun je een topic openen in het juiste subforum.

Over dat laatste: Na het verdiepen in de materie (en het zoeken naar het probleem) zul je hoogstwaarschijnlijk wel een beeld krijgen van waar het probleem zich ongv. voordoet. Indien dat hardwarematig is open je een topic in het juiste subforum m.b.t. hardware. Indien het softwarematig is dan open je een topic in één van de Software fora :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.