Computer start niet op met HDD

Pagina: 1
Acties:

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:51
Twee weken geleden was de Nuon hier fijn bezig met een gat graven en kabels aansluiten ofzo en toen ze de stroom er weer op gooiden is er waarschijnlijk een piekspanning ontstaan waardoor mijn computer is doorgebrand (echt gebrand, je ruikt het zelfs). Die heb ik nu al netjes vervangen, maar mijn probleem is dat mijn harde schijven ook niet meer werken. Als ik die in een willekeurige andere computer stop, start de computer gewoon helemaal niet meer op en zodra ik ze eruit haal werkt het weer gewoon.

Weet iemand misschien hoe ik een computer op kan starten met die harde schijven zodat ik even alle data eraf kan halen? Ik had namelijk de schijven in een RAID0 configuratie gezet zodat als één van de twee zou stoppen, ik nog de andere snel kon backuppen, maar nu werken ze dus allebei niet meer. Mijn laatste "echte" backup op DVD is onderhand van 2 maanden geleden, en dat is te ver terug. Het vreemde is dat alle andere 'losse' dingen wel nog gewoon werken, mijn PCI-kaarten, geheugenmodules en DVD-brander doen alsof er niets aan de hand is...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zal als ik jouw was ook de Nuon bellen en deze schade melden

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:51
Vorkie schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:40:
Zal als ik jouw was ook de Nuon bellen en deze schade melden
Ik heb ook al een mooie brief op de bus gedaan en mocht de Nuon het niet vergoeden kan ik altijd nog de verzekering aanschrijven, maar daar heb ik dus m'n data nog niet mee terug.. :(