Toon posts:

Nvidia stroom-probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleem iedere keer als ik een spel opstart, namelijk het volgende :
na het opstarten valt mijn computer uit, moet ik 3 minuten wachten (anders krijg ik totaal geen beeld) en krijg ik na het opnieuw opstarten volgende melding
img (*zie onderaan)
Heb een windows XP besturingsysteem (sp 2) met 512 MB ram en video-geheugen van 128 MB.

edit: Image-tags werken blijkbaar niet dus hier nu de gewone link:
http://img351.imageshack.us/my.php?image=pcprobleemje9.png

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 19:56 ]

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Linkje werkt niet ;(

Zou het kunnen dat je de 6600GT hebt? Er is nml een hitte probleem met de 6600GT en de nieuwste DirectX.

Ik heb om dit probleem te "verhelpen" recentelijk een goede cooler op me VGA kaartje gezet ;)

Mischien kun je zelf even voelen of je vid kaart warm is. Klinkt nml als een hitte probleem.

Linkje werkt nu wel, ZEKER een hitte probleem ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Four op 21-08-2006 19:58 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor melding krijg je? je plaatje doet het hier niet. Post het gewoon even als tekst, dat is net zo makkelijk.

Aan de topictitel te zien is het een melding dat je kaart niet genoeg stroom krijgt, controlleer eens of die stekker wel geod zit (als hij niet goed aangedrukt zit krijg je al ssnel zo'n melding). Of je voeding levert niet genoeg stroom voor de kaart.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Terw_Dan schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:57:
Aan de topictitel te zien is het een melding dat je kaart niet genoeg stroom krijgt, controlleer eens of die stekker wel geod zit
Dit zou de 3 minuten rust tijd niet verklaren ;) Ik ga toch voor de hitte ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Four op 21-08-2006 20:01 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Four schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:59:
[...]

Dit zou de 3 minuten rust tijd niet verklaren ;) Ik ga toch voor de hitte ;)
Tja, kan ook (maar goed, zonder foutmelding blijft het gissen).

[edit]
Die link werkt hier niet...

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 21-08-2006 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
stekker zit goed ! Ik gebruik de Nvidia 6610 XL. Hitteprobleem valt enkel op te lossen door nieuwe koeler op videokaart ?

Link werkt hoor !

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 20:03 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 10:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je de kaart ook voorzien van de extra voedingstekker? Overigens wat heb je precies in je systeem zitten en dan met name ook je voeding.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Om te kijken of het echt een hitte probleem is,
*Voel even aan het koelblok van je VGA kaart voor je een spel op start
*Starten dat spel
*Wachten tot hij vast loopt
*Weer aan het koelblok komen. Wel met de achterkant van je handen, het zou nml best wel eens heet (lees 90+ graden) kunnen zijn.

Als dit echt het probleem blijkt te zijn heb je 2 opties, wachten tot de bug verholpen is (kan tijdje duren) of een nieuwe koeler kopen voor op je VGA kaart. Of een case fan extra ;)

Verwijderd

dude, ik heb precies hetzelfde plaatje nog op mijn pc staan!!

weet je wat er is, aangezien ik PRECIES hetzelfde had...
was vergeten de voedingsstekker in de videokaart te prikken

daarna deed hij het wel :) kreeg het bericht niet meer!

good luck ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem gewoon in de Aldi gekocht, dus niet zelf er aan geprutst. Kan het ook aan teveel stof liggen (waardoor het vlugger zou opwarmen ?) waar kan ik voeding vinden bij everest ?

edit: Oja, het is geen nieuwe computer meer, heb hem al een jaar en nu pas het probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 20:09 ]

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 16:01
Als je PC meteen bij het opstarten van een spel uitvalt lijkt het me geen hitteprobleem (of een heel extreem hitteprobleem). Warmte heeft namelijk wel ff nodig om op te bouwen.
Ik zou, zeker in combo met die melding, verwachten dat de voeding van je PC niet krachtig genoeg is. Post eens de complete specs van je PC, dan kunnen we er mischien wat meer over zeggen (en vermeld bij de voeding het merk en type, want ratings kloppen meestal niet helemaal).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

wat begrijpen jullie niet aan het woord BUG :)

de 6610 van nvidia is gebaseerd op de 6600GT chipset. Met de Nieuwste directX heb je een bug. Deze zorgt er voor dat je kaart binnen NOTIME super heet wordt.

Dit betekend dus:
A: dat het probleem recentelijk aanwezig is
B: dat de pc na het opstarten van een DirectX applicatie (spelletje) "vast" loopt en dat je monitor in power safe schiet. Of dat zelfs je pc uit gaat doordat de video kaart vast slaat (uitschakeld).
C: dat je even moet wachten tot je koelblok weer af gekoeld is alvorens je de pc weer aan zet. Anders heb je geen signaal naar je monitor
D: dat je een power melding krijgt als je de pc weer aan zet en deze opgestart is.

Sorry voor mijn arogante houding, maar ik weet gewoon zeker dat dit je probleem is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Four op 21-08-2006 20:59 ]

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Four schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:55:
wat begrijpen jullie niet aan het woord BUG :)

de 6610 van nvidia is gebaseerd op de 6600GT chipset. Met de Nieuwste directX heb je een bug. Deze zorgt er voor dat je kaart binnen NOTIME super heet wordt.

Dit betekend dus:
A: dat het probleem recentelijk aanwezig is
B: dat de pc "vast" loopt en dat je monitor in power safe schiet. Of dat zelfs je pc uit gaat doordat de video kaart vast slaat (uitschakeld).
C: dat je even moet wachten tot je koelblok weer af gekoeld is alvorens je de pc weer aan zet.
D: dat je een power melding krijgt als je de pc weer aan zet en deze opgestart is.

Sorry voor mijn arogante houding, maar ik weet gewoon zeker dat dit je probleem is ;)
Wat is je bron hiervoor en als je er zelf achter bent gekomen hoe dan? Geldt dit ook voor 6800 chips?

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Wat is je bron hiervoor en als je er zelf achter bent gekomen hoe dan? Geldt dit ook voor 6800 chips?
Ik ben hier achter gekomen door eigen ervaring.
Zie ook mijn post:
Four in "[PC] settlers 2 remake!!"
gevolgt door het andwoord.

Toen heb ik gevoeld aan mijn koelblok, om er achter te komen dat dit idd het probleem was.

Ik weet niet of dit ook voor de 6800 telt, maar voel lekker zelf aan je koel blok als je de bug ervaart ;)

Verwijderd

Topicstarter
Was dus inderdaad door de hitte, de "ventilator" van mijn videokaart draaide namelijk niet :)

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:46
Four schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:55:
hahaha, de BUG was het probleem dus niet! :+

hitte echter wel :) :
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:13:
Was dus inderdaad door de hitte, de "ventilator" van mijn videokaart draaide namelijk niet :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

hahaha, de BUG was het probleem dus niet! :+

hitte echter wel :) :

[...]
everyone's a critic ;)

Pagina: 1