Toon posts:

bbned 24mbit icm zyxel 660-hw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn zyxel 660-hw series modem. Ik ben overgestapt van hccnet 8mbit internet naar xsdsl 24mbit. De overstap is prima verlopen met een downtime van slechts een kleine 20 minuten, top!
Nu het volgende, mijn modem blijft zijn oude 8mbit speeds hanteren, en dat is niet wat ik wil :D
Na contact met xsdsl hebben zij bbned opdracht gegeven het een en ander na te kijken, hier kon niks gevonden worden en de lijn blijkt keurig op Wide Open te staan. Op advies van xsdsl heb ik de laatste firmware geload in het modem en vervolgens een reset gegeven etc.
Helaas lijkt dit niet de oplossing te zijn want het modem geeft nog steeds de volgende waardes aan:

System Name:
ZyNOS F/W Version: V3.40(PE.10) | 10/28/2005
DSL FW Version:TI AR7 04.02.01.00
Standard:ADSL2+
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1099 kbps
Downstream Speed: 7534 kbps

Zoals je ziet, niet zoals het hoort :) ..hoewel de lijn wel keurig op adsl2+ staat ingesteld, dat lijkt me prima. Na wat spitwerk heb ik besloten jullie hulp te raadplegen, iemand enig idee wat hier fout kan gaan? Oja ik zit op ~1700m van de centrale volgens de postcodecheck, ik snap dat fullspeed er niet in zit, maar meer dan deze 8mbit moet wel degelijk haalbaar zijn en ik gooi het dan ook op een foute setting ergens en niet op de afstand vd centrale. Anyway, laat maar horen die reacties! Alvast bedankt iig! }:O

P.s. Vergeten te vermelden dat xsdsl normaal niet met dit modem werkt maar een eigen modem levert. Echter heb ik na navraag te horen gekregen dat het mogelijk moet zijn om ook dit modem werkend te krijgen op deze snelheden. Het modem vermeld ook adsl2+ compatible te zijn dus dit ljikt mij inderdaad geen probleem!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 19:39 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Heb je dat andere modem toevallig liggen ?

De 660 serie is idd ADSL2+ en zou op die afstand meer moeten kunnen, als het koper van goede kwaliteit is.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Topicstarter
nej ik heb dat modem niet aangeschaf omdat ik deze wil gebruiken ;) naja wil..simpel omdat ik dan 110 euro bespaar.. Kan altijd nog mocht dit niet willen werken :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je moet een nieuwere firmware zien te verkrijgen met een veel hogere versie van de Ti chipset code erin.

Dit is al weer 'wat ouder', ze zijn nu bij 6.0 al. Mail even naar ZyXEL zou ik zeggen. Het kan ook zijn dat de afstand van de centrale naar je huis veel langer is dan verwacht en dit je maximale snelheid is of dat je het heel erg beroerd (lees niet optimaal met modem+splitter direct bij je ISRA) hebt aangesloten.

[ Voor 32% gewijzigd door bjck op 21-08-2006 20:49 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

zo HEEL veel meer moet je toch niet gaan verwachten denk ik... een mbit of 10 a 12 is wel haalbaar, maar meer niet denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:48:
Je moet een nieuwere firmware zien te verkrijgen met een veel hogere versie van de Ti chipset code erin.

Dit is al weer 'wat ouder', ze zijn nu bij 6.0 al. Mail even naar ZyXEL zou ik zeggen. Het kan ook zijn dat de afstand van de centrale naar je huis veel langer is dan verwacht en dit je maximale snelheid is of dat je het heel erg beroerd (lees niet optimaal met modem+splitter direct bij je ISRA) hebt aangesloten.
hm dit is de recentste officiele firmware welke op de website staat (15-11-2005) ..heb ze gemaild dus ben benieuwd!
Rataplan_ schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:50:
http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

zo HEEL veel meer moet je toch niet gaan verwachten denk ik... een mbit of 10 a 12 is wel haalbaar, maar meer niet denk ik.
ik weet dat ik geen 20mbit zal halen, maar meer dan 8mbit moet er echt wel inzitten :) ..en wat jij aangeeft, is toch al zon 3a400kb.s meer, dus best de moeite waard ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 22:10 ]

Pagina: 1