Verwijderd

Topicstarter
http://www.steorn.net/

dit Ierse bedrijf beweert een omweg/fout/... gevonden te hebben in de wet van behoud van energie.
En het lijkt erop alsof ze er zelf heel van overtuigd zijn gezien de interviews ed. ze gegeven hebben (die de naam van hun bedrijf toch kan bederven) en ze hebben er een patent op aan gevraagd.
http://v3.espacenet.com/t...5419&F=0&QPN=WO2006035419

Ze hebben ook een forum op hun site geplaatst die vol lof en ergernis vol gepost staat. (sceptici, anderen ingehuurd door oliemaatschappijen...)

Als je het mij vraagt komt de energie door het versneld demagnetiseren van de permamagneten.
Wat denken jullie?

Eerlijk gezegd: ik denk dat àls men ooit een alternatieve energiebron zal vinden dat het afkomstig zal zijn van zero-point energy. Dat is toch wetenschappelijk al iets beter verklaarbaar. (zie oa http://video.google.nl/videoplay?docid=-5738531568036565057 het is nog redelijk wetenschappelijk en bovendien door een professor)

Niet dat ik beweer dat het zo is maar never say never (is in het verleden al dikwijls bewezen)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
FAQ 1b, thermodynamica. Patent aanvragen kan altijd, het enige wat je daarvoor nodig hebt is een brief, postezegel en het adres van het patentburo. Evengoed gaat deze onder het kopje "onzin" direct in de prullebak. Uiteraard heb je sceptici bij zo'n claim - iedereen die elektromagnetisme heeft gehad op een universiteit, om te beginnen. Daar hoeft een oliemaatschappij echt geen geld aan uit te geven. Lof lijkt me op z'n plaats als ze de eerste energiebron opleveren waar anderen aan mogen meten terwijl de bedenkers 2 meter afstand houden. Iemand trek in een weddenschap?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Het onderwerp waar je over spreekt heeft veel gelijkenis met de " electric generator" van Tom Bearden. . .een Zero Point Energy (ZPE) aanhanger. Bearden gaat uit van een vorm van Maxwell's Vergelijkingen die Maxwell aanvankelijk opvoerde "completer" is (wordt gezegd) dan de huidige vector vorm waar de "gevestigde wetenschap" blij mee is. Bearden stelt dat de aanvankelijke tensor vorm (ik dacht met 20 variabelen) een expressie van het A-veld weergeeft waaruit hij kennelijk kan bewijzen dat er elektrische energie uit het ZPS te halen is. Ook Bearden heeft kennelijk patenten kunnen krijgen op zijn uitvinding en beweert een werkende generator te hebben.
Het Bearden-principe is een schakelsysteem waarmee de elektrische ZPE (gebruik van het A-veld: elektrische velden van massaloze elektrische ladingen) in een "normaal" elektrisch circuit geleid wordt. Het typische probleem met dergelijke A-veld systemen is dat ze complex zijn en je stevig in je schoenen moet staan met tensor calculus om het idee te bevestigen dan wel het te weerleggen. Zelfs Bearden geeft toe dat zijn techniek zeer complex is. . .(misschien om een excuus te hebben als het echt niet werkt).

In principe zeggen de ZPE aanhangers niets dat tegen de meest bekende natuurwetten ingaat. Vaak zeggen ze dat hun kennis er van groter is dan de gevestigde wetenschappers. Vandaar dat ze patenten kunnen krijgen. . .zolang een idee niet tegenstrijdig is met bestaande kennis en nieuw is kan je een patent krijgen. Of je het nuttig kan exploiteren is een geheel andere zaak.

"Free en clean energy" is rijkelijk beschikbaar, o.a.:

*Hydro-elektrische energie is: "free & clean". . .je hebt alleen maar een generator nodig.
*Wind energie is "free & clean". . . . .je hebt alleen maar een windmolen nodig.
*Zonne-energie is "free & clean". . . .je hebt alleen maar een solar cell/converter nodig.
*Geothermische is "free & clean". . . je hebt alleen maar een extractie systeem nodig en je krijgt ook gratis mineralen met het hete water mee!

Al die ZPE gratis energie (als het toegankelijk is) heeft alleen maar een complex systeem nodig om de energie af te tappen en aan de gebruiker te verkopen. Wat is er nieuw aan? Je tapt gewoon beschikbare energie uit een bron. . .soms is het gemakkelijk en soms is het moeilijk. . .soms werkt een idee niet, of minder efficiënt/gemakkelijk dan men aanvankelijk dacht. . . kijk eens naar commerciële fusie-energie. . .we lopen al ongeveer 30 jaar achter op het aanvankelijke schema voor een commerciële reactor en het gaat kennelijk nog 60 jaar duren voordat er eentje (na een commerciële prototype die men in 2005 denkt te kunnen bouwen) lekker staat te tuffen. . .misschien heeft ZPE in het jaar 2050 wel iets bereikt en kunnen we de bedoelde fusie reactor in 2065 sluiten voordat het on-line komt, en er een Pret Park van maken

Misschien hebben de Ieren wel een leuk ZPE systeem dat werkt.
De tijd zal het leren.
Ik ga me er een beetje in verdiepen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het vreemd dat de meest hoogstaande technologie van onze aardbol - het leven - er nog geen manier heeft op gevonden om zpe af te tappen.
We hebben immers ook geleiders (zenuwen) en electriciteit-opwek-organen (hersenen).

Misschien omdat de structuur van ons lichaam te groot is om deze kleine fenomenen te kunnen beheersen? (don't shoot me ik doe enkel een gok)

interessant is ook oa deze link die ik met zoekopdracht "Tom Bearden" gevonden heb. Zogezegd zijn er al werkende toestellen gemaakt die al "100 keer meer energie opgeleverd hebben dan erin gepompt geweest is". Moest dit echt zo zijn waarom heeft niet iedereen er zo-eentje in z'n tuinhuis staan dan? (of 2 of 3 of... :p) Een uitleg kan zijn omdat het misschien zodanig weinig energie oplevert dat het gebruikte materiaal ervoor duurder dan wat het zou opleveren tegen de tijd dat het kapot is? (ook wilde gok)

Zoals eerder vermeld zou een logische reden ook zijn dat zij die baat hebben bij de conventionele energieverkoop deze projectjes opkopen maar dan zouden ze niet mogen gepubliceerd worden... Maar als dit daadwerkelijk werkt dan slaap ik vanaf nu op m'n beide oren. Als er genoeg energie overblijft om de permamagneten terug op te laden dan trakteer ik iedereen een drankje *O*

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:44:
>
>
interessant is ook oa deze link die ik met zoekopdracht "Tom Bearden" gevonden heb. Zogezegd zijn er al werkende toestellen gemaakt die al "100 keer meer energie opgeleverd hebben dan erin gepompt geweest is". Moest dit echt zo zijn waarom heeft niet iedereen er zo-eentje in z'n tuinhuis staan dan? (of 2 of 3 of... :p) Een uitleg kan zijn omdat het misschien zodanig weinig energie oplevert dat het gebruikte materiaal ervoor duurder dan wat het zou opleveren tegen de tijd dat het kapot is? (ook wilde gok)
Is het niet ongelooflijk hoeveel informatie op deze site aanwezig is over de Motionless Electric Generator (MEG)? Onder anderde deze link:
http://jnaudin.free.fr/meg/megdsqth.htm
waarin aardig wat details zijn verwerkt over MEG onderzoek/testen (kan misschien ook alleen maar "window dressing" zijn). De hoeveelheid informatie vanuit verschillende hoeken zegt mij dat het principe van de MEG van Tom Bearden niet louter nonsens is. In het verleden heb ik geprobeerd het onderliggende principe (over A-veld component in de originele Maxwell vergelijkingen) te begrijpen maar ik heb er niet genoeg achtergrond kennis van de Maxwell Vergelijkingen om er een oordeel over te vellen. Toch lijkt Tom Bearden gedegen kennis van zaken te hebben(als ie nog leeft). Ik heb met Tom een aantal (e-mail) discussies gehad en ik denk niet dat hij een dwaas is die een schim achtervolgt. Misschien komt er wel iets van. Wie op dit forum kan er iets zinnigs over zeggen?
Zoals eerder vermeld zou een logische reden ook zijn dat zij die baat hebben bij de conventionele energieverkoop deze projectjes opkopen maar dan zouden ze niet mogen gepubliceerd worden...
Dit soort verhalen over uitkopen en verbergen van kennis zijn m.i.z. fabeltjes! Als de grote jongens iets vinden dat beter werkt dan wat ze nu doen gaan ze er gelijk mee aan de slag om er grootschalig van te profiteren. Op beperkte schaal worden mensen vaak wel tegengewerkt en de grond in geboord maar dat is niet om een technologie die goed werkt te onderdrukken. Op de lange termijn werkt zoiets niet. Tom Bearden stelde dat hij op allerlei manieren word/werd tegengewerkt maar ik kan niet zien dat dit tegen zijn technologie is gericht. . .eerder is het een persoonlijke vendetta's uit zijn verleden omdat hij een dwarsligger was en op tenen trapte. . .als je eenmaal in een zwart boekje staat kom je er niet zo snel meer uit. Zoals ik het zie is er op dit vlak zoveel informatie beschikbaar en zoveel mensen zijn er bij betrokken dat de MEG techniek zal doorbreken als de ZPE energie waar het hier om gaat echt bestaat en toegankelijk is.
Maar als dit daadwerkelijk werkt dan slaap ik vanaf nu op m'n beide oren. Als er genoeg energie overblijft om de permamagneten terug op te laden dan trakteer ik iedereen een drankje *O*
Voor mij een Cuba Libre Grande, s.v.p .

Verwijderd

Ik heb de link gevonden voor de Maxwell Vergelijkingen waarin 20 variabelen gebruikt worden:

Maxwell's 1865 formulation was in terms of 20 equations in 20 variables, which included several equations now considered to be auxiliary to what are now called "Maxwell's equations":

http://en.wikipedia.org/wiki/1864

Het is deze vorm waar Tom Bearden naar refereert om aan te tonen dat het elektrische veld meer componenten heeft dan in de moderne vectorvorm gebruikt worden. Bearden stelt (o.a. vanuit ander referentie materiaal) dat het elektrische veld een A-component heeft waaruit zou blijken dat de partiele tijd-afgeleide refereert naar een massaloze lading (zoals ik het begrijp is dit een element van de Zero Point Energy bron).

Bearden concludeerde (zoals ik het begreep) dat een elektrische lading zonder geassocieerd te zijn met massa-deeltjes (zoals o.a. elektronen) mogelijk is en dat in de ZPE bron elektriciteit als zodanig bestond.. . .don’t take it out on me if that notion is wrong :+

Met een elektrisch “switching circuit” zou de MEG deze vorm van elektrische ZPE en een conventioneel circuit kunnen leiden. Met dit verhaal is het niet moeilijk om een mechanische analogie op te zetten: de zee huist een enorme hoeveelheid energie dat o.a. in de vorm van golven aanwezig is. Met een vloeistof diode kan je golfenergie omzetten in een one-way stroming van een vloeistof onder druk: en je hebt daarmee een hydraulische energiebron tot stand gebracht waar je een hydraulische motor op kan laten lopen. . .aftappen van golf energie om in nuttige arbeid om te zetten. Het verhaal van Bearden is niets anders dan dit en misschien is het verhaal over die Ieren waar TS mee begon iets dergelijks.

Als je het ZPE-veld elektrisch aftapt merk je het misschien niet direct. De vraag wat er zou gebeuren als je het ZPE-veld leeg tapt is interessant: misschien wordt het gevoed door het verdwijnen van massa (ergens) en als je het ZPE-veld aftapt maak je weer massa aan met de conventionele elektrische energie die je met een MEG opwekt.

Het klink lang zo gek nog niet.
Misschien kan je op deze manier een ongewenst persoon spoorloos laten verdwijnen 8)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Als die Tom Bearden de Maxwell-vergelijkingen beter begrijpt dan iedereen, waarom publiceert deze man hier dan niet over? Alsof zijn "uitvindingen" geen Nobel-prijzen waard zouden zijn.

Als hij dus beweert dat de aspecten van electromagnetisme niet door de korte vorm van de Maxwell-vergelijkingen wordt beschreven, dan moet hij dit toch wiskundig kunnen aantonen? Dit zegt nog niets over het daadwerkelijk bestaan van lading zonder massa; Daarvoor heeft hij experimenten nodig om dat aan te tonen.

Mijn conclusie; het is nep.

[ Voor 42% gewijzigd door 0rbit op 22-08-2006 08:04 ]

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:33:
dit Ierse bedrijf beweert een omweg/fout/... gevonden te hebben in de wet van behoud van energie.
En hebben ze zich ook al gerealiseerd dat dat betekent dat de natuurwetten niet tijdsinvariant zijn en dat er talloze manieren buiten thermodynamische processen om zijn om dat aan te tonen? Als ze alleen maar voortdurend hun 'ontdekking' ondersteunen met experimenten die hun eigen doel bevestigen, dan zijn ze weinig betrouwbaar. Een nieuwe theorie goed onderzoeken doe je door hem op zoveel mogelijk verschillende gebieden toe te passen.
Eerlijk gezegd: ik denk dat àls men ooit een alternatieve energiebron zal vinden dat het afkomstig zal zijn van zero-point energy.
Ik betwijfel het, aangezien de keuze voor het nulpunt van de energie alleen afhangt van wat mensen een gevoel van elegantie geeft en dus eigenlijk totaal willekeurig gekozen is.

Maar zie voor een grondigere verklaring: http://math.ucr.edu/home/baez/vacuum.html

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:07:....Met dit verhaal is het niet moeilijk om een mechanische analogie op te zetten: de zee huist een enorme hoeveelheid energie dat o.a. in de vorm van golven aanwezig is. Met een vloeistof diode kan je golfenergie omzetten in een one-way stroming van een vloeistof onder druk: en je hebt daarmee een hydraulische energiebron tot stand gebracht waar je een hydraulische motor op kan laten lopen.....
Inderdaad ik dacht eerst ook aan zoiets.
In het filmpje van de TS staat echter een nog andere manier die ook heel logisch klinkt (2 platen heel dicht bij elkaar zodat enkel de hele hoge frequenties erdoor kunnen waardoor je een soort onderdruk creëert die die 2 platen samen drukt, en dan ipv 2 platen een spiraal van dicht bij elkaar staande plaatjes zodat die als veer kan fungeren)
Heb zelf nog maar half gekeken (duurt een uur en 10 minuuten) maar kzal dit vnv zeker nog doen (grmblherexamens)

nog een toffe site: http://www.energie-research.nl/ opgezet door nederlandse universiteiten en als je ze sponsort deel je in de winst van wat het project kan voortbrengen. Het is verleidelijk :)

Verwijderd

Zoals gebruikelijk trek ik ff de Wiki erbij ;)

Strekking van het verhaal, blijkbaar moet(en) de man/mensen achter het bedrijf patentaanvragen indienen om hun bedrijf niet kwijt te raken. Hun wonder machine kan niet gepatenteerd worden (regels van het patent-bureau, die zijn blijkbaar niet zo happig op perpetuum mobile apparaten) dus doen ze het in stukjes.

Patent uit de TS slaat op een soort magnetische schakelaar, is mij niet helemaal duidelijk hoe dat ding energie levert. (waarschijnlijk omdat 'ie dat niet doet >:) )

Persoonlijk ben ik van mening dat De wet van behoud van energie en 'over-unity devices' een paradox opleveren. Zeer letterlijk een schijnbare tegenstelling.

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:31

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik kwam een filmpje tegen van de beste man in kwestie, en wel hier. Ik heb even vlug het Wiki-artikel over Steorn doorgelezen en ondanks de minimale kritiek die er is, weet ik niet wat ik er van moet denken.

De manier waarop hij het aanpakt klinkt aan de ene kant betrouwbaar en geloofwaardig, maar aan de andere kant zou het ook heel goed kunnen dat hij het geweldig weet te verpakken/verbloemen en dat het allemaal gebakken lucht is.

Sinds deze maand heeft hij dan een aantal gerenommeerde wetenschappers (van bekende universiteiten) uitgekozen om zijn bevindingen te bekijken/testen. De site van Steorn zelf heeft een forum waar mensen gewoon mee kunnen discissieren over het bedrijf en vragen kunnen stellen. Het lijkt allemaal te mooi om waar te zijn en ze lijken op zich redelijk open te zijn over hun ontdekking, tot op zekere hoogte dan.

Het zou te mooi zijn om waar te zijn? Energie opwekken uit niets/magneten die een bepaald pad volgen, meer kom je niet te weten uit de verhalen.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Zijn er filmpjes / fotos van bestaande modellen die ook echt werken of is allemaal nog een praatje?

• BrietZke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-11-2025
Zelf heb ik twee filmpjes bekeken over dit fenoneem en ik ben er wel heel erg nieuwsgierig naar. Helaas waren de filmpjes wel aardig oud. Uit 1995 ongeveer. Heeft iemand misschien ook wat links naar recenter filmpjes waarbij de echte onderzoekers ook misschien iets minder koppig zijn. Want ik wil wel eens zien of er ook wetenschappers zijn die dit grondig hebben onderzocht. Het lijkt me wel fantastisch als dit toch allemaal klopt want de mogelijkheden die de mensheid ten goede kun beinvloeden zijn enorm.
Pagina: 1