Windows opnieuw installeren - instellingen behouden?

Pagina: 1
Acties:

• jetjuhhh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04-2023
Als je Windows opnieuw installeert (zonder pc te formatteren), worden de instellingen dan behouden?
Het zit namelijk zo: het draadloos internet is door een pro voor veel geld ingesteld. Ik weet het eea van computers en netwerken, maar geen draadloze shit. Ik wil daar dus vanaf blijven. Maar de computer functioneert niet en moet opnieuw worden geïnstalleerd. Blijven de internet-instellingen behouden?

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-03 08:37

Suaver

jokecoat

In feite zijn die instellingen ingesteld op je router? Het enigste wat je misschien opnieuw nodig zal hebben is het wachtwoord tot je draadloos netwerk.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 11:47
Misschien als je zegt welke draadloze dingen je hebt, kunnen we je helpen. Instellingen in de router blijven sowieso staan.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Waarom wil je Windows herinstalleren? Loopt er iets niet goed meer, of heb je misschien spyware of zo?

Als het je instellingen zou behouden, dan zou het ook je problemen behouden. Je kunt of kiezen om je inzettingen te verliezen en een relatief schoon systeem te hebben (ik zelf zou formateren en installeren van CD (en zorgen dat er 2 partities zijn; een voor het OS om te kunnen formateren indien nodig, en een voor data)), of de andere keuze is om je instellingen te behouden, en ook je problemen te behouden.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• jetjuhhh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04-2023
Het gaat niet om mijn eigen woonomgeving, dus specificaties weet ik niet precies.
Ik weet wel dat ik een andere computer bij hen opnieuw heb geïnstalleerd. Deze kreeg ik niet terug op het draadloze netwerk.
De computer start nog op, maar als je iets wilt openen loopt hij vast. Er staan wat dingen geïnstalleerd die eraf moeten. Op zich niet heel bijzonder. Maar als die dingen eraf zijn, verwacht ik geen problemen meer. Wil herinstallatie proberen. Als dat niet werkt wel formatteren en dan moet die gozer terugkomen voor internet (als het mij nog steeds niet lukt..).

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vreemd, je laat iemand voor veel (?) geld een WiFi netwerk installeren en die persoon laat geen gegevens achter, zoals WPA keys die handig zijn voor als je een client opnieuw moet installeren? :?

De IP info zal wel in de router (?) zitten, maar security info zal toch ergens moeten zijn.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

jetjuhhh schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:17:
Het gaat niet om mijn eigen woonomgeving, dus specificaties weet ik niet precies.
Ik weet wel dat ik een andere computer bij hen opnieuw heb geïnstalleerd. Deze kreeg ik niet terug op het draadloze netwerk.
De computer start nog op, maar als je iets wilt openen loopt hij vast. Er staan wat dingen geïnstalleerd die eraf moeten. Op zich niet heel bijzonder. Maar als die dingen eraf zijn, verwacht ik geen problemen meer. Wil herinstallatie proberen. Als dat niet werkt wel formatteren en dan moet die gozer terugkomen voor internet (als het mij nog steeds niet lukt..).
Als je wireless internet beveiligd is, is het enige wat je hoeft te doen zoeken naar je SID, of als je router die niet adverteerd, zelf invoeren. Je wep/wpa key invoeren en je word verbonden. Het kan natuurlijk ook zijn dat jullie allemaal een vast ip adres ingesteld hebben op de pc. Als dat het geval is, zou ik die even controleren van te voren. start > verbinding maken > alle verbindingen weergeven.

Daar zie je dan je wireless netwerkkaart. Rechtermuis > eigenschappen. En dan TCP/IP internet protocol. als je daar gegevens ziet staan, noteer ze dan even met pen en papier. Die heb je later dan ook weer nodig.

Mocht je er niet uitkomen, kan je me altijd een msg sturen... Iedereen op GOT is bereid je te helpen. Mits je zelf natuurlijk eerst een aantal pogingen waagt.. 8)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:23:
Mocht je er niet uitkomen, kan je me altijd een msg sturen...
offtopic:
Moet je wel DM aanzetten in je prefs ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1