Modereren op technische inhoud

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ik heb me vandaag een aantal keer gepost in het volgende topic.
M'n 1Gbit LAN poort doet het niet.
kortom simpel probleempje. Eigenlijk laat ik dit soort dingen vaak links liggen omdat het vaak niet heel erg spannend is allemaal. Echter er staat hier en daar zo'n verschrikkelijke onzin in dit topic dat ik me afvraag of hier door de modjes ook naar wordt gekeken.
zoals
adyta schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:42:
Zo te zien heb je op beide pc's geen gateway ingesteld ;)

Stel die eens in op 192.168.2.0
Je stel nooit de gateway in op het netwerk adres plus het feit dat er in dit geval geen gateway nodig is.
redyak schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:11:
Ik begrijp het niet als je 2 PC met een cross-over aansluit dan gebruik je geen TCP/IP maar Netbui.
Je gebruik pas een Gatway als je via een router/switch naar een externe bron wilt. Vaak Internet.
geen idee waar die het vandaan heeft maar er klopt echt niks van.
Hubert schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:36:
vind het trouwens zowieso vreemd dat je nodetype op unknown staat. dit zou hybride moeten zijn..
ga eens met regedit naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Netbt\Parameters
en zet de dword value van EnableProxy eens op 0
ook in het wilde weg maar wat proberen en gewoon niet ter zaken doende en het zal niet bijdragen aan het probleem.

ik begrijp dat al deze mensen het goed bedoelen maar de TS en de rest van GoT schiet er niks mee op. Het is niet de bedoeling om deze users af te fakkelen, maar een beetje zelfreflectie en feedback zou IMHO geen kwaad kunnen in dit soort gevallen. Wordt hier door de modjes op gelet en eventueel wat aan gedaan?
Ik kan me voorstellen dat dit in andere subfora ook gebeurt en over het algemeen blijf ik daar dan ook wijselijk weg als ik echt geen kaas heb gegeten van een onderwerp. In ieder geval ik zou er geen problemen mee hebben als ik door een modje of ervaren user op mijn fingers getikt zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Modbreak om feitelijk onjuiste inhoud zul je niet snel tegenkomen, eerder dat een moderator gewoon als ieder ander user meldt dat er dingen niet kloppen. Moderatie-acties zijn over het algemeen alleen maar om de orde te handhaven :)

[ Voor 20% gewijzigd door Carpento op 21-08-2006 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Iemand op de vingers tikken omdat hij de feiten niet 100% op een rijtje heeft lijkt me niet echt gewenst. We moeten het wel leuk houden. :) Zoals Carpento al zegt zijn we niet op ons mondje gevallen en laten we wel van ons horen als er iets niet klopt, maar dat hoeft niet uit hoofde van onze functie, IMO. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortom moet alle kennis dus 100% correct bij de mods zitten opdat ze kunnen oordelen of iets al dan niet technisch zinnig is?
Maw: het nut van een forum is dat ieder een bijdrage kan doen, met als risico dat er ook foutieve info wordt verschaft. Je wordt als GOT'er ook wel geacht kritisch om te springen met info, en bevestiging af te wachten van meerdere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Ik verwacht ook niet dat de modjes alles weten net zoals ik niet alles weet. Het was ook meer om een balletje op te gooien. Tuurlijk moeten users fouten kunnen maken en vaak komen daar ook leuke discussies uit. Echter in sommige gevallen klopt er gewoon niks van en dat is gewoon zonde van een hoog technisch forum wat GoT wil zijn.
Mischien een systeem zoals op de FP dat je een reply een waardering zou kunnen geven over de technische waarde van een oplossing. Hoewel het met het bizarre aantal posts waarschijnlijk ondoenlijk is

[ Voor 23% gewijzigd door TrailBlazer op 21-08-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:21:
Ik verwacht ook niet dat de modjes alles weten net zoals ik niet alles weet. Het was ook meer om een balletje op te gooien. Tuurlijk moeten users fouten kunnen maken en vaak komen daar ook leuke discussies uit. Echter in sommige gevallen klopt er gewoon niks van en dat is gewoon zonde van een hoog technisch forum wat GoT wil zijn.
Mischien een systeem zoals op de FP dat je een reply een waardering zou kunnen geven over de technische waarde van een oplossing. Hoewel het met het bizarre aantal posts waarschijnlijk ondoenlijk is
Ik vind dit een beetje erg buiten een forum vallen. Je zit hier niet op een kost school, waar alles je gezegt en geleerd moet worden. Iedereen is oud en wijs genoeg om te weten wat ze posten. Zoals je zelf al zei; mensen maken fouten, en dat hoort erbij.

Mensen die hier in de standaard toegankelijke fora's fouten maakt, word daar later, zodra hij/zij toegang wil hebben tot bijvoorbeeld; HK vanzelf op afgerekend. Daarnaast was de uitleg van de TS ook summier in het begin. Ik zelf wist bijvoorbeeld niet wat hij nu wel en niet precies geprobeert had.

Als GOT zo professioneel zou willen zijn; dan had het echter wil een team opgesteld, die vragen beantwoorde. En dat standaard users in de LOL forum's zouden kunnen spammen ( met mate )...

Nee, vind het zo wel goed in elkaar zitten. Soms zijn er wel een aantal punten waar een verbetering zou kunnen komen, alleen het kan niet perfect zijn.

Zo zie je maar weer; Dat wanneer er een topic aangemaakt word, met informatie die niet compleet, of duidelijk is, tot een hoop in het wild schietende antwoorden lijd. Het is dus niet alleen onkunde, maar ook miscommunicatie. Daarom vind ik deze topic's dan ook 9 van de 10 keer nutteloos.

offtopic:
Echter ik zal nu moeten stoppen want mijn vriendin wil dus niet door de regen met haar fiets naar huis >:) ... Dus moet ik maar weer even op en neer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zou de verwaching dat GoT alles weet en goed doet wat temperen. Uiteindelijk is het erg compleet, maar niet perfect.
En met die wetenschap is het voor iedereen prettiger forumbezoeken, fouten maken mag zodat niemand op elk woord dat 'ie post hoeft te letten en de mods niet hoeven te pretenderen dat het perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
er is een verschil tussen niet perfect, dat zijn mijn posts ook niet, en gewoon ronduit onzin en vooral daar gaat het me om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Nu online
Mjah, elkaars posts op feiten gaan waarderen lijkt mij ten eerste een hoop werk, en ten tweede vraag ik me af hoe zinvol het is. Als een user echt onzin uitkraamt dan wordt dat over het algemeen wel herkend, en zeker als dat met opzet lijkt te gebeuren. Dan komt een modje vast wel in actie, maar dan heb je het eigenlijk al weer meer over de openbare orde omdat die user het wellicht bewust doet.

Het is op een forum gewoon zo dat er ook reacties langskomen die niet altijd de oplossing zijn voor je probleem. Dat er mensen soms uit hun nek kletsen is ook niet echt nieuw. Als je je als moderator bij elke post moet afvragen of de inhoud van een post feitelijk wel klopt heb je als eerste een enorme berg kennis nodig, en verder een gigantische hoop tijd.

Ik ben zelf ook moderator (op een ander forum ja ;)) en het komt vaak genoeg voor dat ik topics in de gaten moet houden waar ik niet zo gek veel verstand van heb, dat maakt ook niet zo veel uit, zolang het topic maar netjes blijft. Ik reageer dan ook niet inhoudelijk, maar houd me alleen bezig met het in goede banen leiden van de discussie (per saldo gaat dat vaak prima, en zie je me niet :))

Dus om het maar eens zo te zeggen, het reguleert zichzelf wel en de mods hebben het al druk zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:40

bonzz.netninja

Niente baffi

ik kan de ts wel redelijk volgen eigenlijk. Probleem is dat de onjuistheden in het topic blijven staan, en dus ook in het grote 'tweakers kennis' archief komen. Aan de andere kant zou een forum in mijn ogen zichzelf moeten kunnen regeluren, meer zoals -nme- dat bedoeld.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

TrailBlazer schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:43:
er is een verschil tussen niet perfect, dat zijn mijn posts ook niet, en gewoon ronduit onzin en vooral daar gaat het me om.
Dat is het punt, soms weten mensen door oppervalkkige kennis niet of het goed/fout of een beetje fout is. En dan proberen ze oprecht te helpen wat dan 'gemod' moet worden.... dan zijn er geen winnaars, alleen arbeiders.

En dan nog: is een pannekoek rond of plat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
TrailBlazer schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:43:
Vind je die posts onzin? beantwoord ze dan, en argumenteer wààrom het onzin is. Zo leert de "onzinposter" misschien ook nog wat bij (samen met TS). Daar draait een forum toch om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
En daarbij komt nog: als je elke foutieve reply wilt gaan moderaten, dan heb je of veel meer mods nodig, of de huidige mods krijgen het veel drukker ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

The_Stickie schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:05:
[...]

Vind je die posts onzin? beantwoord ze dan, en argumenteer wààrom het onzin is. Zo leert de "onzinposter" misschien ook nog wat bij (samen met TS). Daar draait een forum toch om?
Precies mijn woorden.

Verder, iemand klaagde over dat het in een grote GoT knowledge database komt, als ik op Google een probleem zoek, lees ik verder dan mijn neus lang is, en probeer ik niet het eerste het beste uit. Ik lees verder of de TS zijn probleem op heeft kunnen lossen (vaak de paar laatste posts), en dan pas ga ik dieper lezen om de juiste reactie te zoeken.

Als we mensen af gaan straffen omdat ze iets verkeerds zeggen, denk ik dat er maar weinig meer van GoT over blijft, omdat mensen niet eens durven te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
The_Stickie schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:05:
[...]

volgens mij heb ik op de meeste gereageerd. In dit topic dus ja ik probeer het wel het is alleen inderdaad erg veel werk en dat is mischien wel meteen het probleem :p
De enorme userbase van GoT en de diversiteit in opleiding/ervaring maakt het gewoon erg lastig. Ik werk ondertussen 6 jaar in de netwerkhoek en ik heb dus een veel groter dan gemiddelde kennis van netwerken dan de gemiddelde user van GoT. Echter als ik me in PW begeef ben ik veel eerder geneigd dingen voor waar aan te nemen. Waarschijnlijk moet ik inderdaad de volgende post maar in mijn achterhoofd houden
Ecteinascidin schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:39:
Ik zou de verwaching dat GoT alles weet en goed doet wat temperen. Uiteindelijk is het erg compleet, maar niet perfect.
Kortom ik en andere users moeten gewoon heel kritisch blijven denk ik en als het echt nodig is mischien wat vaker users corrigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wanneer een posting een gebruiker op een totaal en mogelijk schadelijk dwaalspoor brengt lijkt het me sowieso verstandig te reageren.

Helaas kun je aan een posting niet zien hoeveel ervaring de gebruiker heeft en of deze relevant is. Om die reden zou "het gelijk" vergezeld moeten gaan met een link naar een of meerdere bronnen.

Ook zou het fraai zijn als de "foute" informatie door de betreffende poster wordt doorgehaald maar niet wordt verwijderd.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Nu online
TrailBlazer schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:46:
Kortom ik en andere users moeten gewoon heel kritisch blijven denk ik en als het echt nodig is mischien wat vaker users corrigeren
Dat lijkt me een heel zinnige conclusie ja :)

Iets met zoete koek enzo :+
Pagina: 1