Ik heb me vandaag een aantal keer gepost in het volgende topic.
M'n 1Gbit LAN poort doet het niet.
kortom simpel probleempje. Eigenlijk laat ik dit soort dingen vaak links liggen omdat het vaak niet heel erg spannend is allemaal. Echter er staat hier en daar zo'n verschrikkelijke onzin in dit topic dat ik me afvraag of hier door de modjes ook naar wordt gekeken.
zoals
ik begrijp dat al deze mensen het goed bedoelen maar de TS en de rest van GoT schiet er niks mee op. Het is niet de bedoeling om deze users af te fakkelen, maar een beetje zelfreflectie en feedback zou IMHO geen kwaad kunnen in dit soort gevallen. Wordt hier door de modjes op gelet en eventueel wat aan gedaan?
Ik kan me voorstellen dat dit in andere subfora ook gebeurt en over het algemeen blijf ik daar dan ook wijselijk weg als ik echt geen kaas heb gegeten van een onderwerp. In ieder geval ik zou er geen problemen mee hebben als ik door een modje of ervaren user op mijn fingers getikt zou worden.
M'n 1Gbit LAN poort doet het niet.
kortom simpel probleempje. Eigenlijk laat ik dit soort dingen vaak links liggen omdat het vaak niet heel erg spannend is allemaal. Echter er staat hier en daar zo'n verschrikkelijke onzin in dit topic dat ik me afvraag of hier door de modjes ook naar wordt gekeken.
zoals
Je stel nooit de gateway in op het netwerk adres plus het feit dat er in dit geval geen gateway nodig is.adyta schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:42:
Zo te zien heb je op beide pc's geen gateway ingesteld
Stel die eens in op 192.168.2.0
geen idee waar die het vandaan heeft maar er klopt echt niks van.redyak schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:11:
Ik begrijp het niet als je 2 PC met een cross-over aansluit dan gebruik je geen TCP/IP maar Netbui.
Je gebruik pas een Gatway als je via een router/switch naar een externe bron wilt. Vaak Internet.
ook in het wilde weg maar wat proberen en gewoon niet ter zaken doende en het zal niet bijdragen aan het probleem.Hubert schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:36:
vind het trouwens zowieso vreemd dat je nodetype op unknown staat. dit zou hybride moeten zijn..
ga eens met regedit naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Netbt\Parameters
en zet de dword value van EnableProxy eens op 0
ik begrijp dat al deze mensen het goed bedoelen maar de TS en de rest van GoT schiet er niks mee op. Het is niet de bedoeling om deze users af te fakkelen, maar een beetje zelfreflectie en feedback zou IMHO geen kwaad kunnen in dit soort gevallen. Wordt hier door de modjes op gelet en eventueel wat aan gedaan?
Ik kan me voorstellen dat dit in andere subfora ook gebeurt en over het algemeen blijf ik daar dan ook wijselijk weg als ik echt geen kaas heb gegeten van een onderwerp. In ieder geval ik zou er geen problemen mee hebben als ik door een modje of ervaren user op mijn fingers getikt zou worden.