Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Siemens SX1] Telefoon dood... wel een backup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakertjes,

De GSM van een van mijn werkgevers heeft het begeven. Ik heb voor hem altijd backup's van zijn PC's en ook van zijn GSM bijgehouden.

Nu is het probleem dat ik de backup van die GSM in de PC software van Siemens heb staan als complete backup. Ik heb bijvoorbeeld zijn contacten nooit gesynchroniseerd met Outlook oid (wou hij niet).

Iemand een idee hoe ik uit het backup files de gegevens kan extracten zodat ze bruikbaar zijn? Het is trouwens een Series 60 telefoon, het programma dat erbij zit heeft wel iets weg van Nokia PC Suite. (Een Siemens SX1 voor de duidelijkheid).

Edit: zag trouwens dat ene mossel hier met het zelfde probleem zat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 17:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen siemens experts? Begint een serious issue te worden hier!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:48
Een goede oplossing is om een SX1 op te kop te tikken, backup terug te zetten, en dan terugsyncen naar outlook, erg omslachtig, maar het werkt wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij wil deze week zijn contacten terug! Zo snel tik ik geen SX1 op de kop lijkt me...

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar kijk eens naar de mogelijkheid die Siemens de eindgebruiker aanbied om zelf het toestel te flashen? Misschien kan je `m daarmee weer aan de praat kijgen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, de oplossing: zoek iemand met een series 60 GSM, nokia siemens of wat dan ook maakt niet uit als het maar S60 versie 1 of 2.

Ga naar je backup map en check de filestore.dat.txt file. Kijk welke file contacts.cdb is. Kopieer die file uit de backupmap naar een map waar je hem even hebben wil. Rename die file naar contacts.cdb

Maak een backup van de geleende GSM. Doe dan wat ik hier omschrijf: Adresboek van p800 naar 6230.

Vervolgens maak je een map met contacten aan in Outlook en synchroniseer je daarheen.

Zet de backup terug op de geleende GSM. En voila, al je contacten staan in outlook klaar om terug gesynchroniseerd te worden naar je nieuwe GSM.

Afbeeldingen zitten ook in je backupmap en die kun je gewoon renamen naar zoals ze in filestore.dat.txt aangegeven staan. Calender kun je op zelfde manier als ik hierboven omschreef ook terug zetten.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 13:07 ]

Pagina: 1