[PHP] Hogere memory limit instellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18
Ik probeer een foto gallery te klussen. Helaas heb ik een probleem: de foto's die ik binnenkrijg zijn soms van zeer hoge kwaliteit. Omdat ik ze wil thumbnailen (met GD) lees ik ze in in een GD-object, maar dat blijkt nogal wat geheugen te kosten. Ik krijg dan fouten zoals deze: "Fatal error: Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 9792 bytes) in /var/www/example.nl/blabla/dinges.php on line 55". Deze fout krijg ik echter terwijl ik in mijn php.ini heb ingesteld dat ik een limiet van 64M wil! Weet iemand waarom dat zo is en/of wat ik eraan kan doen? (Ik kan in de phpinfo() zien dat ik wel het goede .ini-bestand veranderd heb.)

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke aanpassing heb je dan precies gedaan?

post_max_size of memory limit (of beide)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 00:03

hamsteg

Species 5618

33Mb niet genoeg? Ik zou ImageMagic maar eens gaan bekijken.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:00
als je je ini aanpast moet je ook even je webserver herstarten geloof ik :)

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Het gaat me op dit moment alleen om memory_limit. post_max_size heb ik nog geen last van gehad, het uploaden gaat prima maar het resizen levert problemen op. Ik heb Apache natuurlijk wel gerestart (al had ik dat er idd even bij moeten zetten). Waar kan het dan nog door komen?

Ik zat me net al af te vragen of imagemagick beter zou werken, heeft iemand ervaring met verschillen in geheugen gebruik van imagemagick versus gd?

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Pfrt, ik ben een sukkel. Ik had nog ergens een 32M staan vlak voor de resize-code. Dat zal me leren de memory-limit op iets van 6 verschillende plekken aan te passen! Sorry for the noise.

Rustacean

Pagina: 1