Kan draadloos netwerk niet vinden

Pagina: 1
Acties:

• MysticSnake
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06-2023
Ik heb mijn e-tech router draadloos ingesteld.
De SSID heb ik ingevuld en ik heb geen enkele beveiliging aanstaan. (geen wep, geen ssid-hiding en geen MAC acces control)
Het probleem is nu dat ik op mijn laptop het draadloze signaal niet ontvang.

Ik heb ook al verschillende channels uitgeprobeerd maar dit werkt ook niet.
Een erg merkwaardig verschijnsel, ik heb zeker al 10 draadloze netwerken ingesteld zonder enkele problemen, als ik met mijn laptop soms onderweg ben, vind ik zonder probleem genoeg wireless netwerken, alleen mijn eigen wireless netwerk kan ik maar niet vinden.

De afstand tussen de laptop en de wireless router is 10 meter.
Het gaat om deze router: E-tech Router

Het enige wat ik kan bedenken is dat de router de SSID niet broadcast, maar na uren zoeken in de router heb ik niets kunnen vinden om dit aan te zetten.

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07-2025

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Heb je een oudere laptop met een b kaart (tot 11 Mbit), en in de Etech de 802-11.b ondersteuning wel aan staan?

Of:

Probeer een keer te scannen met NetStumbler of zo. Zie je meteen of er uberhaupt iets ontvangen wordt...

I like it red, with 150 bhp..

• MysticSnake
De laptop is 1 week oud en heeft een ingebouwde wireless netwerk kaart 54 Mbps.
Bij de router is de 802.11 Mode ook ingesteld op Mixed.

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Heb je op je laptop een knopje zitten waarmee je de onboard wireless kaart aan en uit kan zetten? Heb dit probleem 2 weken geleden ook gezien bij iemand. Daar was het een knopje omzetten en het werkte.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Heb je je router al eens volledig gereset (naar factory settings, met dat knopje op de achterkant)?

Voor de rest zou ik zo ff niks kunnen bedenken.
Ja, precies wat de persoon boven mij zei, Netstumbler erbij pakken.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-03 12:51

Suaver

jokecoat

vuurfreter schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:25:
Heb je op je laptop een knopje zitten waarmee je de onboard wireless kaart aan en uit kan zetten? Heb dit probleem 2 weken geleden ook gezien bij iemand. Daar was het een knopje omzetten en het werkte.
Er staat ook als je geen verbinding kan vinden dat je moet checken of je kaart wel aan staat.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Verwijderd

Heb dat ook wel is gehad...

Bij mij was de oplossing: even resetten of de router uitzetten en aan zetten!

• MysticSnake
vuurfreter schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:25:
Jij bent echt geweldig!
Dat was het inderdaad....wellicht heb ik die per ongeluk een keer uitgedrukt ofzo.
En ik maar rotzooien in de router omdat ik dacht dat het daaraan lag.

Iederen die gereageerd heeft bedankt! Het probleem is dus nu opgelost.

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-04 15:56
Heb op die manier iemand een halve laptop uit elkaar zien schroeven om er vervolgens achter te komen dat het wlan knopje niet ingedrukt was.

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Pagina: 1