Toon posts:

Formulier maken - welk programma is handig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een formulier hebben voor mijn klanten waarop elke keer nieuwe info kan worden bijgevoegd. Het gaat hier om een soort van fysio-praktijk.
Het formulier moet uit twee delen bestaan:
Links een deel (A) met de NAW gegevens en een korte medische geschiedenis dat permanent wordt weergegeven
Rechts een deel (B ) dat per keer ververst kan worden waarop de behandelingen bijgeschreven kunnen worden.

Dit rechter deel (B ) moet ook nog onderverdeeld worden in bovenin een matrix van 3x3 velden (voor specifieke delen van het lichaam) en onderaan een stuk met text, waar opmerkingen en de situatie van de klanten op kan worden bijgewerkt.

Het zou er als volgt uit moeten zien (schetsje)
____________________________ _____________________________
|................................................| |................|................|................|
|................................................| |................|......B........|................|
|................................................| |................|................|................|
|.....................A.........................| |_________|_________|_________|
|................................................| |_________|_________|_________|
|................................................| |_________|_________|_________|
|___________________________| |____________________________|

Welk programma is het handigste om dit in te maken? Ik zit zelf te denken aan Excel maar heb geen idee of je daar een sjabloon kunt maken waarvan een deel ververst en een deel blijft staan. Of zijn er andere programma's waarmee dat makkelijker is?

Bovendien zou ik graag ook, om de vorderingen van mijn klanten te kunnen vergelijken, een deel tussen (A) en (B) in willen kunnen plaatsen en daarin de gegevens van een eerder bezoek kunnen oproepen. De layout hiervan is dus hetzelfde als van (B) zoals die hier staat.

Ik hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk heb kunnen maken. Alvast bedankt voor de uitleg!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 16:26 . Reden: layout opgeleukt ]

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 16:19

scorpie

Supra Addict

Gewoon in word? Rechtsklikken op een vrij gedeelte van het menu -> formulieren / forms aanklikken.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
Scorperito schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:10:
Gewoon in word? Rechtsklikken op een vrij gedeelte van het menu -> formulieren / forms aanklikken.
Ik krijg het nooit voor elkaar in Word om een deel van een formulier constant weer te laten geven en een ander deel te laten wijzigen... Vandaar ook dat ik hier de vraag stel - dat is een essentieel onderdeel van wat ik voor elkaar wil krijgen. Daarom vroeg ik me af of dat in een ander programma makkelijker kan?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-07 14:21

Boss

+1 Overgewaardeerd

Access? Kan je er meteen een database aanhangen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.