Toon posts:

dvd drive doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem
Sinds 2 maanden doet mijn dvd-drive het niet meer. Ik kwam erachter toen ik opeens geen dvd meer kon branden.
Als ik bij hardware installeren ga kijken staat er dat het aparaat staat uitgeschakeld en dat het niet meer kan worden ingeschakeld.

Bij mijn dvdbrander heb ik het probleem dat cd's en dvd's niet automatisch meer starten, alleen als ik ze zelf via mijn computer open. Overigens staat dan nog wel de naam van de vorige dvd die ik opende bij de dvd in mijn computer

wat is er aan de hand en hoe op te lossen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een manier om dit op te lossen kan zijn de IDE drivers er gewoon een keer uit te gooien en opnieuw te installeren, grote kans dat de drive dan wel juist herkent wordt (de drive zelf installeren heeft over het algemeen weinig nut, omdat de controller degene is die het ding moet aansturen). dus begin daar eerst eens mee.
Lukt dat niet, test het ding dan eens vanaf een livelinux cdtje ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe doe ik dat mijn windows versie is nieuwer dan de installatiecd door updates

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:42:
en hoe doe ik dat mijn windows versie is nieuwer dan de installatiecd door updates
Download de nieuwe drivers van internet en gooi die je nu hebt er gewoon handmatig maat via device manager.