Toon posts:

[RIS]Netwerkadapter kan die niet vinden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem, wij installeren werkstations hier met RIS, en dat gaat eigenlijk altijd goed. Nu hebben we 190 machines binnen gekregen, maar deze heeft blijkbaar een ander soort netwerkkaart, in windows geeft ie aan dat het een intel 100 pro netwerkkaart is. Deze zit mooi geintegreert in de image die gebruikt.

Ik gebruik heel simpel nlite om deze images te maken, ik kopieer ze daarna gewoon over, en dat gaat eigenlijk altijd goed, behalve met deze nieuwe netwerkkaarten. Ik druk op F12, krijg netjes me scherm dat ie connectie heeft met de RIS-server, kies voor custom installation, hier vul ik een computernaam en dergelijke in, dan zegt ie dat ie gaat beginnen. Dan start ie opnieuw op, gaat ie hardware controleren(wat windows altijd doet als eerste) dan krijg ik een blauw scherm met de melding

"De geselecteerde installatiekopie van het besturingssysteem beschikt niet over de benodigde stuurprogramma's voor de netwerkadapter, etc..."

Iemand die dit probleem kent? Want ik kom er niet meer uit.

Ik heb geprobeerd het met drivers te integreren te doen, geprobeerd zonder drivers, dus windows drivers gebruiken, ik heb 2 soorten drivers geprobeerd. Om eerlijk te zijn weet ik ook niet of ie vanaf dat moment al de windows drivers nodig heeft. Of het dan aan de PXE-boot ligt of iets dergelijks.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:51
Je moet de drivers niet alleen in de RIS image hebben maar ook in de Windows installatie. Netwerkdrivers voeg je dus altijd 2x toe als je custom drivers nodig hebt.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Yup, je moet die driverfiles ook ff in de I386 dir gooien.

Btw., van welk merk zijn de machines?
Als het bijv. HP/Compaq is kun je RIS drivers + instuctie vinden op hun site ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:28:
Je moet de drivers niet alleen in de RIS image hebben maar ook in de Windows installatie. Netwerkdrivers voeg je dus altijd 2x toe als je custom drivers nodig hebt.
Ik heb drivers ingeladen in de Image zoals hier beschreven
http://support.microsoft.com/kb/315279/en-us

Daarnaast heb ik ook de drivers in de nlite installatie gezet, dus het zou goed moeten gaan volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:35:
Yup, je moet die driverfiles ook ff in de I386 dir gooien.

Btw., van welk merk zijn de machines?
Als het bijv. HP/Compaq is kun je RIS drivers + instuctie vinden op hun site ;)
Het zijn maxdata machines met pro1000 netwerkkaarten onboard op een intel D945gczlk desktop moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan, net nog even de allernieuwste drivers van de intel site gehaald, en wat denk je, hoppa het werkt! Hij is nu aan het installeren, als het allemaal goed is gegaan zal ik dat hier neerzetten en mag het topic op slot.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt, toch bedankt voor de reacties
Pagina: 1