Nieuwe allround/game pc t.w.v. € 1500,-

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 09:07
Ik heb al eerder een topic gehad toen heb ik nog niks gekocht kwamen wat dingen tussen ben nu toch echt van plan binnen een maand een systeem te gaan bestellen.

Aangezien ik het nou moet doen met de pc die de rest van de familie ook gebruikt, ze gebruiken hem bijna nooit margoed, ik wil zelf toch een pc op mijn kamer, makkelijker met school werk,en ik wil er ook veel mee gamen. Wat met deze pc pentium 4 2.4ghz, gf6600, 512mb ram p4p800se niet echt gaat. Wil ik toch een nieuwe pc bestellen,
weet niet of het helemaal slim is over 2 schooljaren ga ik een nieuwe opleiding, en ik wil mischien in het leger als ik niet wordt afgekeurd wat voor 80% zeker toch wel gebeurt volgens mijn ouders :( mischien eigenlijk ook wel waar, heb allergien en een wiplash een mijn nek rug die is wel bijna over maar toch.

Behuizing en voeding

Kast: Silverstone SST-TJ05S, Zilver €109,37
Link: http://www.silverstonetek.com/products-tj05.htm
Voeding: Thermaltake Toughpower, 600 Watt, Retail €102,34

Miss een betere voeding? Heb hier geen verstand van dacht eerst aan een coolermaster real power 550 is die beter of zal dat niet veel uitmaken, ik weet dat het een beetje overkill is.

Hardware:

Moederbord
: Asus M2N-SLI Deluxe €128,23
Goed mobo lijkt me voor mijn doeleinden, ik wil miss een beetje overclocken, sli heb ik eigenlijk niet nodig mar och :P, fire wire zat niet op de M2n-e en ik miste een aantal usb aansluitingen dus daarom toch maar deze, erg goede ervaringen met ASUS, dus daarom een asus moederbord.

Processor: AMD Athlon 64 X2, 4600+, Socket AM2, Boxed €225,21
Ik kies voor amd, de 5000+ is helaas niet leverbaar bij azerty. Anders had ik die genomen maar ik upgrade later nog wel een keer. Ik denk overigens niet dat het heel veel verschil maakt tussen 4600+ en 5000+ of toch wel?

Geheugen: OCZ OCZ2P8002GK, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x €208,30

OCZ OCZ2P800R22GK, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, €231,16

Corsair TWIN2X2048-6400, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x €223,14

Voor het ocz geheugen moet het moederbord 2.1 V ddr ondersteunen. Maakt dat uit of niet, Welk geheugen kan ik het beste nemen? Miss andere suggesties.

Videokaart
: XFX GeForce 7900 GT, 256 MB, DDR3 €284,77
Een voorstander van Nvidia boven ATI geen id waarom eigenlijk. Ik wil later toch naar een direct x 10 kaart. Dus geen super dure kaart. Misschien beter een ander merk ik wil liever niet de koeler hoeven te vervangen en heb gelezen dat de asus kaart niet echt koel bleef. Is anders EVGA een goed merk?

HDD: Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 €77,59

Misschien iemand een beter id ander merk sneller? (Stiller)?? Schijf is meer dan groot genoeg voor mij.

Dvd speler:
NEC DV-5800D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM €17,93
Nec heb ik nu ook een, een dvd brander heb ik thuis nog, en omdat ik toch vaak van dvd naar dvd brand ook een speler gekocht. Zo duur zijn ze niet.

Diskettestation: OEM 3,5 diskettestation, Zwart €9,64
Voor de prijs hoef ik het niet te laten en het is af en toe toch wel gemakkelijk.

Randapparatuur:

Monitor:
Samsung 940BF, 19 inch, Zilver, zwart €287,18
Acer AL1951Cs, 19 inch, Zwart, zilver €299,07

Weet iemand miss een even goed scherm maar dan 17 inch ik wil graag later ook op lagere resoluties kunnen spelen, en dat het toch een beetje gaat, ik speel nu ook op 640x480 cod 2.Maar volgens mij ziet dat er niet uit op 19inch tft. We hebben nu een crt. Maar het wordt mijn eigen pc en ik heb niet al te veel ruimte op mijn kamer dus daar moet toch een tft komen.
En eigenlijk vindt ik 17 inch groot genoeg.

Muis:
Logitech G5 Laser Mouse, Zwart, zilver, Retail €59,80

Eigelijk geen id ik game veel dus ik denk de g5 ik vind hem wel ERG prijzig. Maar toch veel goede dingen over gehoord. Miss een goedkoper alterhnatief ik doe het nu met een microsoft muisje eigenlijk niks mis mee dus misschien toch maar daar bij houden.

Toetsenbord:
Microsoft MultiMedia Keyboard, Zwart, OEM €11,26
Die hebben we nu thuis ook, bevalt me goed dus waarom zou ik een duurdere kopen,

TOTAAL: €1536,46
(Ik was eigenlijk van plan rond de 1200 uit te geven maar aangezien ik dat dan niet echt haal, toch maar rond de 1500 van gemaakt, wil eigenlijk ook nog een nieuwe mountainbike)

Dus vraagen,
1: welk geheugen zal ik nemen, ik denk zelf het corsair geheugen,
2: Mischien een ander merk videokaart, EVGA? Oid het liefst met een standaard goede koeler.
3: is de harde schijf goed? Zou het echt niet weten anders
4: Wat voor monitor moet ik nemen eigenlijk is 17inch wel genoeg denk ik, of kan ik op 19inch later ook een beetje op lage resoluties spelen? Dat moet ik nu namelijk ook.
5: ben ik niks vergeten?

Een dvd brander heb ik nog, boksen en een headset heb ik ook nog.

Alvast bedankt voor de reacties.
Hoop dat het een goeie topic start is anders sorrie en zeg me wat ik moet verbeteren. Hoop dat de msn taal mee valt. |:( :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voeding: Perfect, de realpower 550 watt voldoet ook

Moederbord: Een goede, mischien moet je ook even kijken naar Asus P5B

Processor: Nee, ik zou voor een Core 2 duo gaan, die zijn een stuk snellerIngame bewijs

Geheugen: Ga voor corsair

Videokaart: De x1900xt presteert beter en is overteklokken naar een xtx (merk: Sapphire)

Harde Schijf: Hele goede een Samsung HDD spinpoint is nog wat stiller

Beeldscherm: Ik zou voor ene 19" gaan, heel veel duurder zijn die niet of je Widescreen wilt ofniet that's up to you :9 Ennuh.. over die lage resoluties met zo'n videokaart draai je cod2 makkelijk op 1280x1024, das is 30 x beter als 640x480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@deazberry

tjah je kan voor de C2D gaan, dan kom je waarschijnlijk bij de allendale E6400 uit maar het is meer persoonlijk, ook al is de C2D iets beter zou ik eerder voor een X2 gaan, maar dat is ook omdat ik een x2 3800+ zou nemen en de E6300+goed mobo een stuk duurder wordt.

en de x1900XT, ik weet niet of je het volledig hebt gelezen, maar hij zit al boven zijn budget en dan wil je er nog eens 75 euro op gooien

@TS: geheugen is gewoon goed, welke je ook neemt.

en je HD, zeker de seagate houden, zijn de snelste SATAII schijven van dit moment(de raptors hebben niet de SATAII specificatie ;) ) en hij is heel gunstig geprijsd.

wat ik wel zou veranderen is kast/voeding. die kast is gewoon errug duur, misschien vind je hem erg mooi, maar als je beetje in je budget wilt blijven zou ik toch eerder voor iets als de coolermaster centurion 5 gaan, imo een hele mooie kast. de antec sonata 2 met 450 watt voeding kan je ook doen, samen even duur als je kast van nu alleen ;)

en je voeding is enorme overkill, op dit moment zitten we ongeveer op de max van energieverbruik van pc's, de trend wordt zuinigere hardware, kijk maar naar P4(>100watt)>athlon 64(85?watt)>conroe(65watt).
ga liever voor een tagan met 430 watt ofzo :).

rest zou ik houden zoals het is en voor het samsung scherm gaan, prima ding en kwalitatief beter dan de acer, daarbij is het zo dat games in vectoren ofzo zijn opgebouwd, wat het precies is kan ik niet precies uitleggen, maar het komt er op neer dat games ook op lagere reso's prima worden weergegeven, itt tot windows

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
1. Even in de QVL kijken welke merken er door je moederbord ondersteund worden.
2. Merk maakt niet zoveel uit, ze presteren allemaal nagenoeg gelijk. In de koeler wil inderdaad nog wel eens verschil zitten.
3. Wel eens van benchmarks gehoord?
4. Dat is te persoonlijk om er iets over te kunnen zeggen. in VB lopen 17" en 19" topics, kijk daar eens naar ervaringen.
5. Geen flauw idee, dat hangt er vanaf wat je er nog meer in had gewild. Het is in ieder geval niet zo dat je een onderdeel mist waardoor de pc niet werkt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh sorry niet gezien van het bugdet..
mischien dit:

Silverstone SST-TJ05S, Zilver
Tagan TG480-U22, 480 Watt, Retail
Intel Core 2 Duo (Allendale), E6400, Socket 775, OEM
Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 2 x
(PC4200 is genoeg en presteert het best omdat de fsb 1066 MHz is)
Asus P5B, Retail
Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
Sparkle Geforce 7900 GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16

+ jouw keuze's
Toetsenbord: Microsoft MultiMedia Keyboard, Zwart, OEM €11,26
Muis: Logitech G5 Laser Mouse, Zwart, zilver, Retail €59,80
Diskettestation: OEM 3,5 diskettestation, Zwart €9,64
Dvd speler: NEC DV-5800D, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM €17,93
Monitor: Samsung 940BF, 19 inch, Zilver, zwart €287,18

Totaal prijs: 1433,44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Bedankt voor de reacties, ik vindt een 7900gt goed genoeg iig, kan wel voor een x1900xt gaan die is nog eens 50 euro duurder oid en met directx10 wil ik toch een nieuwe. En als ik voor core2 duo zou gaan wil ik een e6600, mar dan kom ik een stuk boven mijn budget uit. Ik neem het corsair geheugen.

Kijk ik snap dat ik makkelijk cod2 kan draaien maar over zeg een jaartje over 2 zal ik de games op lagere resoluties moeten draaien ik wilde graag weten of dat ook een beetje kon op een 19inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Ohjah en de kast tjah ik dacht zelf ook al aan de antec sonata 2, Maar sommigen zeggen dat als je daar veel high end hardware indoet die nogal heet kan worden dat het dan net een mini oventje wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
ik kan niet editten :S of i kzie de knop gewoon niet :X :X
Over het geheugen nog een vraagje, Het ocz heeft een cas latency van 4 die van corsair is 5. Maakt dat wat uit. kan ik dan beter OCZ nemen, wel eens gehoord dat ocz problemen gaf dat was wel met c2d systeem maar iets met dat het 2.1volt was oid :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ik kan niet editten :S of i kzie de knop gewoon niet :X :X
Daarvoor moet je ingelogd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er goed uit..

persoonlijk zou ik gaan voor een 17 inch scherm (je zei dat je niet zoveel ruimte hebt, en aangezien bijna alle 19" tft een 1280x1024 resolutie hebben wat een 17" ook heeft ziet een lagere resolutie er waarschijnlijk beter uit op een kleiner scherm)

De processor tja, ik ga zelf waarschijnlijk voor een E6600 maar zoals je kan zien in de meeste reviews zit jouw keuze ook boven de minimale speelbaarheids grens denk ik.. dus wat dat betreft maakt het allemaal niet zo veel uit... natuurlijk is de core duo nieuwer en sterker maar over een half jaar zijn er vast weer nieuwe quad core jetsers uit ofzo.. niet op stuk staren..

je geheugen is wel wat snel vergeleken bij de rest maar ik denk dat dat voor amd's eigenlijk wel goed is..

hdd: samsung spinpoint is al vaker genoemd hier, als ik hdd's ga upgraden neem ik die..

de videokaart is een goeie maar als je snel wilt upgraden zodra directx 10 er is, kan je overwegen een wat goedkopere te nemen, anders houden zo .. (ik zelf neem waarschijnlijk een x1900 xt maar wacht op de tweede generatie directx 10 minimaal, dus dan heb ik liever een nog sterkere kaart)

al met al ziet er super uit, ga je veel plezier van hebben

<edit zucht typen op laptop is fijn, maar altijd je touchpad uitzetten anders verspringen je zinnen :(>

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:30:

De processor tja, ik ga zelf waarschijnlijk voor een E6600 maar zoals je kan zien in de meeste reviews zit jouw keuze ook boven de minimale speelbaarheids grens denk ik.. dus wat dat betreft maakt het allemaal niet zo veel uit... natuurlijk is de core duo nieuwer en sterker maar over een half jaar zijn er vast weer nieuwe quad core jetsers uit ofzo.. niet op stuk staren..

je geheugen is wel wat snel vergeleken bij de rest maar ik denk dat dat voor amd's eigenlijk wel goed is..
Tuurlijk blijven er snellere CPUs komen en moet je je daar niet op stuk staren. Alleen nu geldt wel even dat voor 80 euro meer er een systeem ontstaat dat werkelijk veel sneller is dan met de huidige CPU keuze. De core 2 duo maakt gehakt van de athlons en dus is het een extra investering van 80 euro echt geen rare keuze. Je kan voor 120 euro een prima ASUS bord selecteren die geschikt is voor een core 2 Duo met daarbij voor ff ruim 300 euro een E6600.

Je geheugen is zeker snel, maar daar ga je profijt van hebben. Al kan je altijd kiezen voor geheugen op 667 Mhz, wat toch redelijk kan schelen in prijs.

Ik ben toch lang een AMD persoon geweest, maar op dit moment wint Intel het echt in het midden segment en sneller.

• dewil1990
mm ik ben wel een amd persoon,
miss toch voor core 2 duo gaan ik neem dan wel de e6600, weet iemand een goed mobo voor rond de 130 euro mag wel ietsjes duurder zijn, mar liefst niet veel, Komen er ook nog mobos binnekort voor intel met een Nforce chipset die lijke mij een stuk beter of is dit niet zo,

En is de antec sonata2 goed genoeg en wordt het dan nie tal te heet in die kast??

Verwijderd

antec sonata 2 is goed, maar dat kunnen reviews ook beamen.

en mobo, zoek een leuke met de 965 chipset op, die zijn prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Is het als ik amd neem beter om bij het geheugen CL4 te nemen ipv 5 of maakt dit niet veel uit? even een afweging maken tussen de C2D en AMD, en wanneer komen er moederborden voor de C2D met een Nforce chipset? als die er zijn en ze zijn niet SUPER duur ga ik voor een C2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
??
scheelt CL4 veel ivm CL5 als het geheugen voor de rest even snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
bij amd dan ??

Sorrie ik had veel meer kunnen editten:P foutje ik was niet ingelogd mijn exuus

[ Voor 73% gewijzigd door dewil1990 op 29-08-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ga is even nadenken wat je nu echt wil. Je bent meer een AMD persoon, maar kiest een Core 2 Duo. Daarnaast vind je een 17" groot zat, maar kies je een 19".
Kijk ik snap dat ik makkelijk cod2 kan draaien maar over zeg een jaartje over 2 zal ik de games op lagere resoluties moeten draaien ik wilde graag weten of dat ook een beetje kon op een 19inch.
Een voorstander van Nvidia boven ATI geen id waarom eigenlijk. Ik wil later toch naar een direct x 10 kaart. Dus geen super dure kaart.
Je spreekt jezelf hier 2 keer tegen. Over 'een jaartje of 2' zijn er al lang directX 10-kaarten, en aangezien je wil upgraden daarna, zal je helemaal niet op een lagere resolutie moeten spelen. Ook is een videokaarten van 280 euro wel duur, en zeker high-end. Wil je geen 'superdure' kaart, ga dan voor een 7600GT oid.

Daarnaast zoek je helemaal niks op, het is geen helpdesk hier.

En gebruik die edit-knop is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Jah foutje van het editten had iid veel vaker gemoeten,
ik wil wel upgraden over een tijdje maar stel dat het niet gaat heb mijn geld ergens anders voor nodig, en anders wacht ik op de 2e generatie dx10 kaarten zonder kinderziekten. Daarom 7900gt.
Ik zoek natuurlijk wel iets op maar heb nog steeds niet echt gevonden of CL4 nou werkelijk veel verschil maakt met CL5 en dan bij amd? ik neem toch amd vooral omdat ik niet echt tevreden ben over de moederborden voor de conroe.
Over het scherm tjah ik doe het nu ook met 17 inch maar het prijsverscil tussen een 17 en 19 inch is echt weinig? daarom vroeg ik of lage resos ook een beetje gaan op 19 inch of dat het nu echt veel verschil maakt, dat moet ik toch echt uit ervaring horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Of CL4 of Cl5 veel verschil uit maakt weet ik niet.

Waarom ben je ontevreden over de moederborden voor conroe processoren? Daar is niks mee, er worden goeie overclocks mee gedaan. En qua slots kom je ook niks te kort, aangezien je alleen je grafische kaart hebt, en slechts 1 HD.

Over de monitors; dat verscheelt per stuk. Mijn 19" widescreen van LG laat normale 4:3 resoluties (zoals 1280-1024 of 1024-768) eigenlijk best mooi zijn, alleen zijn dan uitgerekt. Bij andere widescreen resoluties wordt de kwaliteit niet gebruikbaar.

• dewil1990
Sorrie voor late reactie,

ik las vandaag ineens dit
Maar met DDR II 800 op 3-3-3-12 kun je 10-15% winst halen in games enz. Mits !!! je geen Asus mobo koopt. Er schijt daar iets fout te zitten. De Foxconn is een 5-9% sneller door het gebruik van de door nvidia beste geteste/ontworpen boederbord layout. Asus heeft zelf wat gemaakt en niet naar nvidia geluisterd en is daardoor een stuk langzamer.

Is dit waar van de asus moederborden kweet niet echt waar ik op moet zoeken, en kennissen etc weten het ook niet. Anders neem ik denk ik een MSI moederbord. Opzich wel jammer ERG goede ervaring met asus ging liever niet voor een ander merk maargoed, Ook over msi veel goede dingen gelezen.

normale 4:3 resoluties (zoals 1280-1024 of 1024-768) ik speel nu soms games op 640x480 (cod2) en ik kan niet altijd op zon hoge resoluties blijven spelen. alles verouderd

[ Voor 21% gewijzigd door dewil1990 op 31-08-2006 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

whiplash1990 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 09:55:
Sorrie voor late reactie,

ik las vandaag ineens dit
Maar met DDR II 800 op 3-3-3-12 kun je 10-15% winst halen in games enz. Mits !!! je geen Asus mobo koopt. Er schijt daar iets fout te zitten. De Foxconn is een 5-9% sneller door het gebruik van de door nvidia beste geteste/ontworpen boederbord layout. Asus heeft zelf wat gemaakt en niet naar nvidia geluisterd en is daardoor een stuk langzamer.

Is dit waar van de asus moederborden kweet niet echt waar ik op moet zoeken, en kennissen etc weten het ook niet. Anders neem ik denk ik een MSI moederbord. Opzich wel jammer ERG goede ervaring met asus ging liever niet voor een ander merk maargoed, Ook over msi veel goede dingen gelezen.

normale 4:3 resoluties (zoals 1280-1024 of 1024-768) ik speel nu soms games op 640x480 (cod2) en ik kan niet altijd op zon hoge resoluties blijven spelen. alles verouderd
Op tomshardware wordt wel een hoop geschreven over moederborden die geschikt zijn voor een c2d van ASUS. Over een bepaald type zijn ze lovend, misschien even kijken welke dat is...?

edit: Het was wel degelijk voor c2d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
het was niet voor c2d maar voor AM2 van AMD ik ga voor een msi moederbord.
Ik zoek nu nog een goede kast niet al te duur dan past het wel in mijn budget,
dacht hier aan Chieftec CH-01SL-SL-B, Zilver, zwart €71,64 http://www.chieftec.de/?p...em=3807&k_id=&language=uk
of anders toch de antec sonata 2 dat scheelt een stuk in prijs.

Vraagje is het erg als je een standaard overclockte videokaart koopt dat is namelijk het geval bij xfx.

verder twijfel ik tussen deze 2 schermen
Acer AL1751As, 17inch dus €239,04 http://www.azerty.nl/prod...17-inch-zwart-zilver.html

en de samsung namelijk>Samsung 730BF, 17 inch, Zwart, zilver €255,71
http://www.azerty.nl/prod...17-inch-zwart-zilver.html

ik vind het jammer dat iig de samsung geen verstelbare voet heeft bij de acer weet ik dit niet even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga je nou voor core 2 duo ( _/-\o_ )?
zo ja, dan is de asus p5b wel een goed moederbord met veel functies.
ook kun je kiezen voor de wat goedkopere Msi neo-f voor rond de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
nope het wordt amd had je er boven ook wel kunnen zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Thandor

SilverStreak

whiplash1990 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:43:
het was niet voor c2d maar voor AM2 van AMD ik ga voor een msi moederbord.
Ik zoek nu nog een goede kast niet al te duur dan past het wel in mijn budget,
dacht hier aan Chieftec CH-01SL-SL-B, Zilver, zwart €71,64 http://www.chieftec.de/?p...em=3807&k_id=&language=uk
of anders toch de antec sonata 2 dat scheelt een stuk in prijs.
Over kasten; reviews en ervaringen lezen. (Wellicht Tweakers.net Product Survey een goed advies? ;))
In de goede reviews komen alle delen van de kast aan bod. Aan de hand van foto's kun je zien of het interieur jou aanspreekt. Specificaties van de voeding zijn 99 van de 100 keer wel te vinden.
Vraagje is het erg als je een standaard overclockte videokaart koopt dat is namelijk het geval bij xfx.
Ik ga er van uit dat XFX de kaart goed getest heeft en dat de kaart/chip de overclock ook goed 'aan kan'. In dat geval lijkt mij het niet zo erg dat de kaart verkocht wordt met hogere klokfrequenties dan de door nVidia opgegeven waardes :)
verder twijfel ik tussen deze 2 schermen
Acer AL1751As, 17inch dus €239,04 http://www.azerty.nl/prod...17-inch-zwart-zilver.html

en de samsung namelijk>Samsung 730BF, 17 inch, Zwart, zilver €255,71
http://www.azerty.nl/prod...17-inch-zwart-zilver.html

ik vind het jammer dat iig de samsung geen verstelbare voet heeft bij de acer weet ik dit niet even kijken.
Wellicht is \[17" TFT] De Ultieme TFT - Deel 5 interessant?

Verder een titelfix van 'Nieuwe alround/game pc' naar 'Nieuwe allround/game pc t.w.v. € 1500,-' :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
aa bedankt het topic van 17inch tft's was ik eigenlijk aan het zoeken :P had pas een oudere.
reviews over de chieftech kast kon ik niet echt goed vinden maar ik neem aan dat deze toch wel voldoet ofniet? Is de koeling in orde en kan je er een goede airflow creeren dat wil ik eigenlijk weten:( .

edit: nog een vraag zou er een Fancontroller achter het deurtje van de kast passen? dat wil ik eigenlijk ook nog weten? en dan nog de airflow mar ik kan het niet echt vinden. Volgens mij is er niet superveel ruimte tussen het deurtje en de drive bays.

[ Voor 30% gewijzigd door dewil1990 op 06-09-2006 17:43 ]

• dewil1990
????? toch al tijdje geen reactie ik snap dat ie naar achter schuift maar ik zal toch graag antwoord vinden op die vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
De thermaltake voeding is niet modulair en heeft nogal wat kabels zou dit de airflow in de kast erg in de weg zitten ik vind het namelijk wel een erg mooie en ook een erg GOEDe voeding, Kan iemand een alternatief doen rond deze prijs die wel modulair is en zeker ook over goed. ik had revieuws van een antec voeding mar de koeling ervan was erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeTT
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-03 16:36
whiplash1990 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:58:
De thermaltake voeding is niet modulair en heeft nogal wat kabels zou dit de airflow in de kast erg in de weg zitten ik vind het namelijk wel een erg mooie en ook een erg GOEDe voeding, Kan iemand een alternatief doen rond deze prijs die wel modulair is en zeker ook over goed. ik had revieuws van een antec voeding mar de koeling ervan was erg slecht.
De Thermaltake Toughpower CM (van Cable Management :) )

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Thandor

SilverStreak

whiplash1990 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:58:
ik had revieuws van een antec voeding mar de koeling ervan was erg slecht.
Welke koeling was slecht?
Bij koeling van de voeding kun je denken aan:
• Een ventilator die de voeding zelf voldoende kan koelen.
• Een ventilator die ook zorgt voor airflow in de behuizing van de PC.

Zelf heb ik een Antec Neopower 480W. Dat is ook een modulaire voeding en deze heeft wat punt 1 betreft goede koeling maar wat punt 2 betreft niet. De 120MM fan kan het apparaat prima koelen (het apparaat wordt wel warm maar dat is niets meer dan logisch :z) en is onhoorbaar. Airflow creëren zal het echter niet doen maar daar zijn kast ventilators (case fans) voor :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
ok en de vraag dus nog kan ik in die chieftec kast voor een goede aiflow zorgen de intake zit in de zijkant en niet aan de voorkant zal dit een probleem worden voor goede airflow. en mensen zeggen dat ik kan besparen op kast. Maar nou kies ik een goedkopere kast die me erg aardig lijkt miss zelfs beter maar hier zitten geen fans bij en ben ik dus nog even duur uit of duurder maargoed daar nu even niet over.
Kan ik in deze kast http://www.chieftec.de/?p...amp;k_id=&language=uk een goede aiflow creeeren. en dat CM van cable management wil dat zeggen dat de voeding modulair is. ik dacht namelijk dat ie dat niet was.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
??
ik verwacht natuurlijk niet dat jullie alles voor me doen, maar van de voeding weet ik niet of die modulair is cm cable mangement wil dat zeggen modulair of niet. en de aiflow in de kast moet ik van gebruikers horen denk ik of uit revieuws maar die kan ik niet echt vinden?

[ Voor 98% gewijzigd door dewil1990 op 11-09-2006 19:02 ]

Verwijderd

over airflow, heb zelf heel veel over gelezen, maar imo is het vaak meer een kwestie van je eigen gezond verstand gebruiken. Kijk naar de kast op de website van fabrikant, dan zie je altijd plaatjes van binnenkant en hoeveel casefans er in zitten. Let op casefans (hoeveel lucht verplaatsen ze?).
Zitten 2x80mm fans of 1x120mm fan in voorkant icm 120mm fan in achterkant, dan is het voor jouw systeem ruim voldoende.
Hou gewoon de kabels netjes, dus gebruik liefst ronde ide/fdd kabels (akasa's zijn goedkoop, paar euro bij azerty).
Icm met modulaire voeding moet airflow echt geen probleem zijn. Heb zelf Coolermaster Centurion 5 voor ouders gekocht, aardige kast, nu zonder voeding maar een euro of 55.
En in principe geldt altijd: meer airflow=meer herrie, dus je zal daar ook een afweging moeten maken.
Tenslotte, ik heb meerdere keren gelezen dat een fan in een zijplaat van de kast de airflow eerder verstoord dan verbeterd.
Kan ik verder niet bevestigen, maar toch.
Gezien jouw gebruik en onderdelen (je wil maar 1 hdd, GPU met actieve koeler) zou ik hier dus niet al te moeilijk over doen.
Of CM modulair betekent: ga naar website van fabrikant voeding, kijk naar plaatjes en lees tekst, dat is echt wel zelf uit te zoeken.
Succes.

• dewil1990
dankje jah de cm centurion 5 vind ik toch iets te klein zeg maar, en toch ook mar weinig koeling ik hecht daar wel wat waarden aan. Maargoed. ja de chieftec kast heeft in het rechter zij paneel vooraan 2x 92mm fan die zijn voor de hdds te koelen en als intake volgens mij, in het linker zijpaneel zitten 2 92mm fans bij de videokaart en proc, en dan achter 1 120mm fan als outtake, maar er is dus echt aan de voorkant geen echte intake, en fans aan de zijkant zoals hierboven al gezegd verstoren soms de airflow erg ik weet niet of dat nou hier ook zo is.
En ik stuur anders wel even een mailtje over de voeding naar azery of naar thermaltake als dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw, nog ff over die factory OC'd 7900GT's, zou ik niet kopen, lees maar op net, veel mensen die ze terug kunnen sturen vanwege artefacten. Als je het wil gokken, dan zou ik voor EVGA gaan, omdat ze goede garantie hebben, evt BFG.
Pagina: 1