Laptop met Upgradeable Graphics

Pagina: 1
Acties:

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
:: Bedoeling topic ::

Dit topic is niet alleen voor mij bedoeld, want ik denk dat er wel meer mensen zijn die hier oren naar hebben. Het is bedoeld als een informatief topic over laptops met upgradeable graphics.

:: Inleiding ::

Beste mede-tweakers,

Ik ben op dit moment op zoek naar een laptop met upgradeable graphics, omdat ik een echte gamer ben. Nu vond ik op Hardware.info een artikel over de MSI MegaBook L745, wat een 17" laptop/notebook is met upgradeable graphics (standaard heeft hij nVidia nForce Go 7600-graphics, Intel Core Duo T2300, 945PM-chipset, 1GB geheugen, 100GB HD en een DVD-/+RW).

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/l74501_550.jpg

Nu is dit natuurlijk een prachtig ding, maar ik vraag me af of er nog andere laptops zijn die upgradeable graphics hebben. Ik wil het liefst een kleinere laptop dan zo'n 17"/5kg-bak. (mijn broer heeft een Dell XPS Gen 2 en die is me te zwaar om mee te nemen naar school met al mijn boeken :/ ), maar de MSI schijnt maar 3,6kg te zijn. Dat valt me mee van de L745.

:: Tussendoortjes ::

- De MSI L745 is op de preorder bij 4Launch en Alternate!

- Ik vond onder andere ook dit via Google, maar dat gaf mij nou niet bepaald de gewenste antwoorden.

- Dit forum gaat dieper in de MXM-technologie

- Deze website houdt alles bij op MXM-gebied

:: De vragen ::

1. Zijn er meer laptops die upgradeable graphics hebben?
2. Hoe werkt dat dan, je kan toch geen aparte MXM-modules kopen uit een winkel (dus met garantie, NIET zoiets! )?
3. Heeft iemand een graphics-upgrade gedaan aan zijn/haar laptop?

[ Voor 14% gewijzigd door Limit-NL op 21-08-2006 18:03 ]

• Limit-NL
*gereserveerd*

[ Voor 7% gewijzigd door Limit-NL op 21-08-2006 15:41 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:13
Zelf geen ervaring, maar ten eerste zijn die kaarten niet te koop in de winkel nee. Mischien zou de laptop bouwer ze hebben maar of ze die verkopen aan consumenten los is maar de vraag.... Dan zullen er nog de nodige kosten aan zitten om het om te bouwen met garantie behoud van de laptop. En dan is nog maar de vraga of het past in de laptop. Las ooit dat ze al aan MXM versie 3 toewaren, en die past dan weer niet in een ouder MXM 2 slot oid. Wel een hele leuk systeem maar er komt weinig van.Volgens mij staat er wel wat meer op het forum van www.laptopvideo2go.com

EDIT: Nog een interresante site zo te zien: http://www.mxm-upgrade.com/

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 21-08-2006 17:10 ]

• Limit-NL
GremliN-Online schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:08:
Zelf geen ervaring, maar ten eerste zijn die kaarten niet te koop in de winkel nee. Mischien zou de laptop bouwer ze hebben maar of ze die verkopen aan consumenten los is maar de vraag.... Dan zullen er nog de nodige kosten aan zitten om het om te bouwen met garantie behoud van de laptop. En dan is nog maar de vraga of het past in de laptop. Las ooit dat ze al aan MXM versie 3 toewaren, en die past dan weer niet in een ouder MXM 2 slot oid. Wel een hele leuk systeem maar er komt weinig van.Volgens mij staat er wel wat meer op het forum van www.laptopvideo2go.com

EDIT: Nog een interresante site zo te zien: http://www.mxm-upgrade.com/
Bedankt voor de handige links. nVidia en de notebookmakers laten dus een belangrijke technologie links liggen voor de grafische oorlog met ATI. De prijzen zijn best hoog :( en dat inbouwen zie ik al helemaal niet zitten. Is het nou zo moeilijk om bijv. een PCIMA Grafische accelerator te maken? Zo een notebook openmaken en draadjes aan elkaar solderen en hem netjes erin doen is allemaal een hoop werk! En dan nog hopen dat hij wel degelijk werkt. Op de laptopvideo2go.com hebben ze het over 'geslaagde inbouw'. Dat ligt me moeilijk. Wel leuk om te zien dat MSI niet de enige is, maar hier moet gewoon meer onderzoek naar komen!
Ik zal MSI wel even mailen over hoe je aan zo'n MXM-module zou kunnen komen.

Verwijderd

De MXM modules worden in de loop der jaar/jaren uitgebracht tot retail. Dan kan iedere tweaker leuk zijn eigen module inbouwen. Echter de prijs zal natuurlijk nog hoog zijn, omdat er nog geen concurentie is.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
HIS heeft die modules wel, en er stondd8 ik ook een Where to Buy op hun site :)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:13

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica