Toon posts:

H&K AVR-130 juist afstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.030 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Middag tweakers :) ,

ik ben enkele weken in bezit van de Harman/Kardon avr 130, ben al bezig geweest op elke mogelijke instelling geluid eruit te laten komen.
Maar nu is het zo dat er enkel een 6-tal modus zijn en hier een onderverdeling tussen ( bv. cinema/music)

en er zit nog een bass/treble potmetertje voorop,

maar nu is hier het probleem: Het geluid is te hol en te dof :'(
het geluid wat uit de tv komt is stukken voller en beter, mis ik nou gewoon iets ofzo? |:(

ook zag ik eens een H&K receiver, waarbij je op een monitor ( of tv ) een equalizer had :) , deze heb ik hierop niet kunnen vinden.

Ik zou graag van mensen horen dat ik het mis heb en dat hij/zij er wel een fantastisch geluid uit krijgt!

Alvast bedankt! :)

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik heb sinds een tijdje de 235, maar neem aan dat de functies op alle HK versterkers wel ongeveer hetzelfde werken.
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:38:
ook zag ik eens een H&K receiver, waarbij je op een monitor ( of tv ) een equalizer had :) , deze heb ik hierop niet kunnen vinden.
Wanneer je je H&K met behulp van een s-video kabeltje op je TV aansluit, kun je (als je je tv natuurlijk op de juiste ingang hebt staan) met de OSD knop op je AB het 'On Screen Display' menu op je televisie weergeven. Het instellen van je HK gaat met dat menu een stuk makkelijker dan met de AB als je hem net in huis hebt.
In de handleiding staat dit uitgebreid uitgelegd.
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:38:
maar nu is hier het probleem: Het geluid is te hol en te dof :'(
het geluid wat uit de tv komt is stukken voller en beter, mis ik nou gewoon iets ofzo? |:(
Heb je een surround set of alleen front speakers?
Heb je VMAx toevallig aan staan tijdens tv kijken? Televisie kijken doe ik met 5 channel stereo, dat klinkt in mijn situatie het best.
VMAx is voor zover ik weet bedoeld om surround geluid te simuleren als je maar 2 boxen hebt aangesloten. Ik heb een 5.1 situatie, en als ik VMAx aan had staan klonk het geluid erg dof/hol.
Buiten VMAx heb ik met geen een modus dof geluid, dus als die niet aan staat weet ik het zo niet.

Je moet in ieder geval gewoon zoveel mogelijk alle modussen testen voor alle ingangen die je gebruikt, net zo lang tot je het geluid naar wens hebt. Op een gegeven moment weet je precies wat voor een geluid er uit de boxen komt bij elke gekozen modus, en heb je je receiver vrij snel perfect ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 5.1 setje van JBL icm een dvdspeler,

setje dus :)

ik ga direct even kijken naar de OSD knop!, alvast bedankt :D

edit:
Zit géén OSD op :'( !

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 15:09 ]

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:07:
ik heb een 5.1 setje van JBL icm een dvdspeler,

setje dus :)

ik ga direct even kijken naar de OSD knop!, alvast bedankt :D

edit:
Zit géén OSD op :'( !
Met welke settings heb je dof geluid als je een dvd kijkt? Hoe heb je de dvdspeler aangesloten? Optisch neem ik aan?
Iets meer info aub :)

Verwijderd

Topicstarter
heb de dvd aangesloten dmv een coax kabeltje zo'n 10 cm, was rond de 30 euro :(

als ik een cd met muziek afspeel, en op de tv op external-1 ga, dan is het geluid op de tv stukken beter dan uit de speakers van de 5.1 set.

Terwijl de 5.1 set digitaal aangesloten is, en de tv "slechts" met een scart -> stereo.

dit geeft in elke mogelijke modus een slecht geluid, er ontbreekt wat, het klinkt minder vol