Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ads op sites die popups openen in Firefox

Pagina: 1
Acties:

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-11 13:05
Vraagje:

Soms kom ik op een site (bijvoorbeeld als ik zoek naar Freeware voor mijn pda). Mijn browser, Firefox, is ingesteld dat er geen ongevraagde pop-ups worden geopend (maw er kunnen geen pop-up vensters uit 'zichzelf' worden geopend).

Echter regelmatig wordt er een window geopend (die niet in focus springt - ik kom er dus vaak pas achter als ik mijn browser afsluit) met reclame van Casalamedia.

Nu is mijn vraag: hackt Casalamedia mijn browser om toch een popup te forceren? Zo ja, wat kan ik daaraan doen, want in feite is het dan gewoon inbraak.

Of: Maakt Casalamedia gebruik van een gaatje in Firefox. Zo ja: moet ik me zorgen maken?

Ik heb de laatste versie van FF, die blijft netjes up-to-date. Ik gebruik WinXP.

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11 10:25
Ik denk dat Casalamedia van een gaatje in FF gebruikt maakt, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Hetzelfde is nu ook met ImageHack, die geven ook zomaar reclame, FF ziet het niet als reclame, dus laat FF het gewoon door.

Uiteraard is alles te blocken met programma's, maar daar heb ik geen verstand van.