Ervaringen Usenet van Tweaknews en Eweka

Pagina: 1
Acties:
  • 3.645 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 09:21
Ik was benieuwd of er mensen zijn die mij kunnen vertellen wat het verschil is tussen de abbonementen van Eweka en Tweaknews met betrekking tot hun Usenet diensten.
Ik heb op dit moment Eweka maar heb af en toe problemen met mijn verbinding (Chello) richting Eweka. Ik vind het zelf niet zo heel erg maar is toch niet de bedoelling lijkt me.
Nou wou ik wellicht als me credits op zijn bij Eweka overstappen op Tweaknews maar kon niet echt gebruikers ervaringen er over vinden.

Zijn er wellicht gebruikers hier de overgestapt zijn van Eweka naar Tweaknews?
Waarom ben je overgestapt?
Is Tweaknews beter qua retentie (ik lees 50 dagen op de tweaknews site) dan Eweka (tot +/- 30 dagen)?

Groet,
The CarNagE Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dit topic is misschien interessant voor je ; Newsservers met binaries [deel 5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 00:50
Ik heb al tijden Eweka en is perfect. Praktisch altijd verbinding (voor zover 'altijd' mogelijk is) en de retentie rond de 30 dagen. Het grote voordeel bij Eweka is dat je geen abonnement nodig hebt, wat wel zo fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 17:48

BHQ

Voordeel Eweka: Boek 7,50 over, je hebt een maandje access en geen verplichtingen
Nadeel: Retentie niet geweldig (ongeveer 30 dagen), soms wat incompletes

Voordeel Tweak: 50 dagen retentie :)
Nadeel: Abonnement

Maak je keus hieruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110847

Ik gebruik Eweka al ongeveer 1,5 jaar en nooit problemen ondervonden.
Misschien 5x een mail gehad dat de server er even een half uurtje uit lag ofzo.

30 dagen retentie heb ik meer dan genoeg aan.
Snelheid is goed, met @Home haal ik netjes 900KB per sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
Yapser schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:51:
Voordeel Eweka: Boek 7,50 over, je hebt een maandje access en geen verplichtingen
Nadeel: Retentie niet geweldig (ongeveer 30 dagen), soms wat incompletes

Voordeel Tweak: 50 dagen retentie :)
Nadeel: Abonnement

Maak je keus hieruit ;)
Nou das mooi duidelijk. Abbonement vind ik niet erg... verdien genoeg ;)
Is het zo dat Tweaknews wel je ip logt als je upload of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:47

Jan20

CMJJKFE

Ik dacht het niet of, maar een paar dagen. Ik heb nog nooit gehoort dat Tweaknews bepaalde punten heeft doorgespeeld.

Ps: Ik heb al tijden lang Tweaknews prima service + retentie 58 dagen +-. Persoonlijk zou ik dus voor Tweaknews gaan :)

CMJJKFE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 17:48

BHQ

Ze loggen wel ja, maar claimen daar niets mee te doen. Je IP word iig niet meegepost als je iets post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
Jan20 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:11:
Ik dacht het niet of, maar een paar dagen. Ik heb nog nooit gehoort dat Tweaknews bepaalde punten heeft doorgespeeld.

Ps: Ik heb al tijden lang Tweaknews prima service + retentie 58 dagen +-. Persoonlijk zou ik dus voor Tweaknews gaan :)
Ik dacht het al hoor... Eweka is opzich goed maar Tweaknews biedt gewoon meer... Die service vind ik wel belangrijk en die retentie is ook wel handig (vergeet af en toe wat er uitkomt ;))

Bedankt allemaal... nog maar 39 dagen en dan zit ik op Tweaknews....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
Yapser schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:45:
Ze loggen wel ja, maar claimen daar niets mee te doen. Je IP word iig niet meegepost als je iets post :)
Me ip veranderd toch om de paar dagen... en zoveel upload ik nog niet... ik l33ch teveel ;)

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 19:30
Ik gebruik nu 1 maand eweka en ben er zeer tevreden over, alleen wil ik tweaknews wel eens testen(altijd proberen he). Nu zie ik op hun site een proef abbonement, maar is die gratis(10 dagen), dit staat er alleen maar over:
Vul onderstaand formulier in en ontvang via de post je logingegevens en een aanvraagformulier. Je account wordt pas definitief wanneer wij een volledig ingevuld formulier van je hebben binnengekregen. Mocht dit niet bij ons binnenkomen, dan vervalt je account automatisch na de proefperiode van 10 dagen. Per huishouden is 1 account toegestaan en de account mag niet met derden gedeeld worden. Bij misbruik wordt je account zonder waarschuwing afgesloten.
Dus als je de formulier niet weer terug stuurt vervalt de account na de 10 "proef' dagen.
Mijn vraag dus, is deze proef abbonement geheel gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187364

Tegenwoordig trouwens tot 40 dagen retentie bij Eweka :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Eweka haal ik 60mbit op als ik 4 verbindingen open gooi :)
Af en toe inderdaad incompletes als je over de 30 dagen gaat, maar meestal lukt het allemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:16
Anoniem: 187364 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:30:
Tegenwoordig trouwens tot 40 dagen retentie bij Eweka :-)
Ligt er aan hoe druk er geupload wordt, heb ook wel is 35 dagen retentie gehaald. En andere keer is het 31 dagen en ging het al mis. Maar het voordeel is dat er om de week ongeveer wel weer gepost wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Termi schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:05:
[...]

Ligt er aan hoe druk er geupload wordt, heb ook wel is 35 dagen retentie gehaald. En andere keer is het 31 dagen en ging het al mis. Maar het voordeel is dat er om de week ongeveer wel weer gepost wordt :).
dat is dan ook het enige nadeel van usenet.
veel dezelfde dingen. anders had de retentie een heel stuk omhoog gekund voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

ik haal sinds een tijdje nog maar rond de 450 Kb per seconde tevens kan ik nog maar 3 draadjes tegelijk draaien :/ ;(

voorheen haalde ik standaard 650 a 750 op 4 draadjes, 3 draadjes moeten ook voldoende zijn om die snelheid te halen, maar sowiezo heb ik nooit bericht gehad van tweaknews dat er iets veranderd is aan de snelheid of het aantal draadjes...

meer mensen die hier last van hebben?

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik vond vroeger toen ik nog @home had eweka zwaar hopeloos.

De helft van de keren kon ik maar 1 lijntje openen ofdergelijke.

De snelheid was nooit zoals ik normaal wel kon halen. En de retentie was soms om van te huilen.

Maar goed dan praat je nog over server14 van eweka waar ze toen veel problemen mee hadden.

Dus ik overgestapt naar adsl 10Mbit van leaseweb en eweka was nog steeds hopeloos.
Toen maar besloten om over te gaan naar tweaknews en (Bijna) all mijn problemen waren opgelost.

Ik haal geen volle 10 mbit met tweak maar gemiddeld tussen de 7,5 en 8,5 hoger kom ik niet.
Als ik daarintegen een simpele ftp server gebruik om te downen haal ik het wel. magoed die paar minuten langer wachten op een bestandje is geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward5x5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-05 08:39
Als je ADSL van AOL, Compuserve of Tiscali hebt dan kun je beter TweakNews pakken, voor de een of andere vage reden werkt Eweka niet goed met die provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

Tweak is sinds een paar weken 100-110 dagen hoor. Ik heb zelf TweakDSL en daar krijg ik dan ook News bij met volle snelheid. Downtime is er zo af en toe maar verder ben ik zeer tevreden hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 10:53
Ward5x5 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:38:
Als je ADSL van AOL, Compuserve of Tiscali hebt dan kun je beter TweakNews pakken, voor de een of andere vage reden werkt Eweka niet goed met die provider.
TweakNews werkt wel omdat die de dienst aan het hele internet aanbieden. Ze routeren(adverteren) via transit ook de usenetdienst en is dus overal vandaan bereikbaar tenzij je ISP het moedwillig blokkeert.

Eweka biedt de dienst aan als een ISP directe peering heeft met het Eweka netwerk. Heeft een ISP dat niet, zoals AOL, kan je niet bij de dienst komen totdat AOL noodzaak ziet om deze verbinding te leggen naar Eweka. Eweka publiceert niet voor niets ook een lijst met ISP's waarvandaan hun dienst bereikbaar is.

Verder gaat het topic op slot omdat het best wel in de oude doos zat (eeuwige archief beneden) en deze opmerking niet echt een zinnige reactie was zo laat nog ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.