Webcam als eyetoy

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 16:46
Ik heb al een hoop info gevonden betreffende de PS2 eyetoy die ook te gebruiken is als webcam.

Maar wat ik mij afvraag is het volgende: kan ik ook een webcam gebruiken als eyetoy, dus gewoon een willekeurige webcam aansluiten op mijn PS2 om die dan als eyetoy te gebruiken.

Ik heb zelf namelijk nog ergens een el cheapo webcam liggen en dan kan ik spellen lenen van kennissen (en zo hoeven zij niet bang te zijn dat hun eyetoy stuk gaat op een of ander melig feestje)

Ik heb de bekende wegen al gevolgd om tot een oplossing te komen maar ik kan nergens iets vinden over ervaringen die mensen hebben. Weet misschien iemand of het mogelijk is of niet.
Als dit ook bij jullie onbekend is, dan ga ik het gewoon een keer uitproberen en dan laat ik wel weten wat het resultaat is.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 18:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Plug het ding in :s?

Zie je snel genoeg of het werkt ja of te nee...

[ Voor 56% gewijzigd door Dukey op 21-08-2006 13:34 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk zelf van niet. Ik heb geen idee hoe zon eye toy werkt, maar het lijkt me dat Sony er wel voor gezorgd heeft dat je niet zomaar elke willekeurige webcam kunt gebruiken zodat je verplicht bent die van hun te kopen.

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 16:46
Ik kan hem wel inpluggen maar ik heb nog geen spel geleend, ik weet dan volgens mij nog steeds niets. Ik denk wel dat het de enige optie is, maar ik was een beetje ongeduldig (kan pas eind van de week het spel krijgen) en wilde graag weten of iemand hier ervaring mee heeft.

Verwijderd

Ik weet dat er toentertijd iets dergelijks mogelijk was bij bepaalde Logitech webcams, maar heb er zelf nooit een gehad en dus ook geen idee welk type.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Even zoeken misschien?
Q. Can I use [insert model] webcam as an EyeToy on my PS2?

A. No. The EyeToy software will only recognise a camera with the exact VID/PID combonation of an original EyeToy.

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16
denk niet zomaar iedere webcam die je kunt aansluiten.
webcams met dezelfde binnenkant (lees: gebaseerd op dezelfde controller) zullen (denk ik) wel aan te sluiten zijn, mits je wat tweakt... ;)

succes mate

Verwijderd

De chipset is OmniVision OV519.
Eyetoy wiki
Misschien heb je er wat aan.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee. Tenzij je een webcam vindt met dezelfde chipset als de eyetoy, die zich als USB aanmeldt met dezelfde manufacturer en product ID's. En dan heb je dus een eyetoy in je handen :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
Webcam, PS2? Portable? Media device?

PMD --> SPV :)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 14:53
Het kan, er is een driver voor, ik zal even kijken of ik hem kan vinden

Edit:
Hier Sony Eye Toy Driver

[ Voor 44% gewijzigd door 0fbe op 21-08-2006 14:55 ]

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 06:45
Dat is dus verkeerd om aapje, hij vraagt juist of je een willekeurige webcam als eyetoy kan gebruiken op zijn ps2.
Uit bovenstaande posts blijkt duidelijk genoeg dat dat niet kan.
Pagina: 1