Toon posts:

Heel graag wat hulp nodig nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

Ik heb hier heel graag wat hulp nodig.Ben er inmiddles alweer zon 10 maanden niet meer mee bezig en k zeg op voorhand dat waarschijnlijk het meeste te vinden is op dit forum of op internet maar heb gewoonweg de tijd er niet voor om alles flink te onderzoerken.Ik heb op zeer korte termijn (vandaag/morgen) een nieuwe pc nodig en ik hoop daarom dat iemand me zou willen helpen!

Budget is 1400 euro, moet alles bij inzitten, van scanner tot printer tot microfoon tot speakers etcetera.

Globaal ben ik dit van plan te kopen:

Intel Core 2 Duo (Allendale), E6400, Socket 775, Boxed
Asus P5LD2/C, Retail
XFX GeForce 7900 GT, 256 MB, DDR2, PCI Express x16
Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB
Dane-Elec DDR2 SDRAM, 1024 MB, DDR2, PC4200
HP DeskJet 5940
HP ScanJet 4370
Samsung 740N, 17 inch, Zilver

Systeem, met natuurlijk kast muis tbord, speakers etcetra kost bij azerty 1365 euro exc verzenden incl btw.

Goed, hier zijn mijn vragen.

Gekke vraag misschien.. maar is die printer wat? Moet toch wel stabiele en goede printer hebben aangezien er veel kantoorverrichtingen op moeten worden gedaan. Zou ik niet beter in wat duurders investeren?

Nu moet de computer naast kantoorverrichtingen ook games kunnen draaien. daarom twijfel ik ernstig: Die 7900GT weg en een 7600GT voor in de plaats en vervolgens de comp met 2gb of meer voorzien? Of die 7900GT houden en er 1gb in houden?

Verder had ik nog als vraag.. verschillen die "allendale" cores sterk van conroe of is dat te verwaarlozen? Of slaat deze vraag nergens op? ( heb namelijk geen benchmarks kunnen vinden van die allendale)

Als laatste het beeldscherm... simpelweg... ist wat?

Het zou supe rzijn als iemand ff de zin kan vinden om ff te helpen! Heel erg bedankt alvast!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Mijn eerste vraag.
Wat wil jij graag doen met je pc?
nvm,
moet ook games kunnen draaien naast kantoor toepassingen.
Maar gaat het je om het grafisch geweld of mag het ook minder zijn?
Denk dat je voor zover een redelijk goede pc hebt.
2GB zou ik pas voor gaan als je echt zwaar moet renderen e.d.
Denk dat je er in games nog niet erg veel van zal merken.
Is dat scherm een lcd/tft of gewoon crt?
Voor 350 (omennabij) heb je een 19inch tft van Samsung met lage refreshrate.

ps,

plaats even de prijzen van de verschillende onderdelen.

[ Voor 94% gewijzigd door Arunia op 21-08-2006 13:25 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een Allendale core is exact hetzelfde als de Conroe, alleen is de hoeveelheid L2 cache gehalveerd.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry niet duidelijk vermeld... moet alleskunner worden. Wordt aan de ene kant voor de kinderen voor games, dvds en andere multimeida gebruikt.. aan de andere kant wordt er ook veel gewerkt aan boekhouding en al dat soort dingen. Zo algemeen mogelijk dus.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Doe die scanner en printer weg, en koop een All-in-one.

Dan, gewoon 2 gig ram pakken, en die 7900GT houden. ( tis overigens DDR3, neit DDR2 ) ( weekje of 4 doorsparen )

Processor en mobo is prima.

Van het scherm kan ik niets zeggen :)

succes iig ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
...en wat met je printer? foto's, tekst, presentaties?

HP is over het algemeen prima, maar duur in gebruik. Zeker voor de veelprinter wordt het op een gegeven moment huilen met de pet op.
Misschien, als er geen foto's op afgedrukt gaan worden, is een (kleuren-?)laserprinter wel wat, die zijn inmiddels betaalbaar.
Voor fotoprinters is misschien de Canon Pixma serie een leuk alternatief. Net zo goed, maar goedkoper in het gebruik.

Geen Ping, wel Pong

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ik zou zeker de 6600 proc nemen, die verdubbeling in cache ga je op termijn zeker merken!

Wil je veel printen, neem een laserprinter. Voor het makkelijke thuiswerk, zal een All in one prima werken en scheelt heel wat bureauruimte.

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Arunia schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:22:
Voor 350 (omennabij) heb je een 19inch tft van Samsung met lage refreshrate.
Oja? een 940BF heeft hij toch echt niet nodig..
Waarvoor 2ms, geef een goed voordeel?

Die 740N is een TFT met een refreshrate van 8ms en kost €200
Dat is gewoon goed genoeg, en als het niet groot genoeg is,
Kan hij altijd nog een 920N kopen, deze heeft ook een refreshrate van 8ms en kost €209

Zoveel zal je er niet van merken hoor.. en als DVI echt een vereiste is, ja dan wordt het een duurder scherm..

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:19:
k zeg op voorhand dat waarschijnlijk het meeste te vinden is op dit forum of op internet maar heb gewoonweg de tijd er niet voor om alles flink te onderzoerken.Ik heb op zeer korte termijn (vandaag/morgen) een nieuwe pc nodig en ik hoop daarom dat iemand me zou willen helpen!
en daar is GoT dus niet voor, we verwachten hier meer input van onze users :)

Bij gebrek aan eigen inzet dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.