Toon posts:

[Thuisnetwerk] Probleem in opstelling.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

onmiddelijk terzake, het doel is om de netwerkkabels zo goed mogelijk om te leiden zodat ze niet zichtbaar zijn als je door het huis loopt ( d.w.z door muren heen, via de kelder etc ) Hier heb ik geen probleem mee, maar ondertussen ligt de kabel in de kelder en die wil mijn vader splitsen zodat we vanaf dan alle aansluitingen via de kelder kunnen leiden. ( Het is onmogelijk om de modem in de kelder te plaatsen )

Situatie : Internet komt toe en loopt naar de modem, deze leidt het door naar de router ( zo'n router met ingebouwde hub + ook draadloze functie) en heeft 5 poorten ( WAN, en 4 UTP aansluitingen ) 1 UTP aansluiting gaat dus naar de kelder. In de WAN poort zit de kabel die van de modem komt en al de rest is draadloos. Dus er hangen 2 laptops draadloos en 1 hangt aan de kabelaansluiting in de kelder.

De vraag : Is het mogelijk / verstandig om de aansluiting in de kelder aan een switch te koppelen ( Om op die manier 4 extra aansluitingen te creëren ) . Dan hebben we dus bij onze Router 1 kabel die van de Modem komt, 1 die gaat naar de 2e Hub, 1 kabel nog die ik dan naar een andere vaste PC kan leggen, en 2 laptops die het draadloos internet gebruiken.

Nog 1 opmerking, het is niet mogelijk om meerdere kabels naar de kelder door te trekken, de kabel in de kelder moet gesplitst worden.

Ik weet dat het allemaal niet zo erg duidelijk uitgelegd is maar ik zal het zo vaak mogelijk controleren om bij te sturen, ik weet niet hoe ik het duidelijker kan voorleggen.

Alvast bedankt ! _/-\o_ _/-\o_

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40

lier

MikroTik nerd

Er is inderdaad bijna niets te maken van je verhaal, misschien zijn je tekenkwaliteiten iets beter (dit is een hint...).

Een kabel splitsen...?
Al het verkeer door dezelfde kabel leiden kan je bereiken door middel van een hub/switch.
Deze kan vervolgens weer aangesloten worden op je modem.

Dus als je bedoeld:

modem - switch - pc's

dan gaat het om een werkende opstelling.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je kunt in de kelder inderdaad gewoon een switch leggen.
Even een tekeningetje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.codecaster.nl/got/switchkelder.png

Op de plek van de nieuwe switch staat nu een andere PC ofzo? Je kunt hiervandaan in ieder geval gewoon verder kabeltjes trekken vanuit die switch.

[ Voor 68% gewijzigd door CodeCaster op 21-08-2006 13:28 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:42

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:10:
De vraag : Is het mogelijk / verstandig om de aansluiting in de kelder aan een switch te koppelen ( Om op die manier 4 extra aansluitingen te creëren ).
't is wel mogelijk, technisch is er niets op tegen.

Of het verstandig is ligt eraan of je in de kelder extra aansluitingen nodig bent. Als je die niet nodig bent is het niet echt verstandig :+

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie het tekenen weet ik dat het kan, maar op de tekening is het net niet helemaal juist.
Aan de router zit niet alleen een kabel naar de nieuwe switch maar ook naar een andere pc. ( Neem nu PC Boven ) Zal dit problemen geven , gaat dit trager, zal dan de wireless aansluitingen niet meer werken etc ....

Alvast heel erg bedankt voor de snelle antwoorden !

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dat maakt niets uit.

Je kunt gewoon blijven uitbreiden met switches. In theorie wordt het allemaal wel steeds langzamer per aangesloten PC, maar wanneer ga je 100 MBit voltrekken? Inderdaad, vrijwel nooit.

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-03 11:18
Amper trager inderdaad, het zal er meer aan liggen hoe de Laptops en PC's bandbreedte wegtrekken en niet aan de switch/hub (tenzij het 10MBit is).

Verwijderd

Topicstarter
Dank je ,
ondertussen is dat " probleem " al een tijdje opgelost. Nu heb ik wel een ander :D euhm , op mijn laptop heb ik een draadloze verbinding, maar nu de kabels er liggen dicht ik van .. in plaats van de 54 Mbits / sec. met mijn draadloze heb ik nu eindelijk de volle 100 met de kabel. Nee hoor, dat was helemaal geen waar, bij mijn instellingen staat er duidelijk dat de kabel aangesloten is en verbonden met het internet maar vanaf ik mijn draadloze verbinding uitschakel heb ik geen verbinding meer. Ook al geeft de pc aan dat hij " verbonden " is. Weet iemand wat dit is, iemand die hetzelfde probleem heeft .. ??? suggesties ?

Alvast bedankt

Grtz*

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

IP-instellingen. Gateway, DNS, IP-range...

Pagina: 1