Toon posts:

HDSoundmax 5.1 Probleem onder vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Forum genoten
Ik heb onlangs vista beta2 geinstaleerd , nu heb ik hier 1 erg groot raadsel.
Dit gaat over mijn soundMAX onboard geluids oplossing (5.1) (op A8N-VM plank).

Na de instalatie van vista wou ik gelijk mijn 5.1 configurenen ,dit bleek helaas een erg groot probleem te zijn.
Onder xp kunje via het soundmax audio wizard je confuguratie van de speakers instellen (5.1 ,steriohoofdtelefoon , steriospeakers ed.)
Nu kwam ik er bij vista achter dat dit helemaal weg is bij dit panel (er staat alleen steriohoofdelefoon,speakers. zie plaatje)

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/6282/tweakers1ty5.jpg

Het vreemde er van is dat waneer ik naar de audio confuguratie van windows ga ik wel 5.1 kan selecteren en na het testen ook daadwerkelijk werkt (zie plaatje)

Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/5842/tweakers2fd5.jpg

5.1 werkt dus wel maar alleen bij deze test want als ik een liedje luister op windows media player word het gewoon in sterio weergegeven.
Als ik power DVD open met hetzelfde liedje selecteer ik bij configuration 6 channels en moet ik een codec er bij selecteren anders krijg ik ook geen 5.1 geluid
Dus alleen bij power dvd krijg ik 5.1 weergave , verder in games of andere dingen werkt het niet!
Mijn driver versie is :5.10.1.4151 (laatste xp.2000 driver deze werkt onder vista)

Mijn vraag aan jullie is: heeft iemand soortgelijke problemen met 5.1 in vista en heeft iemand van jullie hier misschien een oplossing voor?
Tips zijn natuurlijk ook welkom , als er nog info ontbreekt zeg het me ff en ik post het erbij

Verwijderd

Beste Gin,

Je thread is inmiddels al een beetje verouderd, maar kwam hem tegen omdat ik met hetzelfde probleem zit. Ik vroeg me af of je dit inmiddels al opgelost had, of als iemand anders dit leest en een oplossing voor me heeft hoor ik dit graag.

Ik heb een Asus moederbord (P4C800) met een Soundmax Integrated Audio Device.

Alvast bedankt.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een stereo bron, dus een MP3, zal er gewoonweg niet 5.1 uitkomen. Alleen 5.1 bronnen worden 5.1 afgespeeld.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:02
Je zou als MP3-speler Foobar2000 kunnen gebruiken, deze heeft een plugin ingebouwd zitten om geluid naar de achterspeakers te clonen