Sapphire X800Gto^2

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:13

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Topicstarter
De unlockbare X800 van mij word enorm warm met alle nieuwe drivers enzo...Hij zit @ full use na 1 uur op 100 graden met fan speed 100%. Mijn kast is goed geventileert enzo dus ik begrijp niet zo goed hoe het kan. Graag jullie reply's hierop, wat klopt hier niet? Zelfs bij een lage overclock word hij heel erg warm

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-07 13:56
Je oc't hem dus naar x800? volgens mij is dat een best groot verschil

Verwijderd

Ik denk dat die 100 graden niet helemaal klopt, want dan zal je kaart al lang kapot zijn.
Waar lees je de temp dan mee uit?

Graag wat meer informatie zou handig zijn,
welk merk videokaart heb je?
Wat voor koeler zit er op?
En zit die er wel goed op?
Word hij met de oude drivers ook zo warm?

Het is trouwens wel normaal dat je geunlockbare, overclockte kaart warmer word dan normaal.
Misschien verstandig om er een nieuwe (betere) koeler op te zetten.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:55
100 graden kan een videokaart wel degelijk hebben, pas bij 120 graden gaat ie dood (ongeveer).. 100 Graden is echter wel te warm als je nog een bufferzone wilt hebben..

Zit er niet toevallig een hoop stof in de koeler? Dit zou ik eventjes checken want mijn grafische kaart moet ook een schoonmaakbeurt hebben (ipv 77 á 80 kan ie nu al de 87 graden bereiken!)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Dit is een heel onduidelijke openingspost, probeer er eerst een duidelijk verhaal van te maken (met dus ook wat meer informatie hoe de boel ingericht en gekoeld is etc.) en open dan een nieuw topic. Op deze manier is het voor ons meer gokwerk dan echt kunnen helpen :)

Dit topic is gesloten.