Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

aanschaf connectoren

Pagina: 1
Acties:

• de.professor
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik ben een beginnende modder en ben bezig met de voorbereidingen voor een woonkamer project.

De bedoeling is om een simpel behuizing te maken waarin alleen een SATA DVD-brander en een display geplaatst worden. Echter moet dit natuurlijk wel met de pc gekoppeld kunnen worden. Nu wil ik dus zelf een kabel maken.

De bedoeling is dus dat de kabels een lengte krijgen van +/- 1 tot 2 meter, zodat de pc netjes opgeborgen kan worden en het dus lijkt alsof ik een micro-system in de woonkamer heb. Terwijl er gewoon een High-end pc draait.

Hiervoor heb ik dus wel een aantal connectoren nodig en aansluitschema's.

Het gaat hier dus om een connector voor SATA, Molex conectoren (die ook gebruikt worden voor interne voeding) en USB.

Ik heb al diverse zoekpogingen ondernomen maar kan er helaas niets over vinden.

Tuurlijk bestaat er ook de mogelijkheid om met tubing de kabels bij elkaar te voegen alleen kan ik geen voedingskabel vinden van 1 of 2 meter.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-10 15:20

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

misschien een idee om alle kabels lekker strak met tie-wraps aan mekaar te maken en dan met een kabel goot van de ikea (zo'n plastic rol) of met van die hoesen die je ook kunt gebruiken om je voeding kabels in je systeem netjes te maken (met krimpkous)

en een lange voeding kabel kun je wel solderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Welleweerd op 21-08-2006 12:32 ]

Bedankt alvast

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb laatst bij alphacool.de 2 S-ATA data kabels van en meter gekocht. Daar moet wat mee te doen zijn denk ik in jou geval. Moet je ze alleen wel uit duitsland laten importeren want ik heb ze nog niet in nederland gezien.

Molex kun je gewoon verlengen door draadjes er tussen te solderen. USB gewoon met een hubje denk ik.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:30
Tada! Kabels van een meter!

Roomba E5 te koop

• de.professor
Bedankt voor de info hier heb ik voorlopig ff genoeg aan. Kan nu na gaan denken over de casing zelf.

Zit te denken om de construct bay van AC-Ryan te gebruiken voor het monteren van het display en DVD-brander. Daarna moet er nog wat omheen. Het is de bedoeling dat de totale behuizing zwart wordt.

Voor het afdekken denk ik eraan om gewoon plexiglas te gebruiken en op maat te maken en aan elkaar te verlijmen, behalve de bodemplaat. Middels de bodemplaat wil ik de construct-bay en het bovendeel vast schroeven, zodat het geheel nog een keer open kan mocht het nodig zijn. De achterzijde wil overigens maken van Mesh wat ik aan de achterzijde netjes naar binnen toe ombuig en aan de binnenzijde vast wil schroeven. In de Mesh wil ik 1 gat maken wat precies groot genoeg is om de eerder gemaakte kabel doorheen te halen. Wel netjes afwerken met een rubbertje natuurlijk.

Op deze manier hoop ik een mooi strakke case te krijgen waarbij er maar 1 aansluitkabel zichtbaar is.

Hebben jullie hier misschien tips voor?

Verwijderd

De voet van een TFT scherm 2 Cm. hoger maken en daarin een laptop cdrom speler maken. Mischien een idee.

De kabels laat je vanachter het scherm in de verhoogde voet gaan. En daar knoop je de sata nog bij aan. Kun je de stroom en vga/dvi kabel samen met de sata kabel in een krimkous stoppen en heb je 1 zichtbare kabel.

• de.professor
Is een idee. Alleen hangt mijn LCD aan de muur. HDMI kabel wordt tzt nog in de muur weggewerkt. Gaat dus alleen om een display + dvd-brander die op een dressoir komen te staan.
Pagina: 1