PXE over WiFi?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-04 19:28
Hello iedereen,

Ik zou graag een oude PC over het netwerk laten booten, maar ik heb enkel draadloos internet (801.11b) voorhanden... Na een beetje zoeken kwam ik wel tot de conclusie dat het niet zo simple ging worden, onder meer bij gebrek aan drivers...

Kent iemand een oplossing voor dit, het beste lijkt me een pxe-bootdisk die de specifieke drivers voor mn draadloos kaartje heeft. Maar daar komt het tweede probleem tevoorschijn :P mijn draadloos kaartje is immers de D-Link DWL-G510 rev.C (802.11b/g) waar er nog geen Linux driver voor beschikbaar is (dacht ik), en ik dus ndiswrapper-achtige toestanden zal moeten gebruiken...of een windows-based bootdisk... iemand een idee?

greets, maleadt

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:51
Ik heb goede ervaring met die bootdisks: http://www.nu2.nu/bootdisk/network/ maar ik weet niet of die ook draadloos werken. Je kan natuurlijk ook even een basis bootdiskje maken en daar zelf wat drivers aan toevoegen...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Nee, ik verwacht niet dat dit mogelijk is.
Je kunt dat ding toch ff verplaatsen en een draadje erin pluggen?
Als er geen netwerkkaart in zit zul je ff een kaartje moeten halen dat PXE kan, gewoon 2ehands bij de pczaak een intel kaartje, die kunnen dat bijna allemaal wel.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Je zou een gewone netwerkkaart kunnen gebruiken en hier dan een netwerkbrigde kopen (die vormt WiFi om naar ethernet, dus een WiFi Client ipv AccessPoint).

Linksys - WET54G (Pricewatch).

• maleadt
Na enig opzoekingswerk ben ik tot de conclusie gekomen dat er geen enkel Wifi kaartje bestaat die native PXE ondersteund, en qua network-bootdisks heb ik er ook nog geen gevonden met drivers voor draadloze NIC's... Enigste oplossing zou een custom build linux kernel zijn, mét bijhorende drivers etc die dan de nodige gegevens ophalen van de server.
Zo zou het wel lukken, maar de oplossing lijkt me iets te ingewikkeld, en het is het feitelijk niet echt waard... toch een HD dan maar 8)

bedankt voor hulp allemaal, maleadt

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

maleadt schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 08:56:
Na enig opzoekingswerk ben ik tot de conclusie gekomen dat er geen enkel Wifi kaartje bestaat die native PXE ondersteund, en qua network-bootdisks heb ik er ook nog geen gevonden met drivers voor draadloze NIC's... Enigste oplossing zou een custom build linux kernel zijn, mét bijhorende drivers etc die dan de nodige gegevens ophalen van de server.
Zo zou het wel lukken, maar de oplossing lijkt me iets te ingewikkeld, en het is het feitelijk niet echt waard... toch een HD dan maar 8)

bedankt voor hulp allemaal, maleadt
CompactFlash kaartje iets voor je?
Kun je een Linux kerneltjes op zetten met drivers en dan een Terminal client oid....
Anders een nLited Windows 2000 met policies zodat de settings niet gesaved worden enzo, kun je doen zodra je je zooi goed geconfigd hebt.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• maleadt
CF kaartjes waren inderdaad ook een optie, maar toch niet ideaal omdat ik ergens gelezen had dat die redelijk snel verslijten...bij schrijven. een terminal client of win2k met polices is dus een goede optie, bedankt vor het idee :)
straks eens zoeken of ik een degelijke en niet te dure cf/ide oplossing vind

maleadt
Pagina: 1