[Vsita] deinstalleren / er af gooien

Pagina: 1
Acties:

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:06
hoi allemaal,

ik heb windows vista maar eens uitgeprobeerd. hij staat bij mij op de G schijf, dus niet een primaire HD of de C schijf, daar staat XP nog op.

aangezien ik niets geinstalleerd krijg onder vista (ook geen netwerk -> geen activatie) en het dual boot scherm nogal irritant vind wil ik vista er dus af gooien. hoe moet ik dat nu dan eigenlijk doen?

kan ik gewoon een format G:\ uitvoeren? staan er verder nog dingen op een andere schijf van Vista?

ook kwam ik er achter dat de boot.ini van XP op de C:\ is aangepast, wat hoort hier eigenlijk in te staan (voor alleen XP op de C:\ dus)? er staat nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
;
;Warning: Boot.ini is used on Windows XP and earlier operating systems.
;Warning: Use BCDEDIT.exe to modify Windows Vista boot options.
;
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /NOEXECUTE=OPTIN /FASTDETECT

die timeout teller wil ik er uit hebben, ik zou graag willen dat hij gewoon meteen boot met XP

helaas ben ik tijdelijk niet online ivm een defecte voeding, maar zodra die terug komt wil ik dit graag fixen...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 22:39
Vista gewoon wegknikkeren door middels format

En je kunt die time-out teller gewoon uitzetten in

Deze computer ->rechtermuisknop -> eigenschappen -> geavanceerd -> opstartinstellingen en dan het vinkje van de lijst met besturingssysteemen 30 sec weergeven uitvinken.

Klaar

discogs

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59
Die time-out op 0 zetten heeft geen effect vrees ik. Dat is de oude boot-menu, en daar wordt de teller sowieso genegeerd als je maar één OS erin hebt staan. Maar daar staat wel in het commentaar dat je BCDEdit.exe moet gebruiken om vista boot opties te wijzigen, heb je dat al geprobeerd :?

• DropjesLover
sewer schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:09:
Die time-out op 0 zetten heeft geen effect vrees ik. Dat is de oude boot-menu, en daar wordt de teller sowieso genegeerd als je maar één OS erin hebt staan. Maar daar staat wel in het commentaar dat je BCDEdit.exe moet gebruiken om vista boot opties te wijzigen, heb je dat al geprobeerd :?
maar k wil die van vista niet wijzigen, maar dat ie weer helemaal voor xp is

edit
krijg k nu ineens dat k de partitie van vista niet kan formatteren 8)7 vanuit XP. er is nog iets actief vanuit die partitie zegt ie... hoe fix ik me dat?

[ Voor 14% gewijzigd door DropjesLover op 21-08-2006 12:21 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59
DropjesLover schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:13:
maar k wil die van vista niet wijzigen, maar dat ie weer helemaal voor xp is

edit
krijg k nu ineens dat k de partitie van vista niet kan formatteren 8)7 vanuit XP. er is nog iets actief vanuit die partitie zegt ie... hoe fix ik me dat?
Je wilt die van vista wel wijzigen, je wilt hem namelijk verwijderen. Die boot.ini wordt pas aangeroepen als je bij het vista-bootscherm hebt gekozen voor 'earlier version of windows', dan geldt pas die 30 seconden (maar die wordt genegeerd omdat er niets te kiezen valt, er staat immers alleen windows xp in).

Dat formatteer probleem kun je oplossen door op te starten met je windows xp cd, en daar de vista-partitie formatteren.

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-03 18:05
Nog beter: gebruik een Windows XP CD om te booten en in de console terecht te komen. Formatteer dan je vista schijf en run fixboot, dan is vista helemaal verdwenen :)

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

De eerste stap is booten met je xp cd.
Kiezen voor het recovery panel.

Voer daar de commandos fixmbr & fixboot uit op de c schijf. (nu is het vista bootmenu verdwenen).
Desgewenst kan je daar ook je partitie formateren (let er wel op dat je de juiste partitie formateert).
Opnieuw booten en klaar.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
1) G-schijf formatteren (kan vanuit windows).

2) Het bestandje boot.ini dat op je c-schijf staat aanpassen zoals hieronder.

3) Klaar.

Dit is de originele boot.ini:
--------------------------------------------------
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn /usepmtimer

• DropjesLover
thx voor alle reacties!

ik ga er meteen mee aan de slag zodra k mn pc weer in elkaar heb steken (momenteel geen voeding :+ )

BThGvNeOA

Pagina: 1