RAID 5 op DS3

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-04 16:53
Ik heb zaterdag bij Alternate een Gigabyte DS3 gekocht, in de overtuiging dat dit mobo RAID 5 ondersteund, zoals in de specs staat op de alternate site.

Nog in afwachting zijnde van m'n E6300 (wordt deze week geleverd) zat ik nog wat reviews te lezen en specs door te bladeren en zie ik bij de RAID specs geen RAID 5 vermeldt staan....

Kan iemand mij vertellen of dit mobo het nou wél of niét ondersteund? Is het misschien afhankelijk van de bios?

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 16:38
Kijk op de site van gigabyte, daar moet de waarheid staan |:(

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Van de Gigabyte site:
RAID Function for Storage Device:
Supporting RAID 0, 1, 0+1, JBOD function, GIGABYTE SATA2 and PATA Controller delivers completely solution for storage interface to increase fault tolerance, improve data access performance and provides additional interface for more IDE devices.
Geen RAID 5 dus.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd - lees de manual van dat plank voordat je hier vragen komt stellen. Sterker nog, het is meestal een goed idee om bij de fabrikant te controleren voor aanschaf als bepaalde features van belang zijn.

Moet verder wel gezegd worden dat die SATA controllers toch op de CPU leunen voor RAID, dus dat je net zo goed software RAID kunt gebruiken. Als je echt hardware RAID-5 wilt hebben om CPU te ontlasten moet je een serieuze RAID-controller met eigen I/O processor nemen :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.