[win95] Lange bestandsnamen op externe drive

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ik draai hier op een machine windows 95, en heb daar een gemapte drive aan hangen.
Nu is het probleem dat hij op zijn C: schijf wel gewoon lange bestandsnamen ondersteunt, maar op die gemapte drive niet.

Is hier iets aan te doen? Of ondersteunt windows 95 dat simpelweg niet?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor een bestandssysteem heb je op die externe drive? FAT16 support het afaik niet, FAT32 wel.

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ik had er eerst FAT32 op staan en dat heb ik nu geconverteerd naar FAT16. Maar dat hielp niet.

Op de C: schijf van de machine staat ook FAT16 en daar werken de lange bestandsnamen wel.

[edit]
Ik draai het trouwens in VirtualPC 2004. En de gemapte drives gaan via de "Shared Folders" optie. Misschien ligt het daar aan?
Ik heb er ook nog een gemapte drive naar een NTFS partitie gemaakt en ook daar werken de lange bestandsnamen niet. Het native file system van de gemapte drive lijkt dus niet veel uit te maken.

[ Voor 47% gewijzigd door hneel op 21-08-2006 10:14 ]

Verwijderd

Dit klinkt wel vaag bekend, heb ik ook wel eens gehad ten tijde van windows 95. Op wat voor systeem draait de gemapte drive?

Ah je hebt info toegevoegd zie ik. Ik heb hier binnen Vmware ook wel eens win95 geinstalleerd, toen had ik voor zover ik me kan herinneren gewoon lange bestandsnamen. Sharenamen kunnen volgens mij niet langer zijn dan 8 karakters als je ze wil mappen naar win 95 machines.

Ook volgens deze pagina zouden lange bestandsnamen gewoon moeten werken.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 10:20 ]

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Opgelost. Het was puur een probleem van VirtualPC.

Ik had eerst de dos "shared folders" support geinstalleerd. Had ik nodig om uberhaupt windows95 te kunnen installeren. Maar daarna moest ook nog de window "shared folders" support worden geinstalleerd. En die ondersteund de lange filenames wel.