Toon posts:

Mobiele cd-brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enige tijd op de site van apacer een mobiele cdbrander gezien. In deze kon je bijvoorbeeld een compact flash kaartje doen. Met naderende vakantie wil ik nu zo'n ding aanschaffen.
Ik vind een imagetank een toch beetje eng...als ie kapot gaat ben je alles kwijt en met zo'n cdbrander kun je steeds paar cd-s fikken als backup.
Heeft iemand hier ervaring mee?? Of zijn image tanks toch erg betrouwbaar en is kans op stuk gaan superklein...?!?!
Of wordt dit afgeraden?!
Punt is daarnaast ik zie hem niet meer staan op de site van apacer.

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08-2025
Ik heb een HAMA Datasafe II, wel een goed ding, maar je beperkt jezelf door de beschikbare ruimte. Volgens mij is er ook al een mobiele DVD brander van Hama.

Maar ben inmiddels wel overgestapt op de X's Drive van Vosonic, persoonlijk vind ik dat prettiger werken. Er zit een controle functie op of alle bestanden goed zijn.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:44

YellowCube

Wait...what?

ik loop nu al een jaar of 2 met imagetanks rond en tot nu toe hebben ze meer dan 25.000 foto's zonder problemen of verlies opgeslagen.
Ik zie niet echt een reden om het af te raden. Een mobiele cdbrander kan tijdens het branden net zo goed defecten gaan vertonen. Blijken opeens al je cd onleesbaar.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt zo'n ding kan ook stuk gaan.
Denk dat ik voorlopig maar aantal 512mb kaartjes extra aanschaf, die zijn nu zo goed koop.
Schiet alleen jpg eigenlijk nu dus kan met simpele kaartjes van 14,50 (bij broer konijn) uit de voeten.

Ik heb een 350D. Of zal ik toch voor een snellere variant gaan (bijvoorbeeld de kingston 512 elite pro of dane elec 512 Xtreme). Welke is beter van de 2?
Beide zijn iets van rond de 19 euro stuk.
Voor snelheid van uploaden naar pc maakt me niet zo veel uit.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 13:34 ]

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:00

Tarin

Just plain weird.

Ze staan er niet allebei tussen, maar Voor de snelheid van iig de Kingston tov andere kaartjes kan je hier kijken.

[edit]Hey kijk, ze hebben tegenwoordig toch ook Dane Elec kaartjes getest. In ieder geval, achter dat linkje staat een aardige test van diverse merken en afmetingen kaartjes.

[ Voor 33% gewijzigd door Tarin op 21-08-2006 23:03 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Topicstarter
Ter informatie:

De cd-brander die ik zocht was de Disc Steno CP80 van Apacer.
Deze stond echter niet meer op hun site.
Ik heb toen een mail gestuurd of deze uit productie is genomen. Wat blijkt: De hele Disc Steno serie wordt niet meer geproduceerd, dus ook niet de luxere versies en de dvd branders.
Heb nog gevraagd naar de reden. Kreeg als antwoord dat dit een algehele beslissing is van Apacer en dat dit niks te maken heeft met de kwaliteit en tevens dat er nog steeds veel vraag naar is.
Vind het dus wel een beetje dubieus......als een product goed is en er is voldoende vraag....dan niet meer produceren?!

Bedankt voor de link. Ik ga maar voor een stuk of 5 kingston 512 elite pro.....die lijken me snel genoeg (en voor mij, 5 * ca 130 = 750 foto's in JPG ook wel voldoende)
Pagina: 1