Beste WEB'ers (W&G vond ik beter klinken
)
Ik was eens een beetje aan het rommelen met dynamische opties in een selectbox en ik kwam er achter dat bij opera (9.01, build 400, Linux) er lege opties worden toegevoegd.
Hier een stukje voorbeeldcode:
Het probleem doet zich ook voor bij een vriendin van me die ook Opera 9 heeft onder Windows.
Ik zie bij de lijst met opties niet alleen de 4 uit mijn array, maar ook nog 2 lege die eronder staan, terwijl object.options.length gewoon 4 teruggeeft.
Bug of zie ik iets over het hoofd?
Ik was eens een beetje aan het rommelen met dynamische opties in een selectbox en ik kwam er achter dat bij opera (9.01, build 400, Linux) er lege opties worden toegevoegd.
Hier een stukje voorbeeldcode:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <html> <head> <script type="text/javascript"> function fill(){ select = 2; object = document.getElementById('select'); data = new Array(1,2,3,4); for(i=0; i<data.length; i++){ object.options[i] = new Option(data[i], data[i]); if(select == data[i])object.options[i].selected = true; } } </script> </head> <body onload="fill();"> <select id="select"> <option></option> </select> </body> </html> |
Het probleem doet zich ook voor bij een vriendin van me die ook Opera 9 heeft onder Windows.
Ik zie bij de lijst met opties niet alleen de 4 uit mijn array, maar ook nog 2 lege die eronder staan, terwijl object.options.length gewoon 4 teruggeeft.
Bug of zie ik iets over het hoofd?