Quadro / FireGL versus Gamekaart

Pagina: 1
Acties:

• Systemlord Max
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 13:35
Zoeken mocht niet baten op het forum nog op google vandaar dit topic.

De laatste tijd ben ik steeds meer bezig met grafische 3D programma's (Solidworks, 3D Max) en wil indien dit echt zinnig is wat geld investeren in eventueel een professionele videokaart zoals een Quadro en fireGL videokaart, echter zit ik met de volgende twee vragen:

1. Wat zijn de voordelen van een proffesionele kaart en waar merk ik dat in?
2. Hoe goed/redelijk is dat in verhouding met mijn huidige videokaart?

Het is niet mijn bedoeling om een kaart te kopen van 1500,- maar meer in de orde van van € 350,-
Spelletjes speel ik bijna nooit dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.

Alvast bedankt.

Huidige systeem: AMD 3800 X2 - 2Gb Mem - HD 500 GB raid 0 - Video X700 pro 256MB - WinXP

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vooral de drivers en optimalisaties voor diverse CAD/CAM en 3D programma's zijn fijn, maar vaak geen must. Voor veel mensen vind ik het niet nuttig en vaak kun je die extra pieken in een ander onderdeel investeren. Voor het geld van een quadro kun je ook vaak een "betere" (als in beter in pure snelheid) gamekaart kopen. Je zal weinig 3D mensen vinden die zullen zeggen dat ze "tegengehouden" worden door een normale gamekaart.

Ik doe 3D voor m'n werk en gebruik al jaren quadro's en game kaarten. Soms ook geforcen die je kon ombouwen met een "tweak" naar quadro's.

Ik deed het eigenlijk vooral de 3Dsmax MAXXtreme drivers, maar ook ik vind het niet zo'n must eigenlijk.

Toch zijn er wel een hoop kleine voordeeltjes, en een aantal dingen die je gewoon echt moet nodig hebben. Lees dit eens door:

http://www.nvidia.com/object/quadro_geforce.html

Maar ik zou voor die 350 gewoon de dikste gamekaart kopen die je kan vinden. :)

Voor een dedicated CAD/CAM station met flink budget zou ik het wel doen.

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 21-08-2006 02:15 ]

specs

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:59

Jrz

––––––––––––

Jep, niet doen tenzij je er geld mee verdient.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:46
je kan proberen je huidige kaart te softmodden naar een FireGL, kun je een beetje een indruk krijgen wat het verschil is. ff googelen en dan is er wel veel over te vinden.
het verschil tussen de game-kaarten en profs is mn de drivers, dus als je die aan de praat krijgt op je game-kaart heb je in feite al een prof-kaart qua performance

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...