[ASP] Hosting: virtueel of dedicated?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jo3p789
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-08-2024
Hoi!

Tot nog toe heb ik altijd voor een overheidsinstelling websites gebouwd, waardoor ik rechtreeks de controle had over een Windows webserver (IIS6), en een stevige verbinding (Surfnet).

Nu wil ik ook voor mijzelf websites gaan bouwen, en kom ik een aantal dingen tegen waar ik minder verstand van heb. Ik heb de FAQ's gelezen, en vele websites van hostingbedrijven bezocht, maar nergens een goed antwoord op mijn vrij algemene vragen kunnen vinden. Daarom probeer ik het nu hier.

Ik wil meerdere afzonderlijke (ASP/ASP.NET) websites hosten, met afzonderlijke databases (odbc/adodb/...), afzonderlijke sessions/applications, met een redelijke performance.

Hiervoor moet een aantal zaken mogelijk zijn:

- Beheren van virtuele mappen
- Afzonderlijke applicaties/websites beheren.
- Subdomeinen (opdrachtgevers zullen via subdomeinen van mijn algemene domeinnaam hun webapplicatie bezoeken)

Mijn vraag is, kan ik mijn websites nog wel virtueel hosten, of moet ik hiervoor toch echt een dedicated-hosting pakket aanschaffen, en in dat laatste geval, moet ik dan ook nog rekening houden met een of andere bijzondere toegang tot de server?

tips, trouwens, neem ik graag ter harte, mits dat binnen het tweakers-policy valt :)

gr,

Jo3p

Ps: ter voorbeeld: een van de websites zal gedurende een periode van 2 maanden door zo'n 4000 klanten intensief worden bezocht.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik denk dat je beter af bent met dedicated hosting. Wanneer je echt dedicated te duur vindt kun je ook kijken naar Virtual Dedicated Servers (of Virtual Private Servers), je krijgt dan een soort VMware-machine. Kijk eens op www.solarvps.com, unmanaged Windows VPS is daar redelijk goedkoop terwijl je toch 10 gb disk krijgt.

We are shaping the future

• Jo3p789
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-08-2024
Dankjewel, ziet er goed uit!

Ik moet me even inlezen over de precieze manier waarop je vervolgens de server beheert, en of ik er precies vind wat ik nodig heb, maar het ziet er veelbelovend uit.

Ook de dedicated server-oplossing is trouwens betaalbaar. $50 voor een virtuele dedicated server, en $65 voor een 'echte' dedicated server liggen erg bij elkaar in de buurt, doet me toch neigen naar die tweede optie.

Of zit daar nog een addertje onder het gras?

Hoe het ook zij, morgenochtend maar eens goed doorlezen. Thanks!

gr,

Jo3p

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Het verschil bij SolarVPS is managed en unmanaged, verder kun je op hun fora ook vragen stellen.

We are shaping the future

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Arjan A

Cenosillicafoob

Kijk dan ook ff bij Flexservers: http://www.flexservers.nl...-server-windows-plesk.php
Voordeel is dat ze in NL zitten.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur