[Wifi] Msn valt onzichtbaar weg

Pagina: 1
Acties:
  • 721 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-04 08:37
Beste mensen,

De titel is een beetje vaag, dat klopt, maar ik wist niet precies hoe ik het moet beschrijven. Mijn probleem is het volgende:

Ik heb hier thuis een kabelverbinding die binnenkomt op een modem en vervolgens wordt gedeeld door een router (3Com Officeconnect). 1 pc is bedraad verbonden en mijn laptop is draadloos verbonden. Punt is alleen dat ik met mijn laptop misschien iets te ver er vanaf zit, maar internetten lukt altijd wel. (Verbinding is meestal 5,5 mbps met de signaalsterkte Zeer Laag of Geen Signaal, wat ik natuurlijk graag hoger zou willen hebben). Het echte probleem zit hem meer in MSN. Als ik die aanheb wordt mijn msn lijst gewoon geladen en kan ik chatten. Maar als ik na bepaalde tijd mijn status wil wijzigen (en die tijd kan 2 uur zijn, maar ook 5 minuten), lukt dat niet. Ik kan dan ook niet meer chatten en sta voor anderen dan offline. Ik moet dan opnieuw connecten met MSN. Hij disconnect me niet helemaal, want volgens MSN sta ik dan steeds gewoon aangemeld, hij meldt dus niet af, terwijl ik wel offline ben. Heeft niets met de versie van MSN te maken, heb het met Live Messenger en de gewone Messenger 8.0

Met andere woorden: mijn MSN valt dus steeds weg. Wat kan ik hieraan doen? Ik heb namelijk niet echt een idee. Het probleem is eigenlijk gewoon het bereik, want ik kan uren beneden zitten met een snelheid van 54 mbps en een Zeer Goed Signaal, en dan blijft MSN gewoon werken. Het signaal moet eigenlijk beter, maar ik krijg dat niet voor mekaar. Heb ook als de nieuwste firmware van de router geinstalleerd.

Hulp is welkom

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
Morge, hulp in de zin van, welke antenne moet ik kopen?
Zou je in dat geval eens het type nummer van je wireless router willen geven? :)

• Black-Death
Zanniebal schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 08:30:
Morge, hulp in de zin van, welke antenne moet ik kopen?
Zou je in dat geval eens het type nummer van je wireless router willen geven? :)
3COM Officeconnect Wireless 11g Cable/DSL Router met Firmware Version 2.01.10

Liever zou ik het signaal verbeteren, maar een extra antenne is wellicht ook een optie..

• stimm
Black-Death schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 11:38:
[...]

3COM Officeconnect Wireless 11g Cable/DSL Router met Firmware Version 2.01.10

Liever zou ik het signaal verbeteren, maar een extra antenne is wellicht ook een optie..
Het signaal word verbeterd zodra je meer bereik hebt dmv een antenne :)

Zal er zo eentje zoeken...

• Black-Death
Zanniebal schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:54:
[...]

Het signaal word verbeterd zodra je meer bereik hebt dmv een antenne :)

Zal er zo eentje zoeken...
Is bijvoorbeeld dit een goede? Deze is namelijk tekoop bij de Vobis, zit hier in Maastricht waar ik woon. Alleen staat er bij de specs dat ie geen WEP en WPA ondersteunt, maar ik neem aan dat ie dat wel gewoon kan verzenden? Want anders is de beveiling weg :+
http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=86027
Omni met 4Dbi.. Maar er is er ook eentje met bijvoorbeeld 6 dbi. Wat houdt dat in?

• stimm
Black-Death schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:26:
[...]

Is bijvoorbeeld dit een goede? Deze is namelijk tekoop bij de Vobis, zit hier in Maastricht waar ik woon. Alleen staat er bij de specs dat ie geen WEP en WPA ondersteunt, maar ik neem aan dat ie dat wel gewoon kan verzenden? Want anders is de beveiling weg :+
http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=86027
Omni met 4Dbi.. Maar er is er ook eentje met bijvoorbeeld 6 dbi. Wat houdt dat in?
Dat is de sterkte van het signaal, hoe meer dbi hoe beter :)
Wij hebben hier bijv 9 dbi hangen.

Die antenne die je daar hebt gezien is bedoeld om op je accespoint te schroeven, zijn de antennes op jouw accespoint er ook af te schroeven?

• Black-Death
Zanniebal schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:38:
[...]

Dat is de sterkte van het signaal, hoe meer dbi hoe beter :)
Wij hebben hier bijv 9 dbi hangen.

Die antenne die je daar hebt gezien is bedoeld om op je accespoint te schroeven, zijn de antennes op jouw accespoint er ook af te schroeven?
Ja ik had net al uitgevogeld dat dat de signaal sterkte was ;)

Maar ik weet of ze eraf te schroeven zijn, dat zou ik strax moeten kijken, alleen kan ik nu ff niet in de kamer waar de router staat. Hmm, eens even ergens uitvogelen hoe sterk de antennes zijn van de router die ik nu heb.

Welke zou je aanraden? En in welke prijsklasse is dat ongeveer?

EDIT: ik kan echt nergens vinden hoeveel dpi mijn router heeft. Niet op de officiele website, niet in de handleiding en niet in de console ( of hoe dat ook mag heten, die 'website' waar je alle isntellingen van je router kan regelen ).
Edit 2: Ik krijg die antennes van mijn router er niet af, volgens mij kan het dus niet. Hoe zou ik dan een andere antenne erop aan kunnen sluiten?? :?

[ Voor 21% gewijzigd door Black-Death op 21-08-2006 21:10 . Reden: edit ]

• Black-Death
Welke antenne zouden jullie aanraden? En denk dat ik een 2dbi antenne nu heb, las ergens dat dat redelijk standaard is.

En hoe moet ik die antenne aansluiten? Ik kan volgens mij die anderen er niet af halen. Heb gezocht maar kon dat niet echt vinden...

[ Voor 36% gewijzigd door Black-Death op 22-08-2006 18:05 ]

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-03 12:43
Ik heb zelf ook deze router en volgens mij is het niet mogelijk om er een andere antenne op aan te sluiten. Ik zal het na het eten nog ff voor je controleren maar weet het vrij zeker...

edit:
Nope, kan niet bij deze router. Wat je misschien wel eens kunt proberen is de router zonder encryptie in te stellen. Wellicht heb je zonder encryptie een sterker signaal. Dan kun je daarna dus bijv. proberen alleen WEP te gebruiken ipv WPA. Of je gebruikt toegang gebaseerd op MAC oid...

[ Voor 45% gewijzigd door TargetX op 22-08-2006 18:58 ]

Verwijderd

TargetX schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:38:
Dan kun je daarna dus bijv. proberen alleen WEP te gebruiken ipv WPA. Of je gebruikt toegang gebaseerd op MAC oid...[/edit]
WEP is in een korte tijd gehacked. Ook een toegang adhv MAC adres is te omzeilen met een sniffer. Gezien er niets geencrypt wordt kan je ook het MAC adres ontvangen van een van de toegestaande PC's.
Wellicht heb je zonder encryptie een sterker signaal.
Ja vast.

Encryptie belast enkel de processor van een apparaat (en als hij deze niet heeft, de cpu van je computer (denk aan realtec bedrade kaartjes)), niet je zendmodule.

[edit]
Kan het niet zijn dat je beneden een ander draadloos netwerk ontvangt waardoor je veel storing krijgt? Scan eens met netstrumbler naar alle beschikbare netwerken, en kijk op welke channels ze zitten. Toevallig ook veel op jou channel?

Ik zie het nou pas. 3Com.
Slechte bedrijfsmatige ervaringen met de WiFi apparatuur, 3Com moet zich maar houden bij draadjes.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 20:55 ]

• Black-Death
Ik heb al met dat network stumbler gescand, en er zijn andere netwerken, maar geen enkele zit op mijn kanaal...

Maar als ik boven zit is het signaal net te zwak lijkt het wel, niet dat de verbinding steeds wegvalt, maar msn dus wel..

Het signaal moet sterker...

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
waarschijnlijk valt niet alleen bij msn je verbinding weg, maar valt het gewoon niet op als je aan het surfen bent, omdat je niet constant pagina's ververst of opent.
Ik heb precies hetzelfde probleem hier, omdat mijn pc op mijn bureau onder mijn hoogslaper staat, die van metaal is, wat waarsachijnlijk flink stoort. Ik ben dus van plan om een andere antenne op mijn wifi-kaart in de pc te monteren.

Heb jij niet toevallig metalen voorwerpen in de directe omgeving staan of apparaten die het signaal eventueel zouden kunnen beinvloeden?

• Black-Death
Ja die staan er wel, in de buurt van de router (en op de route naar mijn kamer) staan een aantal metalen kastjes met foto's erin. Dat zal wel enorm storen. Enige optie die ik heb is de router in de meterkast hangen, maar dat zal waarschijnlijk nog slechter bereik geven...

• -Arcane-
metalen kastjes met foto's zal denk ik niet zo veel uitmaken.
Maar staat er bijvoorbeeld een televisie oid in dichtbij je pc?

Ik had bijvoorbeeld mijn digitale gitaar versterker naast mijn pc staan, toen ik die weg heb gehaald was de ontvangst veel beter.

[ Voor 34% gewijzigd door -Arcane- op 22-08-2006 21:27 ]

• Black-Death
Mja op de route staat ook wel een tv. Maar stoort die ook als die gewoon uitstaat?

edit: tv staat er trouwens wel een meter of 5 vanaf

[ Voor 25% gewijzigd door Black-Death op 22-08-2006 21:31 ]

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-03 12:43
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:25:
[...]

WEP is in een korte tijd gehacked. Ook een toegang adhv MAC adres is te omzeilen met een sniffer. Gezien er niets geencrypt wordt kan je ook het MAC adres ontvangen van een van de toegestaande PC's.

[...]
Ja vast.

Encryptie belast enkel de processor van een apparaat (en als hij deze niet heeft, de cpu van je computer (denk aan realtec bedrade kaartjes)), niet je zendmodule.
Sorry hoor, maar ik probeer ook maar gewoon te helpen :? ? Dat ik een keer geen gelijk heb dat kan best, maar hoef je niet zo te reageren. Ik had ooit eens een keer gehoord dat dit kon leiden tot een beter signaal, dus ik denk ik meld het even. En ik weet ook best dat WEP en MAC authenticatie zo gehacked zijn, maar je kunt het wel proberen om het te testen.

• -Arcane-
wat is op de route? enkele meters? of echt dichtbij. Het lijkt me sterkt dat een tv op 2 meter afstand zal storen, zeker als hij uit staat.
Ik heb ook een tv op 2 meter afstand, en die zorgt niet voor problemen.
Bij mij is het echt het frame van het bed, want als ik mijn laptop pak en in mijn stoel zit op dezelfde plaats is er niets aan de hand, dit omdat ik dan niet zo dicht bij het frame van mijn bed zit.

• Black-Death
Die televisie staat er wel een meter of 5 vanaf, de stereotoren een meter ongeveer, maar of ik die aan of uit heb maakt ook weinig verschil... :(

Maar bijvoorbeeld iets als http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=98239 is nu niet op mijn router aan te sluiten?

[ Voor 30% gewijzigd door Black-Death op 22-08-2006 21:35 ]

• -Arcane-
Daar kan ik helaas geen antwoord op geven. Mijn kennis van wifi is nogal beperkt. hier thuis ligt er pas een maand of 3 een wifi netwerk, en verder ken ik geen andere routers.
Maar er zijn vast anderen die hier op wel een antwoord kunnen geven. :)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je hebt een 54mbit router en je wilt die een sterker signaal geven, terwijl je laptop 11mbit heeft? Ik zou eerder eens een usb draadloze adapter uitproberen. Zelfs als je laptop ook 54mbit aan kan.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Black-Death
Motrax schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:50:
Je hebt een 54mbit router en je wilt die een sterker signaal geven, terwijl je laptop 11mbit heeft? Ik zou eerder eens een usb draadloze adapter uitproberen. Zelfs als je laptop ook 54mbit aan kan.
Bedoel je bijvoorbeeld http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=86650 zoiets? Zodat mijn laptop eigenlijk sterker is in het oppikken/vinden van het signaal?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Black-Death schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:54:
[...]

Bedoel je bijvoorbeeld http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=86650 zoiets? Zodat mijn laptop eigenlijk sterker is in het oppikken/vinden van het signaal?
Ik had zelf enorm veel problemen met de ontvangst en weet het aan de router, maar toen ik een usb stick leende, bleek het bij de laptop te liggen, niet de router.

Maar inderdaad zoiets. Probeer zoiets ergens eens te lenen en dan uit te proberen :) Een dergelijke usb stick is makkelijker te lenen dan een router of antenne ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Motrax op 22-08-2006 22:01 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• -Arcane-
persoonlijk zou ik gaan voor een carbus wifi kaartje, die breekt minder snel af dan een usb-stick.
Tenminste dat neem ik aan. Ikzelf heb ik mijn notebook een cardbus kaartje van sweex, 54mbit, en dat ding kost maar €22,50. Ik heb het ding zelf al gezien voor €17,50 dacht ik.

• Black-Death
Motrax schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:01:
[...]
Ik had zelf enorm veel problemen met de ontvangst en weet het aan de router, maar toen ik een usb stick leende, bleek het bij de laptop te liggen, niet de router.

Maar inderdaad zoiets. Probeer zoiets ergens eens te lenen en dan uit te proberen :) Een dergelijke usb stick is makkelijker te lenen dan een router of antenne ;)
Dan moet ik dat maar eens proberen. Probleem is dat ik naar mijn weten geen mensen ken die zoiets hebben. Overigens denk ik niet dat het probleem echt bij de router ligt, want die werkt prima, zit nu in de huiskamer heerlijk te internetten, maar mijn kamer (voornamelijk mijn bureau dan) zit echt op de grens.

Maar goed, ik ga eens even wat zoeken over de werking van die usb dongles, ben ik wel benieuwd naar. Bedankt iig, als er iets is laat ik het wel weten ;)

• Black-Death
-Arcane- schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:02:
persoonlijk zou ik gaan voor een carbus wifi kaartje, die breekt minder snel af dan een usb-stick.
Tenminste dat neem ik aan. Ikzelf heb ik mijn notebook een cardbus kaartje van sweex, 54mbit, en dat ding kost maar €22,50. Ik heb het ding zelf al gezien voor €17,50 dacht ik.
Welke winkel? Of Pricewatch?

• -Arcane-
ik heb hem van de locale pc boer,
maar hier is het ding bijvoorbeeld te bestellen:
http://www.informatique.n....cgi?M=I&A=575178&V=sweex
http://www.cdromland.nl/?...=producten&prodnum=179382

• Black-Death
Bedankt! Maar hoe weet ik nou zeker dat die beter is dan het wifikaartje dat ik nu in mijn laptop heb zitten?

Moet ik dit kaartje dan duwen in dat vrije slot van mijn laptop? Of vervangen met wat er nu inzit?

[ Voor 10% gewijzigd door Black-Death op 22-08-2006 22:11 ]

• -Arcane-
als ik jou was zou ik de gegevens vergelijken (kijk bijvoorbeeld even op de website van de producent van je wifikaart)

Hier staat in ieder geval alles beschreven op de sweex site van de LW141
http://www.sweex.nl/produ...m=65&artikel=603&detail=o

• Black-Death
sorry dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door Black-Death op 23-08-2006 23:20 ]

• Black-Death
Ik heb nu dus vandaag een carbus kaartje gekocht van Digiconnect.. Maar daarmee vindt ie nog minder netwerken? :?

Heb volgens mij nieuwste drivers enzo. Heb netwerk ook op 1 kanaal gezet (had eerst dat ie automatisc beste selecteerde).. Hoe kan dit nou?

En het belangrijkste, hij vindt mijn eigen netwerk niet eens?
Pagina: 1