Toon posts:

Hoe digitaal een interview opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn vader moet voor zijn werk geregeld mensen interviewen. Dit neemt hij dan op om uit te werken, en dat doet hij nog met een oude cassette recorder. Het bandje is dan alleen op een gegeven moment vol, en dat moet hij dan omdraaien en dat stoort natuurlijk ontzettend want de mensen moeten vergeten dat ze opgenomen worden.

Bovendien wil hij de bestanden graag digitaal hebben zodat hij ze naar mij, op een andere lokatie, kan e-mailen waarop ik het uit kan werken.

Zodoende wil hij graag iets waarmee je zoiets digitaal op kunt nemen. Het geluid moet natuurlijk goed verstaanbaar zijn.

Hopelijk hebben jullie een oplossing, in ieder geval bij voorbaat dank!

Verwijderd

el cheapo mp3speler met microfoon, voldoet genoeg

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Er zijn tegenwoordig toch genoeg digitale recorders of ben ik nou niet helemaal op de hoogte :?

Desnoods zou je nog een simpele mp3-speler kunnen gebruiken om de files dan gewoon door te sturen, alleen de kwaliteit is dan natuurlijk niet al te best.

In ieder geval succes ermee, maar ik zou gewoon zo'n digitale voicerecorder kopen. Die zijn volgens mij wel vrij algemeen verkrijgbaar bij de electronicazaken.

Macbook Pro, 640 WD extern

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Of als je het wat professioneler wilt doen: een moderne memorecorder, kan best veel op.

We are shaping the future

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 00:29:
el cheapo mp3speler met microfoon, voldoet genoeg
Als zijn vader voor zn werk mensen moet interviewen is een mp3speler met mic toch echt te brak. Er zijn echter zat digitale recorders variërend van budget tot proffesioneel. Dus kijk daar eens naar zou ik zeggen.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Er zijn meer dan genoeg digitale dictafoons op de markt tegenwoordig. Heb zelf eentje van Panasonic. Neemt tot 8u digitaal op en kan daarna gewoon met USB in de PC. Geluid is méér dan degelijk en indien de inbouwmic niet goed zou zijn kan er nog altijd een externe mic op aangesloten worden....

Gebruik hem eigenlijk veel te weinig. Kopen? ;) :P

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een aardige oplossing kan ook een Hi-MD recorder zijn (b.v. Sony MZ-RH1), eventueel met extern microfoontje (b.v. soundman OKM II). De media zijn vrij goedkoop, en zo nodig goed te archiveren.

RoD, het belangrijkst lijkt me in het beschreven geval de verstaanbaarheid van de opname (die is schijnbaar alleen "aantekening" en geen opname om uit te zenden of iets dergelijks) een mp3speler/recorder met microfoon is dan helemaal niet per definitie te slecht.

[ Voor 55% gewijzigd door begintmeta op 21-08-2006 00:40 ]

Pagina: 1