Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Stond helaas niet in de buitenbocht (pers locatie) maar iets links op de Blaak aan de binnenbocht.
Waardoor je de auto's slechter kon zien omdat het veel korter was allen het punt waar ze voor je waren had je redelijk beeld. Goed niet op elke foto die ik heb gemaakt staat wel iets voor de auto of gedelete lijk voor de auto, dranghekken en een paaltje
Maar ik stond heerlijk droog door de mensen achter mij met hun paraplus die een soort dak vormde. Waarvoor dank
Foto's want daar draait het hier toch om.
Ik heb de foto's genomen met de Fuijfilm S5500, op de auto stand en sport stand iso 64, sluitertijd varierend tussen 1/80 en 1/400 maar gemiddeld denk ik rond de 150 -180.
Resultaat redelijk wat licht bewogen foto's van de auto's.
In het vervolg zal ik denk ik kiezen om zelf de sluiterstand te kiezen welke ik dan rond de 300 leg denk ik. Ik koos er nu niet voor omdat ik goede ervaringen heb met actiefoto's en de sportstand alleen gaat dat wat langzamer. (voetbal)
Dit is een selectie van de "beste foto's", comentaar is welkom.
EXIF informatie staat zowel in de thumpnails als de orginele.
1

2 Balkende en Opstelten, toen was het nog droog.

3 Toen ze op de coolsingel waren brak dit los.

4

5 En dat is een stilstaande

6 Snel voorruit ging hij niet, al gingen de bandjes toch wel hard.

7 Overleg moet er ook zijn.

8. Soms was het angstaanjagend.

Ik was blij met de dames van Vedior die zo vriendelijk waren me van een poncho te voorzien die ik om mijn camera kon hangen; het enige probleem was dat ik totaal geen feedback had omdat ik mijn schermpje niet meer kon zien. Ik bedacht me dus wat te laat dat die auto's best wel hard reden

Weinig echt moois uitgekomen dus, maar toch, here goes:
1) Ja, het was een beetje nat; en we begonnen met waterfietsen

2) Deze twee had je na een paar keer ook wel gezien

3) Parijs - Dakar

4) Nat wegdek, ja

5) Tom Coronel dus

6) Een mini met bewegingsonscherpte

7) Onze hoop in bange dagen

9) En Donkervoort 2

10) JP en Ivo (het gaat wel een beetje hard, hoor

11) De brandweer (van Roteb Lease

12) Echte herrie:

13) Wie gaat daar zo hard?

14) Hij is alweer terug

15) Duoritje:

16) En de karts

Vrij snel hierna toch ook maar een kroeg ingedoken, op zoek naar bier en wat warmte; het begon net weer te druppelen, en ik was blij dat ik net wat opgedroogd was
De KM 5D hier in huis is in gezamelijk beheer en gezien het weer leek het me toch eigenlijk niet echt verstandigDido schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:34:
De regen heeft kennelijk een hoop mensen ervan weerhouden foto's te maken?
Op een gegeven moment kwam er iemand naast/voor me staan met een dslr maar die kon er ook niet echt vrolijk van worden, dus bij nader inzien was ik blij (ik stond wel op een houten krukje, ooit zelf gebouwd toen ik 14 was ofzo
Vooral je Bavaria letters zijn erg scherp Dido

Uitzicht van waar ik zat, de daktuin van het Atlanta Hotel op 7 hoog aan de coolsingel onder het genot van hapjes/drankjes

Best hoog
Maar goed, het was een mooie dag, hoop leuke dingen gezien en als afsluiter een F1 die op hofplein z'n banden in flink wat donuts op stond te roken. En dat staat uiteraard op film. Een paar fototjes als impressie (lang leve 10x zoom).

Bandjes van een kart op roken

Benz DTM wagen, bizar geluid!

F1 over de coolsingel

De oldtimers

Jos in z'n A1GP

Een tweezittertje
Nogmaals, geslaagde dag! Volgend jaar weer! Alleen dan met een andere camera, m'n Panasonic TZ1 is toch niet helemaal geschikt voor dit soort omstandigheden en op vol-tele wil het allemaal niet zo. Op zich valt het nog mee voor een compact van zo'n hoogte, maar toch. Heb vandaag maar een Canon 350D gehaald met wat glas erbij om voortaan ook met dit soort dingen goede foto's te kunnen maken. Mis bij de TZ1 de handmatige instellingen van de cam die ik ervoor had, een Canon S1. Nu dus wel alle instellingen plus een bak extra kwaliteit
Dit heb ik ook als nieuws gesubmit op de site overigens.
Foto's zijn geschoten door een Olympus MJU Mini, dus niet de beste kwaliteit. (kon geen sluitertijd aanpassen). Volgend jaar maar eens een goede regelen.
Video
Albers met +200km/h op Blaak
Drive voor kids
Foto's
Midden op Blaak ineens een rode vlag, dus eindelijk auto's die stilstaan voor de deur.

Jos bleef gelukkig op de baan...

Toch leuk die karts

Albers van dichtbij, wat een herrie komt er uit zo'n wagen zeg!

Zo is ie er en zo ie ie weer weg

No Shame, only Fame!
Ik stond vlak naast je met mn EOS 350D,
Helaas zijn mijn foto's niet geweldig geworden door het slechte weer en het niet kunnen zien wat je schoot door de rij mensen voor me. Achteraf had ik misschien beter op het tramhokje (of "abri" volgens de politieman) achter me kunnen gaan staan voor een paar foto's denk ik...
Misschien dat ik er na het eten nog wat op gooi...
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Desondanks nog wel een paar aardige geschoten.
Allemaal met een 350D en 70-300 IS USM en ze zijn allemaal klikbaar.

Christiaan Albers (f/7.1 bij 1/400 en ISO 100)

Mercedes apparaat bezig met een donut (f/6.3 bij 1/320 en ISO 100)

F3000 (f/8 en 1/500 en ISO 200)

F1 Safety auto (f/10 bij 1/800 en ISO 200)

BMW's (f/7.1 bij 1/400 en ISO 100)
Canon 7D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | Sigma 10-20 | fotos
Als je ff zei dat je ook van GOT was mocht je wel ff voor me staan hoorD4V3 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:47:
Haha @ S2801,
Ik stond vlak naast je met mn EOS 350D,
Helaas zijn mijn foto's niet geweldig geworden door het slechte weer en het niet kunnen zien wat je schoot door de rij mensen voor me. Achteraf had ik misschien beter op het tramhokje (of "abri" volgens de politieman) achter me kunnen gaan staan voor een paar foto's denk ik...
Misschien dat ik er na het eten nog wat op gooi...
Maar het is mooi om te zien hoe klein de wereld dan toch is.
Mooie foto's Marc! vooral No1
No Shame, only Fame!
Verwijderd
De tijd dat ik er gestaan heb heeft het ook meerdere malen gehoost met wat donkere luchten, aangezien de camera dan geen 1/400 haalde heb ik hem op ISO 200 gezet.
Waarom niet constant op ISO 200? Nou, ondanks dat het qua ruis er nog heel erg goed uit ziet vind ik ISO 100 toch mooier, dus neem ik het liefst m'n foto's op ISO 100
@S2801 Thanx, en die No1 is inderdaad ook mijn favo. Hij is wel gecropt, maar er bleef nog meer dan genoeg over. Ik dacht eerst dat het Monteiro was, maar toen ik thuis op m'n monitor de foto bekeek zag ik www.albersf1.com op z'n helm staan.
Ik zag aan de kleur van de helm meteen al dat het Albers wasmarc1273 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:20:
Ik dacht eerst dat het Monteiro was, maar toen ik thuis op m'n monitor de foto bekeek zag ik www.albersf1.com op z'n helm staan.
Maar volgens mij heeft de beste man zijn helm een klein stukje open staan, of lijkt dat maar zo?
No Shame, only Fame!
Verwijderd

Weer was klote, maar de plassen zorgden ook voor mooie splash foto's en weerkaatsingen op het wegdek
Meeste foto's die ik heb genomen waren F5.6 (aperture prio), ISO 400 op 1D mk II, incl. flits. Alles nabewerkt in Photosjop (croppen, contrast, saturation, sharpening). Zo'n 50 foto's heb ik nu online staan op mijn site. Liefst had ik een mooi panning shot gemaakt, maar helaas, da's alleen een beetje gelukt bij één van die ouwe rammelbakken
Verwijderd

Bij de DTM nog maar een keer proberen...
Verwijderd
Hmm, aan de foto's te zien moet jij bij het shellgebouw in de buurt gestaan hebben. Stond je daar toevallig op een trap met nog iemand (ook op een trap) naast je? Dan heb ik namelijk een hele tijd voor je gestaan.marc1273 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:52:
Ik stond op het hofplein alleen het duurde zo mega lang voor je iets voorbij zag komen waarna je weer 15-20 min stond te wachten op de volgende dat ik er genoeg van had en ben weggegaan.
Desondanks nog wel een paar aardige geschoten.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 01:50 . Reden: quote opgeschoont ]
een profiel hier op GoT aanmaken om je Bavaria pics te showen
Over 2 weken laat ik je mijn foto's zien..... Trouwens.. had jij nog persacc. gekregen, want achteraf had je met mij meegekund (was je nummer alleen kwijt).
Verwijderd
Hé, moet e.e.a. toch een beetje promoten hè, anders is het zonde als niemand ze kan vindenGerardHenninger schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 03:16:
@ www.manhattanaandemaas.nl / Marco Vink / Manhattan
een profiel hier op GoT aanmaken om je Bavaria pics te showen
Over 2 weken laat ik je mijn foto's zien..... Trouwens.. had jij nog persacc. gekregen, want achteraf had je met mij meegekund (was je nummer alleen kwijt).
Ja, had nog wel accreditatie gekregen. In eerste instantie voor de kneuzenzone (want iedereen wilde natuurlijk op de Willemsbrug staan bij de VIP tribune), maar achteraf bleek de bocht voor de Kubuswoningen een ideale lokatie. Vond het alleen jammer dat je daar in principe geen coureurs e/o babes kon schieten. Een auto is maar een auto ...
Verwijderd
Thanks. Ik stond in een bocht, dus of ze kwamen recht op me af, of ze minderden vaart, dat scheelt. ISO 400-500 zonder noemenswaardige ruis helpt ook gelukkig om nog een acceptabele sluitertijd te krijgen. Als je camera dat niet trekt, helpt het misschien om te proberen te pannen. Hoeven d'r maar een paar shots te lukken, maar die zijn dan wel errug gaaf (in mijn opinie).Triple X schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 00:59:
Erg mooie foto's Manhattan, ik ben er ook geweest maar mijn foto's hebben allemaal een bewegingsonscherpte. Erg jammer.
Bij de DTM nog maar een keer proberen...
Verwijderd
Ik stond bij het hofplein… erg veel actie gezien.
Mijn foto’s komen binnenkort. Ik heb nog geen tijd gehad om ze alle 600 door te spitten.
@Manhattan, mooie foto’s. Sommige foto’s op jouw site staan alleen een beetje storend scheef. Jammer.
Ik stond inderdaad bij het shell gebouw, en inderdaad met nog iemand maar zonder trap. Achter mij stonden een stel kinderen op een plank die tussen 2 trappen was gelegd, de hele tijd te schreeuwen dat ze auto's wilden zien en dat de paraplu's weg moesten wanneer het ging regenen.Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 01:47:
[...]
Hmm, aan de foto's te zien moet jij bij het shellgebouw in de buurt gestaan hebben. Stond je daar toevallig op een trap met nog iemand (ook op een trap) naast je? Dan heb ik namelijk een hele tijd voor je gestaan.Het wachten was idd jammer, maar ik heb me er toch prima vermaakt. Je had er wel mooi overzicht en daar deden ze wel donuts en burnouts (i.t.t. bijv. de coolsingel of de blaak, op de bochten na dan). Zeker toen het eenmaal droger werd (door al die paraplu's zag ik in de regen geen hol
). De donut van albers aan het eind was super.
Het was inderdaad wel een perfecte plek en had ik er blijven staan dan had ik albers z'n donut aan het eind ook goed kunnen zien, maar ja.. het duurde mij te lang en ik had al een paar foto's dus ik vond het mooi geweest
Ik heb er overigens nog een paar, ze staan alle 10 op http://www.flickr.com/photos/marcc/
Gelukkig was de organisatie van de pers accreditaties niet erg goed waardoor ik met mijn "rode" accreditatie (alleen de publiekelijk toegankelijke zone) overal bij mocht, heb zelfs even een snelle lunch genuttigd in het VIP dorp
Ik stond in de bocht aan het einde van de Willemsbrug
1. Balkenende in de stromende regen
2.
3. Lammers in de achtervolging
4. Tweezitter afgeslagen en kapotte versnellingsbak oid
5.
6. Lekker vlammen met de AMG
7.
8. Laatste rit van Albers
Fix die url dan gewoon in je foto's, want ook hier komt het een beetje over als spam. Natuurlijk is het prima om bij je foto's een link naar meer te zetten, maar vergeet niet dat het in eerste instantie natuurlijk om de foto's gaat en niet om de link.Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 06:59:
[...]
Had ook een link op een formule 1 site gezet, maar die flikkers hebben 'm er vanaf gegooid ... hadden hun eigen foto's op dat moment ook nog niet allemaal online.
Verwijderd
Op hun site had ik alleen een verwijzing gezet, maar dat vond men kennelijk niet ok. Spam? Tsja, defineer spam. Ik zal niet ontkennen dat ik als het even kan na een evenement foto's e/o een link naar mijn eigen site tracht te plaatsen daar waar je bezoekers mag verwachten die geïnteresseerd zijn in het onderwerp. Aangezien het geen commerciële site lijkt me dat geen probleem. Zoals jij ook aangeeft, het gaat in eerste instantie om de foto's, en het zou zonde zijn als mensen iets niet kunnen zien simpelweg omdat ze er niet van op de hoogte zijn dat het er is. Zo kijk ik ook op via de linkies op dit forum naar de sites van anderen, waar ik anders waarschijnlijk ook niet heen zou surfen.Zoefff schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:11:
[...]
Fix die url dan gewoon in je foto's, want ook hier komt het een beetje over als spam. Natuurlijk is het prima om bij je foto's een link naar meer te zetten, maar vergeet niet dat het in eerste instantie natuurlijk om de foto's gaat en niet om de link.
Er is toch niets mooiers dan die V8 op volle toeren horen brullen, of wel.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Of de V10 van de Viper, daar kan ik echt kippevel van krijgen. Heeft er een een tijdje bij ons in de buurt gereden (GTS Coupe, zo'n raceblauwe, met witte strepen over het dak).
Echt, dat is pas een lekker geluid, en dat op de openbare weg...
Bavaria City Racing
Verwijderd
Een selectie van mijn foto's die wat anders zijn dan de foto's waar ze "gewoon" langs scheuren.
Klik voor een iets grotere versie.
N70-01: Oeps.....stoeprandje.....mislukte donut.

N70-02:

N70-03: Deze foto bijna ter plekke weggegooid. Achteraf gezien vind ik 'm toch wel mooi ondanks de enorme bewegingsonscherpte.

N70-04: Afgeslagen tijdens een donut..... "even" opnieuw starten

N70-05:

N70-06:

N70-07:

N70-08:

N70-09:

N70-10: Donut (4 foto's overelkaar)

N70-11: Beetje vaag door de net optrekkende rook van de banden en de nog rokende motor.
Kijk ook even naar de diagonaal afgesleten achterbanden

N70-12:

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 07:06 ]
Verwijderd
Ik had wel wat last van een irritante paal die een beetje in de weg stond.
Een stukje links van mij had Christijan zijn helm in het publiek gegooid.