MSI K8N Neo2 Platinum paarse geheugensloten werken niet.

Pagina: 1
Acties:

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:18

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn geheugensloten. Laatst heb ik een extra reepje geheugen van 1GB gekocht. Ik had al 2x512MB zitten dus dan zou ik lekker op 2GB komen.

Het probleem is nu dat in de 2 groene sloten de 2x512MB zat. Ik heb er de 1GB bijgeplugged in een van de paarse sloten, maar dan wil mijn pc niet booten. Hij brengt dan lange piepjes voort en ik krijg geen beeld. Volgens de LED's achteraan ligt het aan de geheugencheck.

Het vreemde is nu dat welke combinatie ik ook gebruik, de paarse sloten zijn onbruikbaar. Ik heb al ieder reepje in ieder paars slot geprobeerd maar dan hangt ie altijd. Alleen de groene werken dus. Nu heb ik 1,5 GB in de 2 groene sloten zitten maar ik wil dus 2GB hebben (daar heb ik tenslotte voor betaald ook :) )

Ik zit al dagen GoT en andere fora van MSI af te schuimen maar daar vind ik alleen maar problemen over de dual channel of geheugensnelheden maar niks over dat de paarse bankjes niet werken. Bios update lijkt mij ook redelijk nutteloos omdat er bij de changes niks bij staat van paarse geheugensloten oid.

Verder boeit dual channel me ook niet, ik wil gewoon die 2GB aan geheugen. :) Wie kan helpen?

Specs:

-Athlon64 4000+ (San Diego)
-MSI K8N Neo2 Platinum

Verdere specs lijken mij niet relevant, anders hoor ik het wel :)

[ Voor 5% gewijzigd door ETzPliskin op 20-08-2006 23:00 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de handleiding van je moederbord door wat betreft het geheugencompatibiliteit :) Je kunt geen 3 reepjes geheugen icm een A64 gebruiken, alleen 1, 2 of 4. Dit in verband met de Dual Channel compatibiliteit. Dus ga voor 2x 1GB of 4x 512MB, of misschien zelfs 2x 512MB + 2x 1GB.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Idd, in het boekje staat zover ik me kan herinneren nergens iets over een combinatie van drie geheugenreepjes. Je moet 1, 2 of 4 gebruiken zoals BalusC zegt, dus waarschijnlijk zit je probleem daar. Als ik jou was, zou ik eerst even die van 1 GB los in je systeem testen en daarna zou je er 1 GB bij kunnen kopen om vervolgens 2x512+2x1024 of 2x1024 te gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door AntonH op 21-08-2006 12:56 ]

• ETzPliskin

ETzPliskin

Topicstarter
BalusC schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 08:05:
Neem eens de handleiding van je moederbord door wat betreft het geheugencompatibiliteit :) Je kunt geen 3 reepjes geheugen icm een A64 gebruiken, alleen 1, 2 of 4. Dit in verband met de Dual Channel compatibiliteit. Dus ga voor 2x 1GB of 4x 512MB, of misschien zelfs 2x 512MB + 2x 1GB.
Maar dit verklaart dan toch nog steeds niet waarom de paarse sloten niet alleen werken? Ook al steek ik een reepje in een groene en een paarse (maakt niet uit wat of hoe) wil het nog niet werken.

Ik heb nu trouwens al 2 maal het Memory gedeelte in de manual gelezen maar ik zie daar niks staan van 1/2/4 :P Maar je zal wel gelijk hebben :P

Verwijderd

dat je 1 - 2 - 4 geheugenrepen moet gebruiken is je reinste larie

en zoals je zegt verklaart dat niet waarom je niet enkel de paarse kunt gebruiken.

probeer eens een biosreset (kan soms wonderen doen)

of anders toch maar eens een biosupdate ... lukt dat niet dan zijn je geheugenbanken kapot

greetz

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ook niet verkeerd om eens te lezen naast het handboek:
\[OC-939] De MSI K8N Neo 2 - OC Thread Part 4
Ik heb het bord zelf ook gehad en met name de biossen hebben nogal eens wat issues. Het kan nut hebben om te up- of zelf te downgraden, zoals ik ook heb gemerkt. Het bord kan ook heerlijk kieskeurig zijn wat geheugen betreft :/

🖥️ | 🚗

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

-ETz-Memphis Z schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:09:
Ik heb nu trouwens al 2 maal het Memory gedeelte in de manual gelezen maar ik zie daar niks staan van 1/2/4 :P Maar je zal wel gelijk hebben :P
In de tabel op pagina 2-8 (van de huidige manual die online beschikbaar is) staan nergens configuraties met 3 reepjes.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:21:
dat je 1 - 2 - 4 geheugenrepen moet gebruiken is je reinste larie
Dat vind ik ook :+ Maar ik heb genoeg moederborden gezien waarop 3 reepjes niet werken. Kwestie van een eigenwijze BIOS en/of foute mobo-layout.

• ETzPliskin

ETzPliskin

Topicstarter
BalusC schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 06:09:
[...]
In de tabel op pagina 2-8 (van de huidige manual die online beschikbaar is) staan nergens configuraties met 3 reepjes.
[...]
Dat vind ik ook :+ Maar ik heb genoeg moederborden gezien waarop 3 reepjes niet werken. Kwestie van een eigenwijze BIOS en/of foute mobo-layout.
Dan nog zou het toch gewoon moeten werken met 1 reepje in de paarse? ;(

Stel nu dat ik nog een reepje bijkoop, dan heb ik 4 reepjes, maar ik durf niet omdat ik vrees dat die paarse sloten gewoon niet werken :P
Pagina: 1