van pc naar pc als geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• rkraaij
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-10-2021
zijn er tools om een op afstand staande pc, als geluidkaart te gebruiken
dus mijn pc een soort virtuele soundcard, maar de card stuurt het direct naar de soundcard van de andere pc

soort live stream, dat die pc gaat spelen

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien kun je een shoutcast server opzetten.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-02 22:35
:?
Waar wil je dan dat het geluid uit komt? Volgens mij snap ik het niet of klopt je verhaal niet...

Hallo met Tim

Verwijderd

Kun je iets specifieker aangeven waar je zoiets voor nodig hebt? Voor winamp heb je bijvoorbeeld plugins die op verschillende computers tegelijkertijd dezelfde muziek kunnen spelen.

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 15:57
Shoutcast _/-\o_

Waar wil je het voor gebruiken? Mijn server draait shoutcast en ik luister de muziek via mijn desktop. Hierbij heb ik wel een halve minuut ofso vertraging.
Je kan natuurlijk ook de AUDIO OUT van de ene PC op de LINE-IN van de andere aansluiten?

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• rkraaij
ik heb in de woonkamer een mce pc staan, mijn werk pc staat zon 10 mtr verder, maar een standard geluid kabel is niet een optie, ik wil het geluid bijv van winamp, sturen naar de mce pc, en die het laten weergeven

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:41
file op die andere PC zetten en dan afspelen via VNC ofzo?

Of shoutcast als PC2 als luidspreker moet worden gebruikt.

• rkraaij
pc2 als luidspreker gebruiken is denk ik de beste benaming, welke plugin van winamp kan dat?

Verwijderd

Een shoutcast server lijkt me de beste oplossing, volgens mij kun je in mediacenter winamp streams toevoegen. Even los van het shoutcast gebeuren, is het niet handiger om je mp3 map te delen zodat deze ook beschikbaar is op je mediacenter pc ?

Je hebt geen winamp nodig, je kunt winamp streams toevoegen in mediacenter, normaal gesproken geef je daar een web url in maar in dit geval geef je een lokaal adres in.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 23:09 ]

• rkraaij
deze shoutcast kan dus geluid naar de andere pc sturen die staat te wachten met winamp aan?
het idee is dus via bestaande bekabeling mijn muziek te sturen na een paar beter speakers dan de gemiddelde pc speakerset

edit

maar dan direct, zonder vnc tools etc, dus direct mijn geluid sturen naar de speakers daar, en daar staat dan ook een mce pctje

[ Voor 24% gewijzigd door rkraaij op 20-08-2006 23:04 ]

• rkraaij
na de tip plugins ben ik gaan bladeren daar
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=143259
deze werkt dus goed, op mijn mce pc staat een klein linkje die de server start daar, en staat te wachten op de output plugin in winamp, mijn speakers draaien nu dus,
bedankt voor de hulp
Pagina: 1