Toon posts:

printer - win 2000-xp - login noodzakelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb het volgende probleem:

op een computer met windows 2000 pro staat een printer aangesloten die door andere computers in mijn thuis netwerk gebruikt wordt (draadloos).
Nu heeft mijn vrouw een nieuwe laptop met Windows xp home erop en zij wil ook gebruikmaken van deze printer. De computers kunnen elkaar inmiddels vinden, maar als ik gebruik kan maken van bijvoorbeeld de harde schijf van de laptop moet ik inloggen met naam en met een wachtwoord. Daarna werkende verbindingen prima. Op de computers met Windows 2000 is dit echter niet nodig en kan zonder meer gebruikgemaakt worden van de printer.
Wat moet ik nu instellen op de Windows 2000 computer, zodat er geen naam plus wachtwoord meer gevraagd wordt zo gauw de computer met xp hiervan gebruik wil maken?

Een en ander is verbonden mbv een draadloze router/firewall en onder win 2000 werkt alles perfekt.

Elke hulp is welkom! Misschien dat het al ergens beantwoord wordt, maar ik heb al een jaar of vier rsi en moet me moeizaam door webpagina's heen navigeren met behulp van spraak bediening, dus is dit voor mij de snelste weg. Hulp wordt dus zeer gewaardeerd!

Vriendelijke groeten,

Niels.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-04 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op beide PC's dezelfde username met hetzelfde wachtwoord zetten, en daar ook mee inloggen.
Windows zal altijd proberen om met de username (en wachtwoord) waar je nu mee ingelogde bent, ook in te loggen op de netwerk resource die je wilt bereiken.
Een andere optie kan zijn alle shares en resources volledig open te zetten voor everyone.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik weet niet of XP home dat kan, maar als je 'control userpasswords2' intikt bij start -> uitvoeren dan kun je bij geavanceerd wachtwoorden laten onthouden.
Bij server zet je de pc naam, bij username doe je pcnaam\username en bij password het gewenste password.

Je kunt natuurlijk op je win2k bak ook ff een accountje voor je vrouw aanmaken he ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt! Ik heb op de Windows 2000 computer ingesteld dat mijn vrouw voortaan moet inloggen met hun gebruikersnaam en wachtwoord (inderdaad gelijk aan die van de laptop) en nu werkt het wel!
Je weet niet hoe blij je me gemaakt hebt... nogmaals bedankt!