Advies laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• lisa2006
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-12-2021
hi,

ik wil mij deze maand een nieuwe laptop aanschaffen, hoofdzakelijk voor softwareontwikkeling en games.

Volgende specificaties zijn voor mij van belang:

scherm: 17'
WUXGA (1920x1200)
harddisk: min 80GB
RAM min. 1GB, liefst 2GB
processor: intel, bij voorkeur centrino, geen celeron, geen AMD!
wireless lan 802.11b/g aanwezig
min 4 x USB 2.0, ingebouwde kaartlezer en S-video Out (TV-Out)

Ik was heel geinteresseerd in de DELL Inspiron 9400. Op hun website stond bij de specs :

Breedbeeldschermen: keuze uit 17-inch WXGA+ (1.440 x 900) of 17-inch WUXGA (1.920 x 1.200) UltraSharpTM met TrueLifeTM

maar toen ik op hun website deze configuratie selecteerde kon ik tussen 3 modellen kiezen maar geen enkele had nog een scherm met WUXGA,
terwijl dit voor mij een absoluut breekpunt is. Is dit een fout in hun systeem of is dit gewoon niet meer selecteerbaar?

Wie kan mij een goed systeem aanraden tegen de beste prijs?
de prijs mag varieren tot max 1600€

PS ik woon in belgie.

Lisa

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 16:50

BHQ

Kan je dat eerst eens toelichten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

lisa2006 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:17:
hi,

ik wil mij deze maand een nieuwe laptop aanschaffen, hoofdzakelijk voor softwareontwikkeling en games.

Volgende specificaties zijn voor mij van belang:

scherm: 17'
WUXGA (1920x1200)
harddisk: min 80GB
RAM min. 1GB, liefst 2GB
processor: intel, bij voorkeur centrino, geen celeron, geen AMD!
wireless lan 802.11b/g aanwezig
min 4 x USB 2.0, ingebouwde kaartlezer en S-video Out (TV-Out)

PS ik woon in belgie.

Lisa
ten eerste ga je een 17' scherm niet vinden op een notebook. Een scherm met een diamater van meer dan 4 meter is namelijk allesbehalve portable, laat staan dat het in een gemiddelde kamer past.

Verder zou ik niet gaan voor een Centrino maar voor een Core2 systeem of een AMD Turion. Waarom zou je geen AMD willen? het lijkt nu meer een flame dan een overdachte keuze.

Verder is het zo dat op het scherm na je eigenljik alle opties standaard hebt op hedendaagse notebooks, dus het lijkt mij een kwesite van gewoon even rondshoppen bij de grotere merken (kijk ook eens naar Jewels en MSI notebooks die over het algemeen goed zelf te configgen zijn).

[ Voor 36% gewijzigd door TERW_DAN op 20-08-2006 22:32 ]

• BHQ

BHQ

Terw_Dan schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:30:
[...]

ten eerste ga je een 17' scherm niet vinden op een notebook. Een scherm met een diamater van meer dan 4 meter is namelijk allesbehalve portable, laat staan dat het in een gemiddelde kamer past.
LOL, scherp :D
Verder zou ik niet gaan voor een Centrino maar voor een Core2 systeem of een AMD Turion. Waarom zou je geen AMD willen? het lijkt nu meer een flame dan een overdachte keuze.
Exactly my thoughts. Turion of Core2 procjes performen ook erg goed.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:29
Terw_Dan schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:30:
[...]

Verder is het zo dat op het scherm na je eigenljik alle opties standaard hebt op hedendaagse notebooks, dus het lijkt mij een kwesite van gewoon even rondshoppen bij de grotere merken (kijk ook eens naar Jewels en MSI notebooks die over het algemeen goed zelf te configgen zijn).
4 meter ? volgens mij is 17" nog steeds 43cm. Verder kun je er genoeg vinden hoor ! Zoek even in de Pricewatch of op Kieskeurig.

Als je 'em toch flink mee wilt nemen, kijk dan ook even naar het gewicht. De MSI L7xx serie weegt over het algemeen namelijk maar 3.2kg terwijl een soortgelijke ASUS rond de 4kg kan wegen !

Verder kun je ook een 'iets' mindere laptop nemen en later upgraden, dat kan af en toe wel wat geld schelen ! Daarnaast kun je voor die 1600 euro makkelijk een dual core kopen. Koop dan een Core Duo of een AMD Turion TL serie. Ik weet niet wat je op AMD hebt, maar deze werken evengoed, en hebben soms nog zelfs meer functies ook nog !

Veel succes ermee !

• BHQ

BHQ

Gaat erom dat ze 17' wil, en geen 17" ;)
AMD Turion TL serie. Ik weet niet wat je op AMD hebt, maar deze werken evengoed, en hebben soms nog zelfs meer functies ook nog !
Soms zelfs wat sneller / minder verbruik :)

• illstid
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01-2024
Het zou zelfs nog logischer zijn om te zeggen GEEN DELL laptop dan GEEN AMD :P

Maat dat terzijde. Ik zou geen dell laptop nemen, en ook geen centrino. Als ik jouw was zou ik of wachten op een Core 2 Duo model. Mocht je niet kunnen wachten dat is een Core Duo of een AMD X2 aan te raden. Als het voor games is moet je al helemaal geen DELL nemen want DELL computers hebben niet echt standaard goede video kaarten erbij zitten. Let er op dat je minimaal een NVidia GO 7600 of een ATI X1600 Mobile er bij hebt zitten.

Dit moet een monster zijn om op te gamen Acer Aspire 9512AWSMi zit een 7900 GO in :9~

Plus kost € 1.543,28.

Hier is de link http://tweakers.net/price...RW-WXP-Home)-prijzen.html

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

lisa2006, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.