Toon posts:

Iets kapot, maar wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag begonnen met het in elkaar zetten van mijn nieuwe systeem, waaronder een:

- Asus A8N-SLI Premium
- AMD Athlon 64 3500+ S939

Na eerst heel mijn systeem in elkaar gezet te hebben waaruit bleek dat ie niet opstarte, ben ik 1 voor 1 alles gaan verwijderen. Ik heb netjes de troubleshooting guide van hier gebruikt.

Er zijn eigelijk 2 problemen waarvan ik NIET weet waar ik het moet zoeken.

Probleem 1: Ik hoor geen piep bij opstarten (ook niet als ik de interne speaker kabel omdraai)
Probleem 2: Als ik mijn processor op het mobo heb gebouwd, krijg ik de pc wel AAN met de aan/uit knop, maar niet meer uit (na 4sec ingedrukt te houden en ook niet na 20sec). Dit werkt WEL wanneer ik de processor NIET op mijn mobo heb gebouwd!
Als ik dus mijn mobo zonder ook maar iets erop aansluit, krijg ik ook netjes een stem te horen: "NO CPU INSTALLED", maar als ik mijn processor dan weer aansluit op het mobo, hoor ik geen stem.

Wat is er nou stuk? De processor? Of kan het mobo stuk zijn... Ik weet het niet meer |:(

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-04 14:34

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Heb je niet iemand in de buurt die de processor kan testen??

Verwijderd

Topicstarter
Frank1973 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:37:
Heb je niet iemand in de buurt die de processor kan testen??
Schiet me zosnel niemand te binnen helaas... :'(

Verwijderd

klink als een kapotte cpu. terug naar de winkel en beschrijf je probleem aan ze. als zij iets anders beweren mogen zij het voor je oplossen. als ze je troep verkopen; hun probleem.

je moederbord piept dus die functioneerd in ieder geval wel deels. ga er maar vanuit dat de rest dan ook werkt. of je moet uitgeschoten zijn met de schroevendraaier toen je de cooler bevestigde.

heb je de cooler bevestigt? de coolpaste is meestal na een dag of 2 tot een week hard geworden en kan de cooler niet meer verwijderd worden van de processor en weer ingebouwd en aangeschakeld worden zonder die coolpaste te vervangen. als je dit wel gedaan hebt is je cpu doorgebrand en is het het logisch dat hij niet functioneerd. of je mobo merkt dat hij te heet word en geeft geen opdrachten meer om dit te voorkomen. maar meestal word het systeem dan uitgeschakelt. als je met de coolpaste heb zitte kutte kan je helaas niet op garantie rekenen, ook al was ie al stuk :'(

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 22:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE, ik ben nu wel verder gekomen.

Ik was zo stom geweest om de ATX 12 volt kabel niet aan te sluiten. Dus dat heb ik vervolgens gedaan. Maar nu boot mijn systeem (volgens mij wel op) maar krijg ik geen beeld te zien (heb 2 monitoren geprobeerd).

Videokaart = XFX Geforce 7600 GT XXX edition.

Wanneer ik het geheugen eruit haal hoor ik een lange piep en daarna 2 korte piepjes en ik hoor ook een stem zeggen: "SYSTEM FAILED MEMORY TEST".

Wanneer ik er 1 reep geheugen in hang, en opstart krijg ik geen foutmeldingen, maar dus geen beeld...

Verwijderd

Heb je de videokaart voorzien van stroom?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:56:
Heb je de videokaart voorzien van stroom?
Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.ca/itemDetails/P450-7834/P450-7834-out3-hl.jpg

Waar moet ik dan stroom opzetten?
Had ooit wel een 9800PRO die had een 4pins stoomadapter, maar deze toch niet...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de videokaart in een andere pc geprobeerd en een andere videokaart in dit systeem.
Conclusie: de videokaart is niet kapot, want hij werkt wel in het andere systeem.
En een andere videokaart in dit systeem werkt ook niet... :'(

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 17:33
Verwissel eens je videokaart van PCIe x16 slot, je weet maar nooit.

Verwijderd

Ik heb momenteel een vergelijkbaar probleem, al boot mijn bord meestal wel.

Als je alles aansluit, krijg je dan 1 piep/geen beeld, of geen piep/geen beeld? Indien wel een piep komt het bord succesvol door de zelftest, dan zou ik toch een video probleem verwachten.

Nog opties om te proberen:
- Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen?
- Andere voeding
- Ander memory
- Clear CMOS
(Als de PC hangt na een 'verkeerde' BIOS instelling of als de BIOS gewoonweg is verneukt, probeer het dan te resetten dmv een jumpertje: J1, JP1, "CMOS Clear", "CMOS Reset", "CMOS Clr", oid. Uitleg staat zeker in de handleiding van het moederbord.)

Als dat allemaal niet helpt, garantie claimen op het bord

Verwijderd

[
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:54:
klink als een kapotte cpu. terug naar de winkel en beschrijf je probleem aan ze. als zij iets anders beweren mogen zij het voor je oplossen. als ze je troep verkopen; hun probleem.

je moederbord piept dus die functioneerd in ieder geval wel deels. ga er maar vanuit dat de rest dan ook werkt. of je moet uitgeschoten zijn met de schroevendraaier toen je de cooler bevestigde.

:'(
JAJA eerst zeg je dat de winkel troep verkoopt en vervolgens sluit je het niet uit dat TS misschien wel eens uitgeschoten zou kunnen zijn met een schroevendraaier.
Is het in het laatste geval ook een probleem van de winkelier ?
Als TS niet eens weet dat de polariteit van de speaker nix uitmaakt heb ik toch wat twijfels over de deskundigheid van TS
En je vervolgens afvragen waarom de verkopers in de winkel niet zo bijster vrolijk zijn als de zoveelste "systeembuilder" aan de balie komt met een half afgebrand mobo'tje met "hij doet het niet, maar ik dacht dat dat stekkertje daarin hoorde, hij ging er alleen een beetje stroef in maar dat is toch nieuwigheid ?" O-)

Verwijderd

Topicstarter
Ander geheugen was de oplossing. Logisch ist niet, want ik heb 2 dezelfde mobo's, en het geheugen werkt wel in mijn andere mobo, maar niet in deze... 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:24:
Ander geheugen was de oplossing. Logisch ist niet, want ik heb 2 dezelfde mobo's, en het geheugen werkt wel in mijn andere mobo, maar niet in deze... 8)7
Bios update doen? Zelfde revisie?

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 15:08
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:32:
[
[...]

JAJA eerst zeg je dat de winkel troep verkoopt en vervolgens sluit je het niet uit dat TS misschien wel eens uitgeschoten zou kunnen zijn met een schroevendraaier.
Is het in het laatste geval ook een probleem van de winkelier ?
Als TS niet eens weet dat de polariteit van de speaker nix uitmaakt heb ik toch wat twijfels over de deskundigheid van TS
En je vervolgens afvragen waarom de verkopers in de winkel niet zo bijster vrolijk zijn als de zoveelste "systeembuilder" aan de balie komt met een half afgebrand mobo'tje met "hij doet het niet, maar ik dacht dat dat stekkertje daarin hoorde, hij ging er alleen een beetje stroef in maar dat is toch nieuwigheid ?" O-)
En jou aandeel in dit topic is? Dus als iemand niet weet; dat het niet uitmaakt dat je van een speaker de plus op de min doet en andersom; is het een ondeskundig persoon? En er zijn blijkbaar mensen die met ideeen komen om TS te helpen. Ik denk ook niet dat TS of elke ander deelnemer aan dit topic zit te wachten op jou kritiek op andermans berichten. Dus als je niets nuttigs hebt om te melden... meld dan ook niets.

@TS: Kijk eens op de site van je mobo fabrikant. Staat vast een lijstje met compatible geheugen :D

__/`\__/`\__

Verwijderd

Topicstarter
Mistacal schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 20:23:
[...]

@TS: Kijk eens op de site van je mobo fabrikant. Staat vast een lijstje met compatible geheugen :D
Daar staat het gewoon bij... 8)7
Pagina: 1