Sennheiser MX500 - draad repareren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjcra
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09-2020
Hallo,

ik heb hier twee paar oortjes liggen van zehnmeister mx 500. Bij het een zijn de oortjes zelf stuk, bij de andere is het contact (door dat het ergens is blijven achtersteken) stuk. Dus ik dacht: ik knip die dingen door, en ik maak de draden aan elkaar vast: dan heb ik een goed contact en goede oortjes. Maar blijkbaar werkt dat precies toch niet zo goed 8)7 Weet er iemand hoe je dat moet fixen? Verder info: in elk van de twee draden zitten 2 dragen, een gele en een rode. Voor de rest is er niets speciaals aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:21
Hoe heb je het aan elkaar gemaakt dan? Probeer het eens met een kroonsteentje? En misscihen zit er nog ergens anders een gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjcra
Ik zal nog eens proberen. Maar normaal gezien zou het moeten lukken, door de draaidjes gewoon aan elkaar te maken? Ik heb ze gewoon stevig in elkaar gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165478

Normaal moet het werken om weer contact te maken. Ik heb het vele malen gedaan (ik heb een konijn). Maar je moet de kabels goed van elkaar afscheiden, isoleren met plakband is een optie.

Kroonsteentje lijkt me een beetje overdone. Ik denk ook dat dat niet ten goede komt m.b.t. het geluid (weerstand)

Maar ik kan niets vinden op het internet over dit product, dus ik ga ervan uit dat het oordopjes zijn.

Goodluck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATR
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-05 14:18

ATR

Volgens mij is het merk dat je bedoelt Sennheiser maar dat terzijde.

Het zou inderdaad gewoon moeten werken. Als je de mogelijkheid hebt kun je ook eerst de oortjes doormeten met een multimeter. Als je dan geen weerstand meet wordt het nooit meer iets met die dopjes. Meet ook de draden eens door op breuken en dergelijke.

Als je het definitief wilt repareren moet je gewoon solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
ik denk dat de topic starter een sennheiser mx 500 bedoelt.

edit- te laat

[ Voor 12% gewijzigd door -Arcane- op 20-08-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjcra
Ik was aan het lopen en die oortjes bleven ergens aanhange, dus die werden uitgetrokken. Het werkte daarna nog evnetjes, toen viel een oortje weg, en aventoe kwam het andere er door als ik wat prulde aan de ingang. En het andere marcheerde nog goed, maar dat was in de choco gevalle |:(
Gevolg dat het geluid van één van de oortjes dof was. Ik veronderstel dan dat er aan de bedrading van het één niets aan de hand is, en aan de andere is het contact slecht...ik zal nog eens proberen om te isolueren. Ik denk dat er wel een bijkomstig probleem is, omdat er een soort van volumeregelaar op de draad zelf zit.

Het is indd de sennheiser mx 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118825

uhm, snap ik het nu goed, heb je de draden gewoon in elkaar gedraaid...

In dat geval ben ik 99% zeker dat je nog geen laklaag van je draden verwijderd hebt en dus nog rotter contact zal hebben dan tevoren. Laklaag wegkrabben met een mesje of wat schuurpapier, of god forbid soldeer die verbindingen man :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 13:05

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb je topic even een iets duidelijker en correctere title gegeven.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:46

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Die draadjes zijn gecoat met een soort kunststof om ze beschermen tegen kortsluiting.
Je moet de draadjes eerst in een vlam houden zodat de coating die op de draden zit er af brand. Ze zullen dan koperkleurig worden, daarna kan je ze pas aan mekaar verbinden en zullen ze contact maken.

Ik heb op deze manier al een paar koptelefoon gered of toch de stekkers gerecycleerd.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:29
1. Eerst de draadjes in een vuuraansteker houden, je ziet dan wat wegbranden.
2. Pak je beetje fijn schuurpapier en voorzichtig beetje opschuren.
3. In elkaar draaien, tape eromheen en klaar :)
Zo heb ik een aantal oordopjes van de prullenbak gered :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky Luke 008
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05-2024
als je het netjes doet soldeer je de boel anders is het zo weer los.

en als je het écht netjes doet neem je geen tape maar dunne zwarte krimpkous (of rode, of groene, of blauwe, of witte, of oranje, of roze, of doorzichtige, of groen/geel, of paars, of...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362279

Hallo,

Ik heb een Sennheiser HD205, waarvan de kabel door mijn ratjes is doorgeknaagt en ik hoopte hem zelf te repareren. Toen kwam ik er echter achter dat van in plaats koper draad, de kabel een soort koper omhulsel heeft maar de kern van glasviber is. Heeft iemand enig idee hoe je dat kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 13:05

Sprite_tm

Semi-Chinees

Heb je (duidelijke) pics of kan je die maken? Maakt het net iets duidelijker :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 362279 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:31:
Hallo,

Ik heb een Sennheiser HD205, waarvan de kabel door mijn ratjes is doorgeknaagt en ik hoopte hem zelf te repareren. Toen kwam ik er echter achter dat van in plaats koper draad, de kabel een soort koper omhulsel heeft maar de kern van glasviber is. Heeft iemand enig idee hoe je dat kan fixen?
Zit er binnen in je 'glasfiber' niet nog een heel klein drun draadje? ;)

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 09:20

TNW

Anoniem: 362279 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:31:
Hallo,

Het draad wat in dit topic wordt genoemd heeft een epoxycoating als isolatie.
Het beste kun je deze laag wegschuren en dan met flux en een flink hete soldeerbout de boel proberen te vertinnen en dan de boel aan elkaar vast solderen en krimpkous eromheen..

Blijft wel redelijk prutswerk...

Weblog | Straling!

Pagina: 1