Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
En mogen we pics hebben? Maakt het mischien iets duidleijker
[ Voor 4% gewijzigd door Four op 20-08-2006 19:51 ]
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag
Pics hier:Four schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 19:51:
En mogen we pics hebben? Maakt het mischien iets duidleijker
http://dennisbrouwer2.homeip.net/dell1.jpg = Situatie met omg groot koelding:)
http://dennisbrouwer2.homeip.net/dell2.jpg = Situatie zonder omg groot koelding:)
Verwijderd
Mooie pics trouwens
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 20:05 ]
Verwijderd
Met wat voor camera heb je die pics gemaakt trouwens? Top kwaliteit
Whahahah met een D600:) ff snel!Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:05:
Omg, dat is geen koelblok maar idd gewoon een fanduct, lol
Met wat voor camera heb je die pics gemaakt trouwens? Top kwaliteit
Maar uhm kan ik die uhm fan/aquaduct gewoon eraf halen?
Kan ie dan nog voldoende koelen met airflow in de kast of nie?
Ik hoop het:)
Ik zou allereerst proberen het stof te verwijderen, dat zal veel schelen. Verder moet je bedenken dat je het niet zomaar beter kunt doen dan Dell zelf, dus ik zou aan de inrichting niets veranderen.dennus2006 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:08:
[...]
Whahahah met een D600:) ff snel!
Maar uhm kan ik die uhm fan/aquaduct gewoon eraf halen?
Kan ie dan nog voldoende koelen met airflow in de kast of nie?
Ik hoop het:)
Waarom zou je overigens specifiek meer aiflow willen hebben voor de gehele kast?
Ja die kast is altijd dicht ja.TheZeroorez schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:09:
Dude, dat ding zit er ten 1e niet voor niets op. Ten tweede is die kast neem ik aan altijd dicht, dus het maakt toch niet uit,
Maar ik wil deze Dell onderdelen overbouwen naar een kast die (waarschijnlijk) morgen ga halen.. maarja met zo'n klotig groot airduct past het waarschijnlijk niet!
Dus die moet eraf!
Carel, zet die slashes in je sigs even vóór het nummer van jouw specs, dat helpt
Als je dat dan meteen zegt..dennus2006 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:11:
[...]
Ja die kast is altijd dicht ja.
Maar ik wil deze Dell onderdelen overbouwen naar een kast die (waarschijnlijk) morgen ga halen.. maarja met zo'n klotig groot airduct past het waarschijnlijk niet!
Dus die moet eraf!
Maar dan zou ik eens checken wat voor socket CPU jij hebt, en er een actief koelertje voor halen, want ik denk niet dat die het passief gaat redden..
Verder wens ik je succes toe, met het verwijderen van de stof, en natuurlijk met die heerlijke maten die Dell gebruikt. Zie het maar als een Ikea-dekbedovertrek+kussensloop om jouw dekbed+kussen van de 'gewone' afmetingen proberen te stoppen
[ Voor 78% gewijzigd door TheZeroorez op 20-08-2006 20:14 ]
Verwijderd
De tunnel noemt men een fan-duct, en dat 'omg koelblok' is een heatsink..
Jammer genoeg vertel je niet waarom je van dat 'shitding' af wilt, het demonteren van de fan-duct bij deze machines helpt de airflow en dus koeling om zeep.
Het gaat hier om een machine met een socket 478, waarvan je de (passieve) heatsink wel kan vervangen met een actieve heatsink (eentje met fan), als je de fan-duct weg haald. Maar dit lijkt mij persoonlijk niet echt verstandig, als je last hebt van de fan in de fan-duct, kan je deze beter vervangen met een kwalitatief beter/stiller exemplaar (denk aan een papst/zalman etc etc..)
edit: ik type te langzaam, je wilt dus van deze kast af - dan zal er je dus idd een actieve heatsink op moeten zetten.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 20:17 ]
Weetje wat!TheZeroorez schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:12:
offtopic:
Carel, zet die slashes in je sigs even vóór het nummer van jouw specs, dat helpt
[...]
Als je dat dan meteen zegt..
Maar dan zou ik eens checken wat voor socket CPU jij hebt, en er een actief koelertje voor halen, want ik denk niet dat die het passief gaat redden..
Verder wens ik je succes toe, met het verwijderen van de stof, en natuurlijk met die heerlijke maten die Dell gebruikt. Zie het maar als een Ikea-dekbedovertrek+kussensloop om jouw dekbed+kussen van de 'gewone' afmetingen proberen te stoppen
Krijg de tering met die kutdell!
Ik koop die nieuwe kast wel voor me andere pc en ga dees wel modden met ... glas in me zijkant enzo
Verwijderd
een beetje normaal taal gebruik zou wel normaal zijn ,dennus2006 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:16:
[...]
Weetje wat!
Krijg de tering met die kutdell!![]()
Ik koop die nieuwe kast wel voor me andere pc en ga dees wel modden met ... glas in me zijkant enzo
en waarom probeer je het niet gewoon , als je pc te warm wordt slaat die uit neem ik aan
en als je het helemaal perfect wil hebben monteer je een nieuwe fan + koelblok
Ok nog 1 probleem dan als ik ga proberen.Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:21:
[...]
een beetje normaal taal gebruik zou wel normaal zijn ,
en waarom probeer je het niet gewoon , als je pc te warm wordt slaat die uit neem ik aan
en als je het helemaal perfect wil hebben monteer je een nieuwe fan + koelblok
Speedfan geeft geen temp van me proc.. alleen me hd!
Dus moet ik in de bios kijken maar dan is ie niet stressed
Verwijderd
Ik zet hem nu aan kast dicht, air-tunnel eraf! en kijke wat er gebeurt!
Kan dit ook op 1 grote ramp uitlopen of niet?
Welke raad jij me dan aan die past op deze proc?Palomar schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:30:
Koop gewoon een nieuw cpu-koelertje voor 10 euro dan kun je dat 'omg grote koelblok' gewoon wegflikkeren.
En dan nog eens:
Ik weet dat Dell's vaak niet zoveel info geven enzo, maar dit moet er toch wel in staan, anders kan dat ding nooit throttlen ook...dennus2006 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:32:
Helaas, in de bios is niet te zien hoe warm alles is.
Zolang je je koelblok er niet af haalt niet. Je fanduct zou je er wel af kunnen halen, maar hij zal langzaam worden, en in de zomer nóg langzamer..Ik zet hem nu aan kast dicht, air-tunnel eraf! en kijke wat er gebeurt!![]()
Kan dit ook op 1 grote ramp uitlopen of niet?
[ Voor 49% gewijzigd door TheZeroorez op 20-08-2006 20:36 ]
Ik heb even gezocht op een koeler.
Dus deze zou op mijn processor moeten passen?\
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HQLC01
[ Voor 25% gewijzigd door DennusB op 20-08-2006 20:38 ]
Je hebt trouwens het magische knopje gevonden!
Ja goed he!?TheZeroorez schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:39:
Je hebt trouwens het magische knopje gevonden!
Mooi dan ga ik die bestellen.Ja, dat past.
Is zoiets moeilijk op je processor te zetten?
En heb je nog speciale schroevendraaiers ofzo nodig?
Edit:
Wat is een Retention bevestiging?
[ Voor 6% gewijzigd door DennusB op 20-08-2006 20:41 . Reden: Even een extra vraagje:) ]
In principe is het goed te doen, let er wel op dat je de koelpasta van de CPU goed verwijdert..
Moet er geen nieuwe op dan?TheZeroorez schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:43:
In principe is het goed te doen, let er wel op dat je de koelpasta van de CPU goed verwijdert..
Andere vraag
Moet ik dit niet ook kopen dan?
http://www.alternate.nl/h...=HQZV01&showTechData=true
Verder gebruikt Dell sinds 1999 normale Montage plekken, dit zijn de mATX gaten.
Dus haal een kast die ATX en mATX ondersteunt (allemaal denk ik wel zo eigenlijk) en zet alles over, monteer nieuwe backplate + nieuwe koeler en je kunt gaan.... op 1 probleempje na hehe
Dell gebruikt een eigen printplaatje voor de verwerking van HDD+PWR led's en RST en PWR buttons. De Reset is trouwens niet natively aanwezig op een DELL mobo, dus zoek je niet wezenloos
Dus, zoek ff op het mobo uit welke 2 pinnentje de PWR button aansturen en markeer deze.
Verder moet alles lukken.
Ik post binnenkort zelf nog wel ff foto's van mijn eigen ombouw kitje
Je was lekkr snel, zo'n retention plaatje is dus precies wat je nodig hebt
[ Voor 3% gewijzigd door shootguy2 op 20-08-2006 20:55 ]
Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW
Klik ik dat dan wel zo op het moederbord?shootguy2 schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:54:
Je was lekkr snel, zo'n retention plaatje is dus precies wat je nodig hebt
En over die Chip voor die lampjes en knopjes.
Kan dat wel gewoon dan?
Idd een verkeerde hyperlink gepaste in mn sign. Echt maf, want dan stond het er ook echt daadwerkelijk verkeerd
[ Voor 15% gewijzigd door Carel op 20-08-2006 21:38 ]
Dat zit bij de koeler. De rest zoek je zelf maar lekker op, is easy te vinden
Verwijderd
Koop een mooie behuizing en schroef een ALCU 7000 of 7700, of zelfs een CNPS9500‑LED (is meteen je kast gepimpt) op je processor. Schroef verder een leuk zijkantje in je nieuwe behuizing en dan maak je weer helemaal de blitz...
Alle vragen die je verder nog hebt kun je beter eerst even opzoeken:
FAQ Tweaking & Cooling Algemeen
Dell moet je verder niks mee doen; hop, gewoon die kast dicht en draaien als FTP servertje ofzo
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Dit topic is gesloten.
![]()